[7800GS] Te lage benchmarks..

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Hallo iedereen, sinds het grote 7800GS topic is gesloten wist ik niet waar ik dit moest plaatsen, dus doe ik het maar hier.

Ik heb 3 dagen geleden een 7800GS Extreme AGP kaart gekocht. Ik heb de kaart geinstalleerd, de driver-cd niet aangeraakt maar gewoon de nieuwste NVidia ForceWare drivers gedownload (84.21) van de site. Ik dacht eerst dat mijn voeding het niet aankon, maar alles blijkt te lukken.

Nu heb ik 3dmark 2005 gedownload (gratis versie), en op Run 3DMark geklikt.. Na lang wachten heb ik 4800 3DMarks behaald. Ik heb dit vergeleken met anderen, en tot mijn grote spijt heb ik ontdekt dat dit vrij weinig is.

Mijn systeem is namelijk:

3.2Ghz Intel Pentium 4 (Northwood)
1GB Ram werkgeheugen
LG 17 inch monitor

Verder is deze pc van Microstar (Gekocht bij media markt).

Kan dit probleem misschien door mijn voeding komen? (mijn voeding is 350Watt, en op de kaart staat minstens 350 Watt), omdat mijn voeding te weinig stroom kan leveren aan mijn videokaart zodat deze geen optimale prestaties kan leveren?

Antwoord aub, het zou namelijk erg jammer zijn als ik deze 330 euro heb 'vernaggeld'.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Verwijderd

wat voor merk voeding heb je dan? want dat speelt vaak ook een grote rol..

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
die voeding is zeker te weinig en je moederbord zal ook niet mee helpen je stopt nu een zeer goede videokaart in een best crappy systeem

1337

Verwijderd

Je kunt proberen onnodige applicaties op de achtergrond uitschakelen. bijv de virusscanner om betere resultaten te leveren. of beginnen met een schone windows installatie.

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
ZandBak schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 12:00:
die voeding is zeker te weinig en je moederbord zal ook niet mee helpen je stopt nu een zeer goede videokaart in een best crappy systeem
Ik heb al aan meerdere mensen gevraagd of het een bottleneck zou worden, maar iedereen (ook mensen @ computerwinkel) zeiden van niet :/

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) als je een beetje had gezocht op andere topics (waarvan meerdere nu actief) had je geweten dat het evt aan je voeding kon liggen
2) nog los daarvan dien je volledige specs te geven. Dus merk + type voeding (en merk+type mobo + versie chipsetdrivers).

Zet dat even op rijtje, dan kom je er zelf wel uit lijkt me :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.