De afstand tussen twee postcodes.

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008

• Kaalaamaazoo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04-2022
Heej,

Ik moet voor een project de afstand tussen twee postcodes weten. Nu had ik het idee om dit met een gewone internetrouteplanner te doen. Daar staat altijd een totale afstand bij, nu is mijn vraag: Is er een manier om die uit te lezen? Dat een VB programma dus van een website als www.routenet.nl de afstand uitleest.

alvast bedankt,

Joost

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Kaalaamaazoo schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 12:10:
Heej,

Ik moet voor een project de afstand tussen twee postcodes weten. Nu had ik het idee om dit met een gewone internetrouteplanner te doen. Daar staat altijd een totale afstand bij, nu is mijn vraag: Is er een manier om die uit te lezen? Dat een VB programma dus van een website als www.routenet.nl de afstand uitleest.

alvast bedankt,

Joost
Ik weet niet welke afstand je nodig hebt?
De snelste afstand of de afstand hemelsbreed enzo..?
De snelste kun je idd zo checken, hemelsbreed zou je in kunnen meten in 'n Atlas

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 22:21

Swaptor

Java Apprentice

Natuurlijk is daar wel wat voor!
Het enige is dat je het zelf zult moeten programmeren.
Met wat simpele requests naar die pagina's en een paar regexen moet het te doen zijn.

Succes!

NB: dit is aangenomen dat routenet een simpele parametrisatie in de url heeft...
EDIT: de gegevens worden gepost via de vorige pagina. het kan nog steeds, maar is wat lastiger geworden.

[ Voor 18% gewijzigd door Swaptor op 13-05-2006 12:17 ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Die informatie "jatten" is niet netjes.

Waarschijnlijk heb je hier of hier wel wat aan.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
tevens sluit de EULA van alle postcodesites een dergelijke syndicatie uit. Je mag niet zomaar informatie rippen van zo'n page. En ja, dat wórdt opgemerkt. En dan maakt men je blij met een ip-ban. :)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 09:21
Officieel dien je hier een postcodetabel voor te kopen
http://www.postcode.nl/index.php?goto=shop&ItemID=32745.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Om te beginnen is deze vraag al aardig vaak voorbij gekomen, zowel hier als ook in Stuffis Generalis. Meestal gaan topics met deze strekking dicht, en zo ook het jouwe. Ik zal proberen uit te leggen waarom.

Allereerst mis ik een hele berg aan info. Je zegt waar je naartoe wil, en dat is het. Programming is geen plaats waar je even snel je vraag dumpt en van waar je een dag later een kant en klaar antwoord haalt. We zien hier graag eigen inzet om een probleem op te lossen: waar heb je zelf al op gezocht? Wat heb je daarbij gevonden? Heb je dat ook geprobeerd? Wat voldeed daar niet aan? Waarom niet? Er zijn heel wat vragen te bedenken die je eigenlijk zou moeten beantwoorden om überhaupt te kunnen worden geholpen. Lees er Programming Beleid - De "quickstart" maar even op na. :)

Verder heeft het berekenen van een afstand tussen twee postcodes niks maar dan ook niks met programmeren te maken. Dat je het toevallig in een programma wil implementeren betekent nog niet dat het een programmeerprobleem is; volgens die redenering zou een probleem met Windows ook in Opslagmedia & I/O Controllers horen, omdat Windows op je harde schijf staat. ;)

Als laatste puntje is er nog het feit dat dit soort databases niet gratis te krijgen zijn, en websites die deze service bieden stuk voor stuk misbruik via scripts niet waarderen en ook niet toestaan in hun EULA. De enige manier om hier fatsoenlijk mee aan de slag te kunnen is door het kopen van een postcodedatabase, en die zijn niet goedkoop. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.