Toon posts:

939 dual sata crash problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
ik heb sinds koort nogal veel crashes met me pc tijdens spellen..
me sys stats zijn:
athlon 64 3200+
asrock dual sata
2x 1gb geil ddr
9800 pro 128mb agp
Windows xp pro+ updates
soms gaat me framers per second ook opeens heel laag zodat ik amper kan spelen
ik heb net alle drivers geupdate en me bios naar default waarden gezet dus geen overklok of wat dan ook
speedfan geeft dit aan:
temp1 34c
temp2 32c
temp3 23c

+3.3 - 3.36
+5 - 5.13
+12 - 12.16
zou wel in orde moeten zijn dacht ik zo?
resultaten van FAQ:
voeding is in orde een 550 watt coolermaster fans slaan aan
moederbord is niet overgeklokt bios is de laatste versie
memtest86 geeft aan dat er geen fouten zijn aan het geheugen en ik heb beide sticks geprobeert apart dus daar zal het niet aan liggen

groeten,
stainless

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2006 12:54 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Het gebeurt op willekeurige momenten en bij elk spel? En dan krijg je de desktop weer in beeld, dus geen blauw scherm of een andere foutmelding? Heb je bij (andere) programma's geen last van vastlopers? Spellen opnieuw installeren heeft niet geholpen? Hoewel het wel frapant is dat het bij meerdere spellen gebeurd, maar goed...
Harddisk op fouten checken kan je ook nog proberen. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 13:05:
Het gebeurt op willekeurige momenten en bij elk spel? En dan krijg je de desktop weer in beeld, dus geen blauw scherm of een andere foutmelding? Heb je bij (andere) programma's geen last van vastlopers? Spellen opnieuw installeren heeft niet geholpen? Hoewel het wel frapant is dat het bij meerdere spellen gebeurd, maar goed...
Harddisk op fouten checken kan je ook nog proberen. :)
ja op willekeurige moment en bij elke spel :(
me hele pc restart gewoon zonder blauw scherm
opnieuw instaleren van spel lijkt me niet echt nuttig :p
hds zijn ook in orde net nog chkdsk gedaan

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 13:08:
me hele pc restart gewoon zonder blauw scherm
Staat de optie 'Auto reboot on system failure' wel uit? Control panel -> System -> Tab 'Advanced' -> 'Startup and recovery' 'Settings' en dan het kopje 'System failure' moet je 'Automatically restart' uitvinken.
opnieuw instaleren van spel lijkt me niet echt nuttig :p
Nee, maar dat hing dus af van het feit of het bij elk spel voorkwam. Dat is dus het geval en dus is die suggestie inderdaad overbodig. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
_the_crow_ schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 13:15:
[...]
Staat de optie 'Auto reboot on system failure' wel uit? Control panel -> System -> Tab 'Advanced' -> 'Startup and recovery' 'Settings' en dan het kopje 'System failure' moet je 'Automatically restart' uitvinken.
[...]
Nee, maar dat hing dus af van het feit of het bij elk spel voorkwam. Dat is dus het geval en dus is die suggestie inderdaad overbodig. ;)
yup die optie staat uit

Verwijderd

hmm ik heb hetzelfde probleem.. zie mijn gesloten topics

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:30

Archimond

Lopende Helpdesk

Ik verdenk jouw videokaart.

Is het mogelijk dat je een goed werkende videokaart van iemand anders kan lenen en daarmee spellen gaat spelen + 4x 3Dmark 03 en 05 uitvoeren (het liefst een snellere dan die van jou)?
Als dat goed werkt weet je dat jouw videokaart Radeon 9800 Pro stroomstekker niet goed zit of die lijn is te overbelast. Veel Sapphire en built by Ati Radeon 9800 Pro zijn kapot gegaan na 2 jaar gebruik, hebben al een paar webwinkels mij gemeld.

Als je geen andere videokaart kan lenen probeer dit:
Probeer eens prime95 achterelkaar voor 10 uur te testen op normale prioriteit, zonder spellen te spelen. Alleen programma's in windows gebruiken.

Probeer daarna nog 3Dmark03 en 05 uit te voeren.

Harde schijf check je trouwens met de tools van de fabrikant, maar ik denk niet dat die de problemen veroorzaakt.
Je hebt toch wel PC3200 of snelelr geheugen er in zitten?
Er bestaat ook nog een kans dat het moederbord niet helemaal lekker werkt.

@Bob
Kan je van www.lavalys.com Everest downloaden en meer details van je componenten geven?

Probeer ook dezelfde dingen die ik stainless1 heb aangeraden. Post de resultaten in detail, ook de tijd hoe lang je de test hebt laten lopen. Test dus ook meer spellen, download wat demo's van spellen zoals doom, unrealtournament, battlefield 2 enz.

Dion_b heeft jouw topic te snel doorgelezen en gesloten zonder te weten dat het een nieuw probleem is. Je moet op een goeie manier bij hem melden.

[ Voor 31% gewijzigd door Archimond op 13-05-2006 21:30 ]

• dion_b
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dion_b heeft jouw topic te snel doorgelezen en gesloten zonder te weten dat het een nieuw probleem is. Je moet op een goeie manier bij hem melden.
Als St0n3d B0b/stainles1 (zelfde persoon, vanaf zelfde IP gepost :r ) de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens zou doornemen, zou hij dit al gelezen hebben:
# Videokaart testen in een ander systeem.
# Andere videokaart proberen (ook PCI!).
Maar goed, aangezien Laurens al onder drie (!) andere usernames gebanned is, gaan deze twee er gewoon achteraan. Hij heeft in 3 jaar zo goed als nooit een ander geholpen, overal commentaar op gehad en is weet het altijd beter waarom hij bepaalde gevraagde info niet hoeft te geven - en snapt niet dat men hem dat kwalijkt neemt :X

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.