Ik heb 1 GB aan geheugen in mijn pc liggen, en toch vind Fedora Core 5 er maar de helft. Het zijn 2 reepjes en mijn Bios verteld me netjes dat er 2 zijn. Met KinfoCenter krijg ik maar 512 MB bij mijn fysiek geheugen. Weet iemand wat ik hier aan moet doen?
Een kernel met highmem support installeren. Beetje suf dat FC dat niet standaard doet.
Oke.. Hoe doe ik dat ?? Ben niet zover in linux gevorderd dat ik eigen kennels bouw..
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
Zit er niet zo'n kernel in de repository's? Dat lijkt mij een stuk logischer eigenlijk dan dat je direct zelf aan de slag moet om iets te gaan bakken.
Ben al aan het zoeken.. maar echt iets duidelijks kan ik nog niet vinden
Highmem is pas nodig boven de 896 MB. Met 1 Gig zou er dus nog bijna 900 mb gevonden moeten worden.
Klinkt mij meer als een hardware fout... Probeer eens met knoppix? Evt even een andere bank proberen? Met het commando "free -m" kun je zien hoeveel geheugen (in MB) er gezien wordt.
Klinkt mij meer als een hardware fout... Probeer eens met knoppix? Evt even een andere bank proberen? Met het commando "free -m" kun je zien hoeveel geheugen (in MB) er gezien wordt.
We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.
Bios ziet netjes 1024 en dit is de output van free -m
total used free shared buffers cached
Mem: 1011 750 260 0 59 516
-/+ buffers/cache: 175 836
Swap: 1023 0 1023
total used free shared buffers cached
Mem: 1011 750 260 0 59 516
-/+ buffers/cache: 175 836
Swap: 1023 0 1023
Blijkbaar kan dat
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Pagina: 1