Toon posts:

[Med/High-End] Nieuwe pc samenstellen voor vervanging laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeieavond beste medetweakers, Dit is mijn eerste Grote post die ik schrijf hier dus als ik wat fout doen niet schoppen hea :7

Ik zit nou alweer een paar maanden op dit forum mee te lezen en mee te posten.
Vooral dat casemod forum. echt te dik wat ze tegenwoordig allemaal kunnen maken.
Nou kreeg ik dus het dwaze idee in me hoofd dat ik ook maar weer toe ben aan een nieuw systeem aangezien ik al een tijdje alleen laptops gebruik.

niet dat dit iets slechts is. waar ik nu op werk terwijl ik dit schrijf is ook niet slecht met een 17" breedbeeld crystelbrite beeld. maar de chipset (x200) en videokaart(x200) laat te wensen over natuurlijk.

nou heb ik niet zo'n hoog budget momenteel ik denk zo'n 850 euro.

maar ik ben tot nu toe gekomen met:

behuizing: NZXT Trinity Light WO PSU
Voeding: Hiper Type-R 580W PSU, Black, Modular Cables (is ie niet mooi :*) )
Mobo: Asrock 939SLI32-ESATA2 S-939 ( deze omdat hij sli ondersteunt, dus goed voor de tijd die komen gaat en 939 en sate II ondersteunt.oja hij ondersteunt ook de AM2 cores van 940 pins.)
CPU: AMD Athl.64 3500/512KB S939 BOX ( een goeie stabiele core ook bij overklokken)
geheugen 1GB DDR ram geheugen (komt later nog een identieke bij voor dualchannel nu nog niet vanwege budget)
HDD maxtor maxline sata II 250GB (had ik nog liggen)
Graka Asus EN7600GT
Beeldscherm heb ik nog een 17" 8ms TFT

en de rest komt nog als ik weer wat geld heb.

Ik heb die venice core gekozen voor de stabiliteit bij games en overklokken en gewoon omdat het een van de beste cores is die amd ooit gemaakt heeft.

het moederbord vind ik ideaal omdat hij echt op de toekomst gericht is. kwam erzelfs achter dat er een 940 voetje gemaakt kan van worden. dus AM2 geloof ik. nou geweldig toch.

de videokaart staat nog los want ik zit nog te denken of mijn budget de 7900GT toelaat. :D

Die voeding vind ik zeer praktisch omdat ik er prachtig mee kan Casemodden en het een zeer stabiele voeding is. volgens de TD op mijn werk.

Tsja en de kast. over smaak valt niet te twisten.

Nou de vragen aan jullie want ik kom dit niet zomaar posten. kom jullie graag lastig vallen O+
1) Is dit de goeie core aangezien er nu allemaal multicores uitkomen enzo. of het verstandig is?
2) Het moederbord is een asrock bord. is er nog een ander bord dat aan mijn eisen voldoet die ik heb gemist tijdens mijn zoektocht. :o
3)heeft iemand ervaring met de voeding? (kon hem namelijk niet vinden op de GoT search.
4)Iemand nog idee-en over een betere combinatie?

Al deze informatie is verzameld op voornamelijk internet oa: asrock en Tweakers.net en GoT. _/-\o_

Ik hoor graag nog van jullie :9

• tudeLati
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 19:33
socket AM2 is al bijna uit 8)7 niet dat het een verbetering zou zijn, maarja.
en de 7600GS is niet echt een snelheidsmonster, hij word in veel gevallen nog door de 6600GT ingemaakt

When in doubt, Ctrl-Q

Verwijderd

die 7600 GS niet doen, die is nogal zwak, door DDR2 geheugen
je kan beter de 7600 GT nemen, die is aardig snel en maar 200 eurootjes

waarom trouwens een full speed SLi mobo(32 lijnen) 16 lijnen is zoiezo nog genoeg
en SLi is zoiezo marketing, je kan tegen die tijd beter een neiuwe kaart kopen
neem gewoon de A8N-e ofzo, of de goedkopere asrock dual sata2

en waarom zo'n gigantische voeding
meer dan 380 watt heb je hiervoor echt niet nodig
zo'n sterke wordt op jou systeem heel inefficient.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2006 08:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry het is een 7600GT foutje zal het dalijk aanpassen.

