[XP] Loop van reboots

Pagina: 1
Acties:

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 21:17
Hi,

Mijn computer staat normaal gesproken altijd aan maar hij is vannacht even uit geweest en wanneer ik hem nu opstart gaat het goed mis. Ik kom voorbij het inlogvenster (heb maar 1 user) en zodra me desktop geladen is hoor ik een tik (denk me boot hdd) en reboot hij. Dit blijft hij ook doen, telkens na het inloggen een reboot. Heb het een tijdje geprobeerd en nu slaat hij zelfs al uit nog voor het booten van Windows tijdens het zwarte boot scherm waarin je memory check ziet, herkennen van de hdd's etc.

Het is een schone XP SP2 installatie en ik heb geen gekke dingen draaien. Het gekke is, dat safe boot wel werkt als in, hij reboot niet meteen na het inloggen.

Is dit nou een hardware probleem of een software probleem? Je zou zeggen software probleem omdat safe boot wel werkt maar toch reboot hij ook al voor de Windows boot af en toe dus dan neig ik naar hardware probleem. Maar wat...

Heb een gigabyte 8penxp moederbord, 1gb ram, 4 hdd's

Hier had uw reclame kunnen staan.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Ik denk dat de harde schijf niet meer al te vers is. Hoe oud is ie? Is de schijf goed gekoeld geweest? Welk merk/model is het?

Als ik jou was zou ik zowieso de schijf in kwestie aan een andere PC hangen om zodoende de belangrijke data te backuppen.

En het feit dat de safe mode wel (goed) werkt kan er inderdaad op duiden dat er een softwarematig probleem zit.

Soms ligt het probleem ook aan hele lullige dingetjes, zoals een data of power kabeltje dat niet helemaal goed zit of een beetje brak is. Probeer dus een andere powerkabel, datakabel en eventueel een andere connector op het moederbord.

En als laatste: Is je PC helemaal vrij van spyware-virussen?

[ Voor 23% gewijzigd door frankknopers op 13-05-2006 11:51 ]

Goud is geen geld

• ericafterdark
De HDD waarmee ik boot is een jaartje of 2 oud en nu je het zegt niet goed gekoeld, hij zit dicht op een andere HDD. Niet slim natuurlijk. Het gaat om een Maxtor, 120gb.

Mijn pc is iig wel vrij van spyware en/of virussen.

Verwijderd

Ik zou zeggen draai powermax en memtest eens dan weet je meestal al een stuk meer, en kun je hardware uitsluiten (voor zover de tests gaan).

• ericafterdark
Die vreemde tik van de HDD die ik hoor wanneer die spontaan reboot zegt al genoeg denk ik, toch?