Toon posts:

Opstartproblemen p5vd1-x asus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuw mainboard gekocht met processor en geheugen.
de p5vd1-x met 3.00Ghz 775 intel processor en 2 x 512 geheugen. nu ik alles heb gebouwd en geinstalleerd werkt alles goed behalve als ik hem aanzet of opnieuw opstart. gaat dat heel traag hij blijft zeg maar hangen bij dat asus logo in het begin. maar applicaties installeren of andere dingen doen dat werkt wel goed puur alleen opstarten niet. Heb al biosupdate geprobeert maar helpt niet. kan iemand mij alsjeblieft helpen. ik hoop ut

groetjes

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
heb je quick boot uitstaan in het bios? Quick boot zorgt ervoor dat je mem sneller getest wordt (hij telt alleen ipv ook testen).
Het zou standaard aan moeten staan maja.
Verder zou je kunnen proberen om interfaces die je niet gebruikt, uit te schakelen. Dus als je alleen aan je primary master wat aan hebt hangen, de primary slave, secondary master en slave op "not used" o.i.d,. te zetten, dan gaat ie ook niet kijken of er wat aan hangt en start ie zo 10 seconden sneller op.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Sowieso wat apparaten loskoppelen kan geen kwaad in zo'n situatie. Probeer eens stuk voor stuk cd-rom-drives en harddisks af te koppelen. Heb je misschien een USB-stick oid erin zitten? :)

[ Voor 12% gewijzigd door _the_crow_ op 13-05-2006 12:54 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:55
In de bios de logo uitzetten, wat zie je dan(ook quikboot uitzetten).

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
jan99999 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 13:01:
In de bios de logo uitzetten, wat zie je dan(ook quikboot uitzetten).
waarom zou je quickboot uitzetten? Dan duurt het opstarten langer omdat ie het geheugen gaat tellen ipv alleen kijken hoeveel erin zit, en dat is echt een significant tijdsverschil.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles er al van af gehad qua hardware alleen de hdd dan is het ook nog hetzelfde. en ook het logo uitgeschakeld en quickboot uitgeschakeld helpt ook niet ook duurt het lang om naar de bios te gaan als je del indrukt en als ik het logo uitschakel dan blijft ie wat langer staan in het opstartscherm van het geheugen en hdd cdrom dvd enz. duurt 20 sec ongeveer en dan gaat ie naar windows.

thnx voor jullie reply

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2006 13:45 ]

Verwijderd

heb je de faq wel doorgenomen?!!!
zo ja post de resultaten anders wordt je topic gesloten 8)7
Modbreak:Post on-topic en behulpzaam of post niet :r

[ Voor 26% gewijzigd door dion_b op 13-05-2006 21:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik wel doorgenomen en ben ook aan het zoeken geweest maar nergens vind ik antwoord op mijn vraag alles werkt gewoon goed behalve het opstarten duurt lang blijft lang in het asus scherm staan. en als ik dat logo uitschakel dan blijft ie lang in het vorig scherm staan is gewoon vervelend en dacht misschien weet iemand het hier wel of heeft het probleem ook gehad

wat ik heb geprobeert
andere vga kaart geprobeert
alle pci kaarten verwijdert
kaal opgestart
nieuwe windows installatie
bios update geprobeert
logo uit gezet in de bios
quickboot uitgeschakeld

maar nog geen resultaat

wie o wie kan mij helpen

groetjes

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2006 14:37 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Hoogstwaarschijnlijk probeert deze bak iets te booten wat niet in het systeem zit - met name als je een floppy drive in de bootvolgorde hebt zitten maar niet fysiek in het systeem kun je dit wel eens krijgen, of je hebt een master/slave configuratieprobleem - je meldt niet wat voor HDD je hebt, maar relevant is dat bijvoorbeeld Western Digital aparte Single Drive en Master w. Slave instellingen heeft en dat als je dat niet correct hebt staan je dit soort spul kan krijgen.

Aangezien dit *geen* hangen/opstartprobleem is (hij start namelijk uiteindelijk wel gewoon door) zou ik je aanraden om met name de FAQ van Opslagmedia & I/O controllers door te nemen, met name omdat je mbt moederbord de meeste zaken al geprobeerd hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1