VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .
Per se een dual bootje
Lekker handig, als je de ene aan het tweaken bent kun je met de andere de docs niet lezen 
Nee pak een 486 van je zussie voor de andere unix, netwerkie, en dan share je de ene /home/jojo via NFS.
Nee pak een 486 van je zussie voor de andere unix, netwerkie, en dan share je de ene /home/jojo via NFS.
Geen probleem!
Geef iedere distributie z'n eigen boot partitie en maak een grote partitie voor je software.
Denk er alleen wel om, dat de nieuwste SuSE een andere directory-tree heeft dan voorheen. Daar er veel distri's RedHat based zijn, moet je daar geen problemen mee hebben. Scheelt een hoop dubbel installeren!!!
Geef iedere distributie z'n eigen boot partitie en maak een grote partitie voor je software.
Denk er alleen wel om, dat de nieuwste SuSE een andere directory-tree heeft dan voorheen. Daar er veel distri's RedHat based zijn, moet je daar geen problemen mee hebben. Scheelt een hoop dubbel installeren!!!
As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...
Nou, dat zal lekker gaan werken. Een RPM-based distro en een DEB-based distro. Dat gaat dus MOOI NIET.
Wat je samen kunt doen is de homedirs. Maar daar houdt het bij op. de distro's houden bij welke pakketten geinstalleerd zijn. iig doen Mandrake en Debian dat NIET op dezelfde manier.
Mijn advies: allemaal zelfde homedir. Verder een andere rootpartitie.
BSD kan ext2 lezen.
Wat je samen kunt doen is de homedirs. Maar daar houdt het bij op. de distro's houden bij welke pakketten geinstalleerd zijn. iig doen Mandrake en Debian dat NIET op dezelfde manier.
Mijn advies: allemaal zelfde homedir. Verder een andere rootpartitie.
BSD kan ext2 lezen.
het ID was dat ik 1 distro (in dit geval Mandrake) heb die het moet doen en de andere 2 om mee te spelen. maar usernames zijn als het om files gaat toch eigenlijk gewoon nummers? of kun je de files waar users inzitten kopieren?
Zucmantaks, nu 💰 !
Verwijderd
Waarom zou je nou een godsnaam met verschillende distro's op één comp gaan zitten spelen
.
Dat lijkt me werkelijk waar een beetje raar en ook nog tijmelijk naar. (Sorry voor de rijm
)
Je kunt toch veel beter andere comp erbij nemen en dan daar BSD op zetten i.p.v. GNU/Linux....
Dat lijkt me werkelijk waar een beetje raar en ook nog tijmelijk naar. (Sorry voor de rijm
Je kunt toch veel beter andere comp erbij nemen en dan daar BSD op zetten i.p.v. GNU/Linux....
Ik denk dat het helemaal geen probleem moet zijn, gewoon dezelfde home partitie gebruiken. En wat is er mis met 2 verschillende distro's op 1 pc. Kan je tenmiste wat anders uitproberen.
Verwijderd
Ik raad je aan om Vmware te draaien. Dit is een soort virtuele machine. M.a.w. je kan dan onder mandrake Vmware gaan draaien en daarmee andere OS'en laden. Je hoeft dus niet te rebooten of aparte partities te maken (Vmware maakt virtuele partities aan). Alhoewel ik je wel aanraad om aparte partities aan te maken.
Ik draai zelf ook Mandrake 7.2, FreeBSD, Debian, Red Hat 7 en Win2k met Vmware. Je zult trouwens wel genoeg intern geheugen moeten hebben voor Vmware. Minimaal 256 MB anders wil win2k niet eens draaien.
Ik draai zelf ook Mandrake 7.2, FreeBSD, Debian, Red Hat 7 en Win2k met Vmware. Je zult trouwens wel genoeg intern geheugen moeten hebben voor Vmware. Minimaal 256 MB anders wil win2k niet eens draaien.
wel eens geprobeerd... beetje prijzig en behoorlijk sloom...
Zucmantaks, nu 💰 !
Pagina: 1