Toon posts:

pc boot maar geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Deze morgen starte ik mijn pc op, eerste probleem was al de bootpiep, deze was tuuuututut en niks meer, maar hij blijft verder opstarten, HDD draait op, windows boot (kan ik horen door de boxen), maar nooit beeld

scherm krijgt dus geen signaal, zelfs het bios scherm zie ik niet

kan ik hieruit concluderen dat de grafische kaart omzeep is, of kan het iets anders zijn?
mij lijkt het dat zonder de cpu windows nooit zou kunnen booten (of kan het zijn dat windows nooit boot maar eigenlijk gewoon het geluid geeft), HDD werkt ook lijkt me, voeding ook (anders zou er nooit geboot zijn)

zou het kunnen dat bv het moederbord geen goed signaal meer geeft, of het pcie slot kapot (lijkt me niet , een pc kan toch niet starten zonder grafische kaart?)

dus grafische kaart of toch niet

specs:
-amd 3700+ SD
-msi k8n neo FI
-XFX 7900gt
-IDE 160gb WD
-antec 450 watt
dit lijken me de enigste relevante (scherm werkt btw nog op andere schermen)

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

Probeer eens F8 dan kiezen voor vga modus,misschien zijn je videodrivers corrupt.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Strikie schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 22:11:
Probeer eens F8 dan kiezen voor vga modus,misschien zijn je videodrivers corrupt.
Vrij lastig als de TS meldt dat hij geen scherm ziet... :*)

Een pc kan wel degelijk opstarten zonder videokaart, Proberen eens op te starten zonder videokaart, en kijken of je pc nog steeds piepgeluiden geeft.

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 22:16:
[...]

Een pc kan wel degelijk opstarten zonder videokaart, Proberen eens op te starten zonder videokaart, en kijken of je pc nog steeds piepgeluiden geeft.
Dom ja,toch die rum gaat zijn werk doen 8)7

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 22:16:
[...]

nope al geprobeert, hij doet net hetzelfde, ook weer die vreemde (veel luidere als normaal) biep en start windows ook op (sowiezo zonder beeld dan :P , want tja geen kabel naar je scherm)

met ram eruit is de bootpiep anders (zou betekenen dat er niks mis is met mobo) en ook kan ik vanop de andere computer in het netwerk nog steeds de shared files binnen trekken van de kapote computer

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2006 22:27 ]

• Terrienator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10-2025
Probeer eens met een gum de contacten op de vid te poetsen en dan nog eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Terrienator schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 22:32:
Probeer eens met een gum de contacten op de vid te poetsen en dan nog eens proberen.
de pc is amper een maand oud nog superproper vanbinnen en deed het gisteren nog, maarja lijkt me onwaarschijnlijk, maar toch proberen

contactjes proper gemaakt, nog steeds hetzelfde probleem

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2006 22:44 ]

• Terrienator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-10-2025
Misschien met de jumpers op je mobo je bios een keer resetten.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Niet lullig bedoeld, maar weet je zeker dat je VGA kabel en je monitor in order zijn, heb je die al met een andere PC getest?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

^^

Overige Hardware is geen dumpbak - als je nog niet weet welk onderdeel het probleem geeft, heb je de troubleshooter nog niet doorgelopen. Doe dat alsnog en je weet waarschijnlijk al genoeg. Kom je er nog niet uit, dan mag je op de juiste plek een topic openen, maar wees volledig, dus geef om te beginnen aan wat er uit *alle* punten in de troubleshooter kwam :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.