Deze stekkers op je pc aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168789

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img471.imageshack.us/img471/1574/afbeelding0017pv.th.jpg

Ik heb twee boxen met bovenstaande 'stekkers'. Je moet de gestripte uiteinden tussen twee 'klemmetjes' klemmen.

Afbeeldingslocatie: http://img447.imageshack.us/img447/1738/afbeelding0028xq.th.jpg

Mijn vraag is: hoe kan ik deze 'stekkertjes' aansluiten op de pc?
Ik heb ze nu aan een oude platenspeler gekoppelt, die krijgt het geluid via de mic in(maar dat is mono :'( en ik wil het gebruiken voor de achterkant van een surround set)

Zijn er een soort omzetstukken of bestaan er kasten zoals deze, maar dan minder uitgebreid met deze 'klemmetjes'?

Sorry van de brakke webcam pics, heb nog geen digitale camera :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 17:38

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dezen kun je niet rechtstreeks aansluiten. Daar moet een versterker tussen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-04 16:29
De meeste stereo sets hebben tegenwoordig wel een AUX-ingang. Als je nu de lijn out / koptelefoon uitgangen van je pc verbind met je stereo via een 3,5mm jack naar tulp kabeltje (afhankelijk van je ingang op de stereo) van 1 euro dan ben je er.

Vrijwel geen enkele geluidskaart ondersteund de methode die jij wilt proberen (direct de kabels op de geluidskaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168789

Topicstarter
ik heb nu de kabel uit de geluidskaart (3,5 mm jack) naar tulp, en dan een omzetstukje naar zo'n dikke stekker. Maar dat is mono :'( en dat is niet zo handig als je een surround set wil creeren. Dolby prologic heeft maar 1 achter, maar ik wil graag ook van linksachter naar rechtsvoor (en andere bewegingen) kunnen horen.

Weet iemand dan nog een goede versterker met deze klemmetjes en 5,1 surround support?
Hij hoeft niet zo professioneel te zijn (ik gebruik in mijn computer toch onboard
AC'97 sound) en niet zo erg uitgebreid. Mijn budget is ongeveer 50 euro