Toon posts:

dual channel, een kit of losse banken?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo Tweakers,

ik wil binnenkort een AMD (4000+) systeempje bouwen, maar ik vind het nogal verwarrend om te kiezen tussen een dual channel kit van 2 x 1 GB of gewoon twee losse banken van 1 GB (TwinMOS). aangezien er een dual channel-memory-controller in de cpu zit, zou ik daar graag gebruik van maken.

dus daarom de vraag: is een kit noodzakelijk of zijn twee losse banken ook geschikt voor dual channel?

Could somebody help me out?

Alvast bedankt

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27
Als je twee banken tegelijk koopt van hetzelfde merk zijn ze altijd wel compatible.

Zo'n Dual Channel kitje is dus niets meer dan 2 losse banken, maar heeft verder geen toegevoegde waarde

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een DC kit bevat twee modules die tezamen getest zijn. Normaal gezien werken twee losse repen die dezelfde opbouw en grootte hebben ook wel. Ik zou gewoon kijken wat het goedkoopste uitkomt :)

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt voor de informatie !

dat was alles wat ik wilde weten!

Keep up the good work!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Banken zitten op je moederbord, die kun je niet los kopen.

Verder kun je 2 Dimms in dual channel zetten als ze beide de snelheid aankunnen waarop je ze wilt laten draaien, dus of dat wel of niet een kitje is maakt werkelijk niets uit, gewoon het goedkoopste nemen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Terw_Dan schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 00:07:
Banken zitten op je moederbord, die kun je niet los kopen.
Ga je mond spoelen jij :o

Banken zijn virtuele organisaties van 64 datalijnen (althans, bij SDRAM DIMMs als deze). Een geheugencontroller (die bij een AMD64-architectuur geval op de CPU, niet mobo, zit) kan de fysieke RAM chips van een DIMM als een danwel twee banken aanspreken afhankelijk van de datalijnen.

Een bank is gewoonweg niet een fysiek iets. Die dingen op het moederbord heten DIMM slots :z
Verder kun je 2 Dimms in dual channel zetten als ze beide de snelheid aankunnen waarop je ze wilt laten draaien, dus of dat wel of niet een kitje is maakt werkelijk niets uit, gewoon het goedkoopste nemen.
Idd, TS, een antwoord dat je in de PMG FAQ en bovendien in tientallen topics als deze zou hebben gelezen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.