Hallo iedereen.
Eerst maar even sys specs voordat ik het vergeet:
asus k8v se deluxe
2 SATA Diamond10 schijven van 200GB
amd 3400+
1gb
6600GT 256mb
Verder heb ik nog 1 cd brander/speler aangesloten en een floppy disk.
Mij maakt het niet echt uit of ik RAID of niet heb, maar de dingen die ik geprobeerd heb werken voor beide niet.
Het verhaal:
Ik heb recent een SATA 200GB 6V200EO - Diamond10 aangeschaft. Hiervoor had ik 1 IDE en 1 SATA schijf. Ik had detijds al problemen om windows op mijn SATA schijf te zetten, daarom deed ik het maar op mijn IDE. Dit werkte prima voor een jaar. Nu mijn IDE overleden is moet ik hem dus toch op de sata zetten, maar dan kom ik bij een veel voorkomend probleem bij mijn windows setup, hij herkent 2 sata schijven niet:
Voor zover ik weet heb ik alle topics bekeken waarin hetzelfde probleem werd vermeld. Opties werkten niet of ik kon ze niet in mijn Bios vinden.
Mijn Sata schijven worden beide herkend in een array menu, de arrays laten zichzelf beide zien in Bios
De Pogingen:
Het eerste is de drivers van de raid controller. (via f6 in setup etc...)
- Ik heb verschillende drivers geprobeerd, van de asus website en van mijn mobo cd. Het lijkt me allemaal wat te snel gaan, ik druk op e, selecteer de drivers, druk op enter, nog een keer op enter en dan begint hij met het weer verder laden van windows setup. Geen bevestiging?
Mount SATA 0 als IDE 1? Dit zou ik moeten vinden onder advanced opties, maar deze kan ik daar nergens vinden.
PNP naar ON zetten, is dit dezelfde als die onder PCIPnP?
Jumper verzetten. Voor iemand werkte het om de jumper te verzetten naar 5-6.
http://www.64bits.se/guider/pcbyggarskola/sata.jpg Als je naar dit plaatje kijkt dan zie je 2 sata disks, hij had de onderste, ik heb dus de bovenste. Die pins zijn dus niet hetzelfde.
Heb ik hier nog wat over het hoofd gezien? Ik heb de topics zeer aandachtig gelezen, maar ik ben er nog steeds niet uit.
Ik ben nu nogal slaperig
dus het zou goed kunnen dat ik wat over het hoofd heb gezien
iig alvast bedankt!
Eerst maar even sys specs voordat ik het vergeet:
asus k8v se deluxe
2 SATA Diamond10 schijven van 200GB
amd 3400+
1gb
6600GT 256mb
Verder heb ik nog 1 cd brander/speler aangesloten en een floppy disk.
Mij maakt het niet echt uit of ik RAID of niet heb, maar de dingen die ik geprobeerd heb werken voor beide niet.
Het verhaal:
Ik heb recent een SATA 200GB 6V200EO - Diamond10 aangeschaft. Hiervoor had ik 1 IDE en 1 SATA schijf. Ik had detijds al problemen om windows op mijn SATA schijf te zetten, daarom deed ik het maar op mijn IDE. Dit werkte prima voor een jaar. Nu mijn IDE overleden is moet ik hem dus toch op de sata zetten, maar dan kom ik bij een veel voorkomend probleem bij mijn windows setup, hij herkent 2 sata schijven niet:
code:
1
2
3
4
5
| Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden. Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient mogelijk een door een fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren. Setup kan niet doorgaan. Druk F3 om Setup af te sluiten. |
Voor zover ik weet heb ik alle topics bekeken waarin hetzelfde probleem werd vermeld. Opties werkten niet of ik kon ze niet in mijn Bios vinden.
Mijn Sata schijven worden beide herkend in een array menu, de arrays laten zichzelf beide zien in Bios
De Pogingen:
Het eerste is de drivers van de raid controller. (via f6 in setup etc...)
- Ik heb verschillende drivers geprobeerd, van de asus website en van mijn mobo cd. Het lijkt me allemaal wat te snel gaan, ik druk op e, selecteer de drivers, druk op enter, nog een keer op enter en dan begint hij met het weer verder laden van windows setup. Geen bevestiging?
Mount SATA 0 als IDE 1? Dit zou ik moeten vinden onder advanced opties, maar deze kan ik daar nergens vinden.
PNP naar ON zetten, is dit dezelfde als die onder PCIPnP?
is dit zo goed als hetzelfde als dat hele f6 gebeuren?Slipstream DriverPack MassStorage in je Windows XP CD
Jumper verzetten. Voor iemand werkte het om de jumper te verzetten naar 5-6.
http://www.64bits.se/guider/pcbyggarskola/sata.jpg Als je naar dit plaatje kijkt dan zie je 2 sata disks, hij had de onderste, ik heb dus de bovenste. Die pins zijn dus niet hetzelfde.
Heb ik hier nog wat over het hoofd gezien? Ik heb de topics zeer aandachtig gelezen, maar ik ben er nog steeds niet uit.
Ik ben nu nogal slaperig
iig alvast bedankt!