Harddisk wil niet meedoen, press any key to reboot

Pagina: 1
Acties:

• milouny
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:01
Ik heb een harddisk van 13gb en die wil ik aansluiten als primary-master, met cd-rom drive op primary-slave, en de 'oude' hdd (4gb in 2 partities) als secondary master.
Als ik dan boot (schijven ingesteld op auto-detect) en ram etc. en ide-controllers zijn gecheckt, krijg ik zwart scherm met message: PRESS ANY KEY TO REBOOT
als ik reboot gebeurt het gewoon opnieuw.
zonder 2e hd werkt het prima.
master/slave selections zijn goed.
weet iemand waarom ik die message krijg? hij is me onbekend...

AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-04 14:56

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

dus zonder die 4gb hd werkt het wel goed ?

ik zou eerst zeggen dat je je partitie niet actief hebt gemaakt (op 13GB hd) maar dan zou dit het ook niet moeten doen als hd2 weg is.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• milouny
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:01
Partities zijn goed ingesteld, dat wel.
Ik ging maar de 1/2 master/slave (ide-opstelling) veranderen, beetje combinaties uitproberen, en bij een andere combinatie liep hij iets verder tijdens de boot vast (dus geen "press any key to reboot") en bij weer een andere combinatie werkte het WEL. Opvallend was dat bij alle combinaties bij eerste keer booten error-piepjes kwamen, dus monitor ging niet aan. Dan een keer booten zonder IDE power en kabels (error, kan geen ide-shit vinden... duh) en dan booten MET ide-aansluitingen, en het lukte... vaag he?

AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB

Verwijderd

dat press any key to reboot krijg je als er geen active partitie is ingesteld.

Verwijderd

ja, dus even fdisk starten en op beide harddisks een primaire partitie actief maken.