[Gigabyte 8IDX Sdram] Lekkende condensatoren (fabrieksfout?)

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Toevallig heb ik bij een klant van mij 5 pc met 5 Gigabyte 8IDX moederborden even gecontroleerd. Alle 5 van deze moederborden hebben last van lekkende condensatoren.

Het vreemde van alles dat de locatie allemaal hetzelfde is. Dan is er toch sprake van een fabriekfout? Het zijn er 3 die bij naast de processor zijn en allemaal hetzelfde type.

Mocht het er bij 1 of 2 moederborden zijn maar ik heb hier 5 die niet lekker stabiel zijn.

Ik weet dat deze moederborden 5 jaar oud zijn en afgeschreven zijn maar eigenlijk zouden deze type moederborden toch wel langer dan 5 jaar kunnen meegaan.

Ik zal strax wel een foto posten erbij.

Zou ik aansprak kunnen maken op een productie of fabriekfout?? Er staan namelijk meerdere pc misschien wel met dit moederbord. Je krijgt natuurlijk wel 3 jaar garantie op deze moederborden.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
lekkende condenstaoren zijn altijd en productiefout en je hebt sowieso recht op vervanging van deze condensatoren

Out of the box? What box? There is no box.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Productiefout of niet, maar het vreemde is dat het allemaal dezelfde condensatoren zijn (bij MSI en andere merken waren het random maar deze echt specific de grotere). Ik ga Gigabyte bellen hiervoor. Ik moet toch 4 moederbord RMA sturen (echt service van Gigabyte de directe afhandeling) dan vraag ik wel of ik er 5 meemag sturen. Als ze weer aan de praat te krijgen zijn is het wel weer een leuk setje met een Intel PIV 1.5 ghz en 512 mb sdram.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!