Toon posts:

[HTML] <SELECT> komt door layers heen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een DIV gemaakt met een z-index van 20. Nu komen alle SELECT-drop down boxen op m'n 'gewone' pagine ALTIJD door die layer heen!?!

Weet iemand hoe dit komt en hoe/of ik het op kan lossen?

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:46
Bekend probleem...
Voor zover ik weet is dit tot nu toe niet op te lossen (in ieder geval niet tot versies IE5 / NS4).

Je zou wat kunnen proberen met de z-index van de select of de select in een andere DIV plaatsen. Maar ik geef je weinig kans....

Vertalen.nu

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:50

Pelle

🚴‍♂️

Nee, klopt inderdaad. Ik ben daar zelf ook een keer (op de foute manier, namelijk na 2 uur werk voor niets :( ) achtergekomen.
Het gekke is dat een <input type="text"> en een <textarea> dat niet doen. Ik denk dat we nog een browserversie moeten wachten voor ze die bug gefixed hebben.

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
die dingen worden niet door de browser gemaakt, maar door het os.. daardoor komen ze altijd bovenop te liggen..

zal wel iets van vroeger zijn ofzo, browsers worden hierdoor weer iets kleiner den ik...

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:52

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

dit treedt enkel op in netscape (ook msie 4 kon al layers over form-elements heen leggen, meen ik)

de oplossing die ik gebruikte was om bij de form-elements de this.div_om_element.visible.HIDE (of zoiets iig de non-visible voor netscape) te zetten zodra er een layer overheenging, is niet altijd even mooi, en is beter spaarzaam toe te passen, maar werkt wel.

wel er een div(of LAYER)-layer omheen zetten en die dan onzichtbaar maken

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Nope, RM-rf... het treedt dus ook op in internet explorer, zelfs in versie 5. Maar dus alleen bij combo-boxen, niet bij andere input types.

Echt slecht... :o

• red_indian
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-06 16:43

red_indian

Smokin' Suckz B!

klopt, zelfde met iframes. komt je div ook niet voor langs |:(

Need a cuesheet/tracklisting? (meer dan 500.000 online)

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op donderdag 11 oktober 2001 12:05 schreef red_indian het volgende:
klopt, zelfde met iframes. komt je div ook niet voor langs |:(
En frames zelf ook niet, dus niet zo raar imho.
Wel jammer, natuurlijk.
Pagina: 1