Toon posts:

[BIOS] Power-On password wel goed, niet te veranderen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een laptop van Compaq / HP waar ik een Power-On wachtwoord op heb staan en wat ook werkt. Wanneer ik in de BIOS dat wachtwoord wil veranderen met het wachtwoord dat dus ook werkt om te booten zou ik het verkeerde wachtwoord in gevuld hebben als verificatie. Je moet namelijk het oude wachtwoord invullen om hem te kunnen veranderen in de nieuwe.

Wat zal ik doen ?

- De laptop open schroeven, BIOS-batterij eruit en even kostsluiten ?
- De BIOS flashen met een andere BIOS ?
- Nuken met een tooltje ?

Ik weet dat Compaq-BIOS-en nogal moeilijk te bewerken zijn met tools. Ik heb de laptop gewoon gekocht een keer en kan ook als administrator inloggen op de BIOS, dus wees niet bang dat ik hier een vrachtwagen-schade-geval heb ;)

Type van de Laptop: NX5000

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Volgens mij is er verschil tussen het bios setup wachtwoord en het opstarten wachtwoord. Ik denk dat daar je probleem zit :)

Vrees dat het dus idd een redelijk harde manier van resetten nodig heeft :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
WhizzCat schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 13:12:
Volgens mij is er verschil tussen het bios setup wachtwoord en het opstarten wachtwoord. Ik denk dat daar je probleem zit :)

Vrees dat het dus idd een redelijk harde manier van resetten nodig heeft :)
Klopt, maar ik kan wel alle wachtwoorden gebruiken op het systeem, ze werken dus wel, het BIOS-tooltje zit denk ik een fout in ofzo.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 13:16:
[...]

Klopt, maar ik kan wel alle wachtwoorden gebruiken op het systeem, ze werken dus wel, het BIOS-tooltje zit denk ik een fout in ofzo.
Dan zou ik in eerste instantie gewoon even proberen het hele zaakje te flashen naar een andere versie (nieuwer, ouder, maakt niet uit).

Als dat niet werkt, dan wordt het tijd om te schroeven, of evt. te kijken of er in de handleiding nog een of andere procedure staat. Compaq/HP kennende is die er vast wel :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
WhizzCat schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 13:18:
[...]

Dan zou ik in eerste instantie gewoon even proberen het hele zaakje te flashen naar een andere versie (nieuwer, ouder, maakt niet uit).

Als dat niet werkt, dan wordt het tijd om te schroeven, of evt. te kijken of er in de handleiding nog een of andere procedure staat. Compaq/HP kennende is die er vast wel :)
Ik heb een kleine tijd geleden een broertje van hem open gemaakt, goed te doen ! Ik zal ook eens zoeken naar zo'n manual.

Nu eerst maar eens flashen :)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad (weliswaar met een Fujitsu-Siemens notebook) en dit opgelost met het tooltje ibios.
Hiermee kun je je bios-wachtwoorden volledig resetten. :7

Verwijderd

Topicstarter
Bios-flashen gaat niet.

Wipen met iBIOS lijkt me toch geen goed plan.

Ik denk dat ik maar eens op zoek ga naar de BIOS-batterij :)
Pagina: 1