En de voeding tsja er komt nogal wat in te hangen. en ik ga nogal wat overklokken.

en het ziet er gewoon vet uit :9 het hoeft niet echt heel efficient te worden. hij moet in ieder geval lang meegaan. B)

Verwijderd

Topicstarter
tudeLati schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 02:38:
socket AM2 is al bijna uit 8)7 niet dat het een verbetering zou zijn, maarja.
en de 7600GS is niet echt een snelheidsmonster, hij word in veel gevallen nog door de 6600GT ingemaakt
ja das waar. maar als ik nu met een venice kan beginnen en straks alleen me core hoeft te verwisselen als d eprijs wat gunstiger is. dat scheelt toch al

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 14:23:
ja sorry het is een 7600GT foutje zal het dalijk aanpassen.

En de voeding tsja er komt nogal wat in te hangen. en ik ga nogal wat overklokken.

en het ziet er gewoon vet uit :9 het hoeft niet echt heel efficient te worden. hij moet in ieder geval lang meegaan. B)
200 watt verder is erg veel voor een proc die uit mijn hoofd 65 watt gebruikt, daar kom je niet aan zonder phase-change denk ik

wat ga je er dan nog meer inhangen
HD's gebruiken per stuk ong. 10 watt

als je trouwens wil overclocken kijk dan even of waar je de proc besteld ook een OEM versie hebt, want met boxed kom je niet ver

en dat niet efficient, dat betekend dat ie meer warmte produceerd van de energie die hij omzet en dus draait de fan sneller

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2006 19:34 ]

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:19
en dat socket am2 op dat moederbord is ook waardeloos,
je zet een mmodule in dat gele slot, waar je vervolgens de cpu en het ddr2 geheugen op plaats.

Zo dus:

Afbeeldingslocatie: http://img.presence-pc.com/news/a/m/am2_riser_little.jpg

neem de a8n-e of a8n-sli (ik heb hem gedaan omdat hij mooier is :P, niet voor sli)
Afbeeldingslocatie: http://www.thetrailingedge.com/images/products/asus-a8n-e-big.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door __xeno__ op 13-05-2006 19:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 19:33:
[...]

200 watt verder is erg veel voor een proc die uit mijn hoofd 65 watt gebruikt, daar kom je niet aan zonder phase-change denk ik

wat ga je er dan nog meer inhangen
HD's gebruiken per stuk ong. 10 watt

als je trouwens wil overclocken kijk dan even of waar je de proc besteld ook een OEM versie hebt, want met boxed kom je niet ver

en dat niet efficient, dat betekend dat ie meer warmte produceerd van de energie die hij omzet en dus draait de fan sneller
nou er komen onder andere nog 4 fikkers in :7 waarvan 2 lightscribe en 2 labelflash.
Dont ask why :Y)

en 4 Sata II schijven in totaal.

en waarom zoveel watt extra. nou ik wil de voeding nog later kunnen hergebruiken. en misschien gebruik ik hem wel voor een moddcase O+

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 21:01:
[...]

nou er komen onder andere nog 4 fikkers in :7 waarvan 2 lightscribe en 2 labelflash.
Dont ask why :Y)

en 4 Sata II schijven in totaal.

en waarom zoveel watt extra. nou ik wil de voeding nog later kunnen hergebruiken. en misschien gebruik ik hem wel voor een moddcase O+
okeej dat is duiderlijk
*twixxie denkt aan illegale brandpraktijken, maar zal medetweakers nooit beschuldigen* O-)

en wat doe je qua koeling?
en welk merk geheugen wil je trouwens?

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-02 23:02
Voor het overclocken kan je beter 2 sticks van 512 nemen in dual channel (match pair) dan nu 1 gb kopen en dadelijk weer 1 gb erbij. Let ook op dat als je naar S940 gaat dat je nieuwe geheugen moet kopen aangezien het dan om ddr2 geheugen gaat.

