[wmp] "Pixel Aspect Ratio" werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03 21:18
Ik probeer bij windows media speler de Pixel Aspect Ratio (zie screenshot) in te stellen, maar dit lukt niet helemaal.

Ik heb deze week mijn pc opnieuw geinstalleerd en hierna werkte deze optie niet meer. (bij de oude installatie dus wel)
Ik zou ook niet weten aan wat het moet liggen, videokaart drivers of iets? Ik heb verschillende versies van ForceWare drivers voor NVidia geprobeerd en ook de drivers van mijn beeldschermen veranderd, maar dit bleek niet te helpen. Het probleem komt bij versie 9, 10 en 11 voor van WMP.
Heb ook nog de registry afgezocht om te kijken of het ergens werd opgeslagen, maar te vergeefs..

Ik kan hem op 1,00 en op 2,00 zetten. Zo wordt het beeld alleen veel te uitgerekt. (hij moet op 1.33 ivm breedbeeld tv. 16:9 ) Ik weet ook dat er andere spelers zijn die aspect ratio verandering ondersteunen, maar het handige aan deze optie was dat het per monitor was en ik dus alleen de speler naar mijn tv hoef te slepen en hij staat meteen goed..)

Kan iemand mij misschien verder helpen?

Systeem info:
Windows XP SP2
WMP 9, 10 en 11 (geprobeerd)
Geforce 7800GT + 6200 TC, allebei pci-e
ForceWare 84.56, 84.21

Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/6665/wmpratio6jp.th.gif

[ Voor 7% gewijzigd door RuudBurger op 13-05-2006 13:15 ]

• RuudBurger
*bump* iemand moet me toch wel iets kunnen geven.. :P

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Als je de monitor via DVI hebt aangesloten kun je dit soort dingen waarschijnlijk niet wijzigen. Maar zodra je je TV hebt aangesloten (via VGA, composite, Svideo of watdanook dat niet digitaal is) kun je dit soort dingen wel instellen.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• RuudBurger
mijn monitor opstelling is niet gewijzigd na de herinstall van XP, dus daar kan het denk ik niet aan liggen..
lijkt me ook beetje raar, het is de video die van ratio veranderd, niet het scherm.

[ Voor 3% gewijzigd door RuudBurger op 13-05-2006 13:58 ]

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Maar waarom doe je dat in zo'n scherm. Als je een breedbeeld-resolutie kiest (zoals 1024x576 bijvoorbeeld voor breedbeeld TV) is het toch automatisch goed?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• RuudBurger
als ik dat doe, krijg ik dat mijn scherm zo gaat "scrollen" als ik aan de rand ben..
Pagina: 1