Waarde oud geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 461 views sinds 30-01-2008

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online
Ik heb ongeveer 300 oude geheugen modules liggen van SDRAM of EDO met 1MB tot 32MB en wil graag weten of ik hier nog iets voor zou kunnen krijgen.

Heb ook behoorlijk wat oude Pentium (Pro) processors liggen.

Dus als iemand mij kan vertellen of dit nog wat op kan leveren, hoor ik dit graag

Grtz, Eric

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Hier moet je zijn:

Hardware taxaties - deel 30 :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Daar hebben we dit topic voor -> Hardware taxaties - deel 30 ;)

Maargoed die oude reepjes zijn geen drol meer waard. Denk dat je het beste zoiets op marktplaats kan dumpen met een "bieden" melding erbij.
De processors kan je misschien nog kwijt aan www.proliantonderdelen.nl of www.nowthatsit.nl
Heb alleen geen idee wat ze er dan voor bieden.

edit:
btw, als je nog DIMM's met EDO chips hebt (dus 168pin strips zoals SDRAM maar dan met EDO geheugen er op zoals op 72pin SIMM's) doe mij dan ff een mailtje. Ik denk dat ik er nog iemand voor weet die er wel een paar wil.

edit2:
nowthatsit.nl verkoopt iig pentiums tussen de 5 en 15 euro, inkoop zal minstens 20% lager liggen ivm belasting en waarschijnlijk ook nog een klein percentage erbij voor hun eigen kosten er aan.

[ Voor 49% gewijzigd door McKaamos op 13-05-2006 14:14 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04:37
Museum gevraagd?
Serieus, je kunt het nergens meer voor gebruiken, dus denk dat het gewoon letterlijk waardeloos is.

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:04
Misschien dat een verzamelaar je er nog iets voor geeft maar verder?
Ik denk niet dat iemand hier nog iets mee kan doen.

Wel cool trouwens 1 mb ram :-)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

martijnve schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 14:10:

Jah vreselijk cool :P voor aan je sleutelhanger dan :P
Had zelf ooit 256KB 30pin strips aan mijn sleutelbos :P nu zit er een dooie A-XP1700 Palomino aan :P

Verwijderd

ik heb nog een oude 386, en daar is geloof ik nog een slotje van leeg.
Maar heel eerlijk, veel meer dan de verzendkosten en een afronding naar boven voor de moeite zit er veelal niet in.

• thriller
  • Nu online
martijnve schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 14:10:

265KB zit er ook nog tussen hoor :P, maar denk wel dat ik het weg gooi

[quote]
edit:
btw, als je nog DIMM's met EDO chips hebt (dus 168pin strips zoals SDRAM maar dan met EDO geheugen er op zoals op 72pin SIMM's) doe mij dan ff een mailtje. Ik denk dat ik er nog iemand voor weet die er wel een paar wil.
[/qoute]

Ik heb er niet echt verstand van, dus zou niet weten hoe ik dat kan zien

[ Voor 33% gewijzigd door thriller op 13-05-2006 14:37 ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

[quote]thriller schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 14:35:
[...]

265KB zit er ook nog tussen hoor :P, maar denk wel dat ik het weg gooi
edit:
[/qoute]

Ik heb er niet echt verstand van, dus zou niet weten hoe ik dat kan zien
Stuur maar op dan :P Heb hier toch altijd stapels onderdelen en computers liggen en vaak zat mensen die ergens om komen vragen. Raak ze wel kwijt.
Doe me maar even een mail of add op MSN als je bereid bent om het op te sturen ;) verzendkosten zijn voor mij (ofcourse).

[ Voor 10% gewijzigd door McKaamos op 13-05-2006 14:56 ]

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:48

Emiel1984

Made in NL

iedeen is nu wel heel erg gericht op het idee 'oude spullen zijn niks waard'. Ik wil hiermee zeggen dat t niet helemaal klopt. Er zijn (jah echt waar) mensen die hier nog best wel wat voor willen uitgeven voor een 32MB module. Ze zijn namelijk bijna niet te krijgen en er zijn echt zat mensen die nog uit nostalgie danwel met hobby die oude pc heel graag weer werkend willen krijgen.