Edit: En klagen met zo'n openingspost doen we niet hoor ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Moffin op 13-05-2006 22:31 ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:20
Moffin schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 22:30:
Voor het overclocken kan je beter 2 sticks van 512 nemen in dual channel (match pair) dan nu 1 gb kopen en dadelijk weer 1 gb erbij. Let ook op dat als je naar S940 gaat dat je nieuwe geheugen moet kopen aangezien het dan om ddr2 geheugen gaat.
"en de rest komt nog als ik weer wat geld heb." Ik denk dat hij er één heeft gekozen om er nog makkelijk eentje bij te kunnen mikken voor dualchannel én lage timings ;)

Ik zou er zelf overigens PC4000 (of hoger) ram in zetten, zeker als je van plan bent om te gaan overclocken, dat ram kun je tenminste gegarandeerd op 250Mhz laten draaien terwijl het weinig extras kost; veel snelheid voor weinig ;)

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-02 23:02
Ja dat is waar. Maar ik zou als ik hem was nu 2 x 512 kopen, als hij dadelijk zijn geheugen wilt upgrade kan hij dat beter oden icm met am2 (insteek kaart) zodat hij niet 2 X 1024 heeft en dan nieuwe processor koopt en weer 2 X 1024 moet kopen. Lijkt me zonde van het geld.
Eigenlijk ligt het eraan hoe snel je wilt overstappen naar am2. Snel dan zou ik voor 2 X 512 gaan, niet snel 2 x 1024 (dus nu 1 x 1024).

[ Voor 3% gewijzigd door Moffin op 13-05-2006 22:57 ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 22:22:
[...]

okeej dat is duiderlijk
*twixxie denkt aan illegale brandpraktijken, maar zal medetweakers nooit beschuldigen* O-)

en wat doe je qua koeling?
en welk merk geheugen wil je trouwens?
hehe ik zeg ook niks :9

nou met de koeling begin ik met de arctic pro 64 en ga dan sparen voor een dikke waterkoeling.
en merk geheugen. ja kzat te denken aan dat geil of kingston B)

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
Wat wil je doen met 580 watt :S ga je je koelkast ernaast op aansluiten ofzo :P

Dit systeem.. 400-450 watt (A merk voeding)

Laurens

Verwijderd

lvrijn schreef op zondag 14 mei 2006 @ 19:39:
Wat wil je doen met 580 watt :S ga je je koelkast ernaast op aansluiten ofzo :P
Bij dat soort dingen denk IK altijd.. better safe then sorry?

Verwijderd

2) Het moederbord is een asrock bord. is er nog een ander bord dat aan mijn eisen voldoet die ik heb gemist tijdens mijn zoektocht. :o
ik heb zelf een asrock mobo en nog geen problemen mee gehad, dus die slechte naam van asrock , tenminste neem aan dat je hierop doelt tenminste, is onterecht.

en dan nog iets, ik weet niet of dit ook voor dit moederbord geldt, is tenslotte alweer 3 maanden oud:
http://tweakers.net/nieuw...ng-door-Uli-chipsets.html

naja als ik iets stoms zeg dan hoor ik het wel :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2006 19:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 19:53:
[...]

ik heb zelf een asrock mobo en nog geen problemen mee gehad, dus die slechte naam van asrock , tenminste neem aan dat je hierop doelt tenminste, is onterecht.

en dan nog iets, ik weet niet of dit ook voor dit moederbord geldt, is tenslotte alweer 3 maanden oud:
http://tweakers.net/nieuw...ng-door-Uli-chipsets.html

naja als ik iets stoms zeg dan hoor ik het wel :P
nou ik doel niet op het slechte imago.. ik heb zelf al 2 pc's gebouwd met asrock bordjes..
worden wat warm maar met een goeie koeling nergens last van.

en ik ga dat ff lezen die link je krijgt morgen me reactie daarop :7

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb even research gedaan enzo.. er bestaat een patch voor. en heb het werkend gezien :9~

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 18:20:
nou ik heb even research gedaan enzo.. er bestaat een patch voor. en heb het werkend gezien :9~
Ah mooi, ik wilde het alleen ff laten zien omdat het een tijdje geleden langskwam op tweakers. Zou jammer/vervelend zijn als je het had gekocht en niet werkend had. Prima mobo!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 20:15:
[...]

Ah mooi, ik wilde het alleen ff laten zien omdat het een tijdje geleden langskwam op tweakers. Zou jammer/vervelend zijn als je het had gekocht en niet werkend had. Prima mobo!
ik apprecieer het ook. bedankt, kan beter nu uitgezocht hebben dan dat het later niet werkt nee O+ O+
Pagina: 1