50-pin ATA naar 40-pin ATA kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 19:06
Hallo,

Ik ben op zoek naar een 50 pins ATA kabel met een female connector die aan de andere zijde van de kabel een gewone 40 pins IDE connector heeft (ook female). Eventueel mag de laatste ook een JAE (laptop optische hardware aansluiting) zijn.
De 10 extra aansluitingen worden onder andere gebruikt voor de voeding:
Note: The CD-ROM drive signal cable is not a standard IDE cable. Instead, the CD-ROM drive uses a signal cable with 50 conductors, some of which supply power.
Ik ben de kabel nodig voor de connectie van mijn slimline drive (met een IDE converter) naar mijn moederbord (van een SGI 1100) die een male 50 pins IDE heeft. Ik weet niet zeker of zulke signaal kabels een standaard zijn die door meerdere producenten wordt gebruikt of dat ik toch speciaal bij SGI moet aankloppen voor zo'n kabel.

Waarschijnlijk moet ik deze kabel hebben: http://tekgems.com/Products/et-17142-cbl-50pin-idecbl.htm
Helaas kan ik deze bij geen enkele webshop in de benelux vinden.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03:53

ThaHandy

Discovery Channel

slimline adapter?
Afbeeldingslocatie: http://www.easyleading.org/jetson/cd_adapter_small.jpg

is het niet gewoon een SCSI cd-rom speler?

heb je er een plaatje van?

[ Voor 37% gewijzigd door ThaHandy op 13-05-2006 01:40 ]

• Sphere-
ThaHandy schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 01:34:
slimline adapter?
is het niet gewoon een SCSI cd-rom speler?
heb je er een plaatje van?
Deze adapter gebruik ik al.
De situatie zit zo: Ik heb een slimline drive met 50-pins JAE aansluiting.
Hierop zit een converter (hetgeen jij noemde) waarmee ik een normale IDE kabel aan kan sluiten.
Echter zit op mijn moederbord een 50 pins male connector. Hiervoor ben ik dus een 50 pins kabel nodig met een female connector aan beide zijden, die ook nog is converteert naar een normale 40-pins connector.

Het betreft hier geen SCSI en ook geen 2.5" laptop hardeschijf aansluiting (die overigens 44-pins is)

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-02 23:12
Hmm, het zal sowieso moeilijk zijn om hier aan te komen. Er zijn twee wegen die redelijk makkelijk te bewandelen zijn. 1) Contact opnemen met de leverancier van het moederbord en vragen of hij een dergelijke kabel kan leveren. 2) De pinouts van zowel de 40 als de 50 polige connector opzoeken en dan zelf een "converter" in elkaar zetten. Voor de pinout van de 50 polige connector kun je eventueel weer contact opnemen met je leverancier. Ik heb zelf op manier 2 eens een kabel gemaakt zodat ik een 3,5" HD aan een laptop kon knopen (fyi, de kabels die te koop zijn zijn net andersom)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Ik heb er de mainainance en upgrade guide bijgezocht en het is inderdaad IDE, geen SCSI (wat ook mijn eerste ingeving was).

De kabel in die webshop is uitverkocht is van 50 naar 50. Aan die guide te zien zit er achterop die cdrom ook een slimline adapter, misschien dat die makkelijker te vinden zijn? Dan is namelijk iedere 50-aderige flatcable goed :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Sphere-
Paul Nieuwkamp schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 10:05:
Ik heb er de mainainance en upgrade guide bijgezocht en het is inderdaad IDE, geen SCSI (wat ook mijn eerste ingeving was).

De kabel in die webshop is uitverkocht is van 50 naar 50. Aan die guide te zien zit er achterop die cdrom ook een slimline adapter, misschien dat die makkelijker te vinden zijn? Dan is namelijk iedere 50-aderige flatcable goed :)
Er zit inderdaad een converter op. Maar deze converter is bedoeld voor om een gewone ATA kabel aan te kunnen sluiten. Dus moet mijn kabel nog steeds van 50 naar 40 gaan. Of er moet een JAE 50 aansluiting opzitten. Het zal iig niet lukken om zelf een JAE 50 aansluiting erop te solderen daar die veel te klein is.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-02 21:25

SA007

Moderator Tweaking
Is het niet gewoon dat die kabel een normale pinout heeft, en dat de pinnen aan 1 zijkant niet gebruikt worden
dan kan ie er gewoon op, maar steekt ie een stukje uit

• aldert
  • Laatst online: 20-05-2022
Is dit misschien wat je zoekt? Ik wilde zelf een extra harde schijf aansluiten op mijn compaq presario 700 die ik als linux server gebruik (er zat zo'n slimline cdrom in met jae50 poort, die heb ik eruitgehaald)
laptop ide connectortje
Afbeeldingslocatie: http://www.zomeronline.net/jae50/tn/PICT0002.JPG
en de andere kant een jae50 (female! niet male, die zijn wel te vinden in nederland)
Afbeeldingslocatie: http://www.zomeronline.net/jae50/tn/PICT0003.JPG

en voor wat hoge res foto's:
linkje

Deze adapters zijn niet in europa of de vs te krijgen, alleen in china. Toevallig kende ik een chinees die 'm voor mij besteld heeft daar en die heeft 'm doorgestuurd. Omdat de verzendkosten *enorm* zijn in vergelijking met wat die adaptertjes kosten heb ik er gelijk maar 3 gekocht, dus ik heb nog twee over.

Neem even contact met me op als je nog interesse hebt.

groeten

Aldert

• Sphere-
aldert schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:44:
Is dit misschien wat je zoekt? Ik wilde zelf een extra harde schijf aansluiten op mijn compaq presario 700 die ik als linux server gebruik (er zat zo'n slimline cdrom in met jae50 poort, die heb ik eruitgehaald)
laptop ide connectortje
[afbeelding]
en de andere kant een jae50 (female! niet male, die zijn wel te vinden in nederland)
[afbeelding]

en voor wat hoge res foto's:
linkje

Deze adapters zijn niet in europa of de vs te krijgen, alleen in china. Toevallig kende ik een chinees die 'm voor mij besteld heeft daar en die heeft 'm doorgestuurd. Omdat de verzendkosten *enorm* zijn in vergelijking met wat die adaptertjes kosten heb ik er gelijk maar 3 gekocht, dus ik heb nog twee over.

Neem even contact met me op als je nog interesse hebt.

groeten

Aldert
Nee deze bedoel ik niet.
Een laptop IDE connector heeft 44 pinnen, ik moet er 50 hebben :)
Pagina: 1