Toon posts:

Packet loss op lokaal netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb internet van Chello en heb een thuisnetwerk met een router/switch van US robotics.
Ik heb de laatste tijd problemen met mijn internetverbinding dus ik dacht dat zal wel aan Chello liggen. Na een aantal dagen ben ik toch maar een aantal zaken gaan proberen. Uiteindelijk kwam ik erachter dat de internetverbinding wel goed is. Dit heb ik geprobeerd door het modem rechtstreeks te verbinden me mijn computer.
Om te achterhalen waar het probleem zich bevindt heb ik de router getest door deze via een UTP kabel te verbinden met mijn computer en deze te pingen. Hierbij ontstaat veel packet loss wat meestal varieert van 40% tot 90%. Verder zit er niets aan mijn router. Daarbij heb ik 3 verschillende UTP kabels geprobeerd, alle poorten van de router geprobeerd en drie verschillende computers geprobeerd. Verder de router meerder malen gereset. Dit heeft allemaal niets geholpen.

Is mijn router nu defect of kan er iets anders aan de hand zijn. Ik heb al gezocht maar ik kom niet verder dan oplossingen zoals de kabels vervangen maar dat heb ik allemaal al gedaan. Het lijkt mij een beetje raar dat een router het opeens niet meer goed doet. Dat het hele ding er mee ophoudt kan ik bevatten maar half kapot gaan niet.

• NS_5
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
late reactie :)

Ik denk gewoon dat je apparaatje inderdaad defect is.
Als je garantie hebt zou ik em omruilen/terug brengen..