firewire kaart geeft stroom.

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-02 08:24
halo ik heb een firewire kaartje van sweex, en hier zit een molex aansluiting op dus ik heb hier altijd een molex van mijn voeding in gedaan. nu ik tussen deze kabel een fan wou zetten, en ik hem als eerste in de firewire kaart stopte ging de fan draaien dus die firewirekaart geeft stroom af want de voedingkabel zat er nog niet aan, nu is mijn vraag moet ik de molex er wel in doen of niet.

de fan heb ik al van het kaartje afgehaald en op een gewone molex gezet, zou ik hiermee iets hebben beschadigd ofzow?? door altijd stroom ergens in laten gaan terwijl er al iets inging?

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 21:35

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Als alles nog werkt, zal er wel niets beschadigd zijn. De ventilator ging waarschijnlijk draaien, omdat je moederbord via de PCI sloten ook stroom af geeft. En als dat circuit in verbinding staat met die van de aansluiting van de molex, dan gaat daar ook stroom doorheen en dan gaat de fan draaien.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het kaartje het zonder aangesloten molex ook doet zou ik hem niet aansluiten. Onder het motto: if it aint broke, dont fix it :)
Wat zegt de manual van je kaartje er over :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor Speeddragon: We zouden het op prijs stellen als je je openingspost in duidelijk leesbaar Nederlands post :).

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-02 08:24
het gekke is dat er in de gebruiksaanwijzing niks over in staat:S

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 21:08

SA007

Moderator Tweaking
Het zit zo:

firewire kan over de kabel stroom trekken, veel meer als usb oid.

Dat betekent dat volgende de specs je het niet uit de de pci mag halen (mag tot bepaald vermogen, en als alle aangesloten app's het maximum vragen wat ze mogen...)

Het zal 90% zeker prima werken zonder die aansluiting, aangezien de meeste apparaten die spanning uit de firewire niet gebruiken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SPEEDDRAGON schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:43:
het gekke is dat er in de gebruiksaanwijzing niks over in staat:S
Nee, maar wel in de GoT Huisregels waar je al vaak zat op gewezen bent :o

Ik refereer hier dus naar je taalgebruik...

Je geeft hier weer nauwelijks specs, je geeft ook alleen maar een situatieschets en meldt totaal niets over wat je zelf hebt proberen uit te zoeken, wat je toen vond en wat er gebeurde toen je dat toepaste. Allemaal zaken die we wel verwachten op GoT, ook allemaal dingen waar we je eerder op gewezen hebben :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.