Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Backdoor Trojan

Pagina: 1
Acties:
  • 1.550 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kipaantspit
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-04 21:47
Hallo,

eergisteren was ik aan het surfen, en ik kreeg een melding van Norton dat ik een virus had, namelijk een backdoor Trojan, Norton kan deze echter noch verwijderen, noch herstellen, noch in quarantaine plaatsen. Ik heb dan de site van Norton geraadpleegd om dit virus op een andere manier te verwijderen, maar dat lukte ook niet,
weet iemand hier raad mee, want ik ben bang dat in de kortste keren al mijn poorten gaan open staan en ik nog veel meer virussen zal binnenkrijgen.

Alvast bedankt

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:34

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Heb je het al via veilige modus geprobeerd? Meestal lukt het dan wel.

• The Mystic
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-11 14:14
Eerst even system restore uitzetten. Hij zit waarschijnlijk in een back-up van je. Dus die moet je even verwijderen. En vervolgens scannen.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Om te beginnen:

Hoe heet de trojan?
Om welke file gaat het?
Heb je em al met een andere virusscanner getest?
Welk OS gebruik je?
Is deze ook up-to-date?
Waar staat de infected file?
Wat heb je zelf al geprobeerd?

Zie ook Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten :)

Signature

• kipaantspit
Via veilige modus heb ik ook al geprobeerd, maar dat is niet gelukt.
De Trojan heet Backdoor.Trojan in de file winccf32.dll in de directory c:\WINDOWS\System32
Met system restore uit heb ik ook al geprobeerd, dat ging ook niet.
Ik heb em al met Hicjack This gescand omdat ik daarover iets had gelezen op een ander forum, en daarmee lukte het ook niet, ik heb een service pack 2 windows XP.

• Martijnc
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:19
Scan eens met Ewido in veilige modus, en post daarna de log van Ewido hier.

• kipaantspit
bedankt allemaal voor de hulp,
ik heb het virus weggekregen door hem te verwijderen uit de opstartregistry en dan heb ik met Moveonboot het bestand doen verwijderen bij de volgende opstart.
bedankt
Tim

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:35

DJ Vincento

1422055

De virus-scanner kan ook veel virussen niet verwijderd zijn doordat ze in werking zijn.Een computer kan niks verwijderen wat geopend is of een andere bewerking ondergaat.Je kunt dan het beste het virus proberen uit te schakelen via taakbeheer,maar kijk wel uit wat je uitschakeld anders kan je hele PC kapot gaan.
Pagina: 1