Een jongen uit mijn klas heeft zo een 1 a 2 jaar geleden nog best een leuke prijsgekregen bij een computeroccasion shop voor een aantal 32 MB reepjes. Er zijn nog zat bedrijven die support leveren aan industriecomputers met dat geheugen ;) . Updaten is vaak namelijk nog niet nodig voor bedrijven

Ik zou dus vooral niet ervan uitgaan dat ze niks waard zijn gewoon proberen. Succes met je verkoop.

Hier een link naar een shop die mischien wel geinteresseerd zou kunnen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Emiel1984 op 13-05-2006 14:53 ]

[LTS][MTS][HTS]

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:25

Zerora

Ik Henk 'm!

Verkoop aan Terw_Dan.

Dan kan ie er nog een (of meer) gordijn(en) van maken :D

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-04 22:21
Het is nutteloos hier off-topic discussies over te voeren. Dit is geen veiling 8)7. En thriller moet inderdaad gewoon in het hardware taxatie topic zitten. Zodra een mod dit zit zal hier dan ook wel direct een slotje op komen te zitten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zerora schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 14:51:
Verkoop aan Terw_Dan.

Dan kan ie er nog een (of meer) gordijn(en) van maken :D
Waarom verbaast me deze reactie nou niet :+

maar goed, ik heb nog een la vol met oud geheugen waarvan ik niet weet wat ik ermee moet (ik denk dat ik ze in verschillende kleuren ga spuiten en dan met kerstmis in de kerstboom hang). Dus nee, ik heb ook niet meer nodig op het moment :+

• thriller
  • Nu online
Allemaal bedankt voor jullie reacties, ik zal bij die winkel informeren of ik er nog wat voor kan krijgen, zoniet dan gaan ze terug naar de eigenaar

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

thriller schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 16:30:
Allemaal bedankt voor jullie reacties, ik zal bij die winkel informeren of ik er nog wat voor kan krijgen, zoniet dan gaan ze terug naar de eigenaar
Ik denk eerlijk gezegd dat je bij de winkel redelijk wordt uitgelachen :P dit spul krijg je gratis mee van de winkels omdat zij ook niet weten wat ze ermee moeten. Gewoon weggooien dus.

• thriller
  • Nu online
Terw_Dan schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 16:38:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat je bij de winkel redelijk wordt uitgelachen :P dit spul krijg je gratis mee van de winkels omdat zij ook niet weten wat ze ermee moeten. Gewoon weggooien dus.
Nouja ze staan toch te koop bij die ene winkel, dus kan het altijd proberen, ook al is het maar een euro per stuk ofzo :)

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:25

Zerora

Ik Henk 'm!

1 euro per stuk das gauw verdient. Dan heb je 300 euro. Ik gok dat als de winkel het kan gebruiken dat ze er hooguit voor alles bij elkaar 20 euro voor betalen.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hardware taxaties - deel 30 idd...

Verder TS, je zou een stuk meer moeite mogen doen om aan te geven exact wat je hebt.

Er zit nogal wat verschil in waarde tussen een 16MB 30p FP SIMM, een 16MB 72p EDO SIMM en een 16MB 168p SDRAM DIMM (om maar eens een voorbeeld te nemen) - alleen als je een volledige en gedetailleerde lijst zou geven met minimaal de volgende gegevens zou iemand hier een duidelijk antwoord op kunnen geven:

- hoeveel pins?
- welke DRAM technologie (DRAM, FP, EDO, SDRAM, iets anders?)
- voltage (5V? 3.3V?)
- buffered, registered of unbuffered?
- welke chipdichtheid (1Mb, 4Mb, 8Mb, 16Mb, 32Mb? Meer?)
- welk merk chips

Met die info kan iemand hier iets zinnigs over zeggen, zonder dat niet :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.