Ondertitels Filmpje onleesbaar op gsm. Oplossingen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap dat je met een Schermresolutie van 176 x 208 (pixels) niet mag verwachten dat het een super apperaat is om filmpjes mee af te spelen.

Maar ik ben er nu mee bezig en ik vind het wel zeer geinig dat het kan. Het geluid is prima, de beeldkwaliteit ook. Alleen de ondertitels zijn haast niet te lezen/zeldzaam echt duidelijk. Dit is wel een klein probleem als de filmpjes Niet in het engels/nederlands/taal die je beheerst zijn.

Hoe zou je zoiets kunnen oplossen?

Subtitels vergroten? (dat zou dan denk ik automatisch een extra regel in beslag nemen, maar goed als het kan zou dat wel de beste oplossing zijn)

Ondertitels wijzigen in iets wat er echt uitspringt. ipv kleurig groen Bold wit.

Ik ga nog wat verder experimenteren, als je iets weet hoe je zoiets kan oplossen of ook benieuwd bent hoe dit moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Vergroten lijkt me de beste optie ja. Er zijn wel programma's die ondertitels kunnen bewerken, bijvoorbeeld groter maken ed. Ik weet ze zo even niet bij naam, maar Google zal het wel weten. Je kunt er ze er gewoon inbakken met VirtualDub en een ondertitelsplugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 10:20:
Vergroten lijkt me de beste optie ja. Er zijn wel programma's die ondertitels kunnen bewerken, bijvoorbeeld groter maken ed. Ik weet ze zo even niet bij naam, maar Google zal het wel weten. Je kunt er ze er gewoon inbakken met VirtualDub en een ondertitelsplugin.
vergroten dus. ik gebruik nu smart movie. om de filmpjes die ik al heb kleiner te maken en geschikt voor de s60 telefoon.

maar virtual dub (en mss een converter omdat virtual dub bestanden types niet opent) en daarna smart movie. op een 996mhz.

Ik zal het eens proberen. Maar ik houd me aangeraden voor all in one solutions :)

Virtual dub wou het niet openen.
kazaa codec pack gedownload
Virtual dub kon em nu wel openen, maar krijg nu een audio 0055 error

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2006 11:49 ]