Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ingang opzegtermijn tijdens proefperiode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

heb deze morgen een contract getekend voor een nieuwe baan. Nu wilk ik dus mijn ontslag geven op mijn huidig werk.
Ik zit momenteel in mn proefperiode en de opzegtermijn is wettelijk (alsook volgens mijn contract) 7 kalenderdagen. Op zich geen probleem, enkel vind ik nergens terug wanneer die periode juist ingaat, de dag dat ik mijn brief overhandig, of de dag erna?

Ik heb al gezocht op vacature.com, hier op dit forum, maar het staat nergens vermeld.
Is er iemand die weet hoe dit juist in elkaar zit? (mss niet onbelangrijk detail: t'is de belgische wetgeving die ik nodig heb ;) )

Alvast bedankt

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik zit momenteel in mn proefperiode en de opzegtermijn is wettelijk (alsook volgens mijn contract) 7 kalenderdagen.
Ik neem aan dat je de opzegtermijn bij je oude werkgever bedoeld want binnen proeftijd kun je per direct opzeggen :)

De opzegtermijn gaat gewoon in op de dag dat je je ontslag indient. Nu indienen, 7 dagen later :w zeggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Is inderdaad de opzegtermijn bij mn oude werkgever.
Hartelijk dank voor het antwoord

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
Als er niks gezegd is over *wanneer* de opzegtermijn ingaat, moet je uitgaan van de wettelijke regeling. En de wettelijke regeling is opzeggen per einde kalendermaand.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

inXs

known as inXs

Dat geldt alleen voor buiten je proeftijd, in je proeftijd geldt dus bovenstaande ;)

superB

• StevenK
inXs schreef op maandag 15 mei 2006 @ 16:34:
Dat geldt alleen voor buiten je proeftijd, in je proeftijd geldt dus bovenstaande ;)
Het is mij nog steeds onduidelijk of 'ie nu bij zijn oude werkgever in de proeftijd zit; is dat het geval, dan kan 'ie per direct weg. Is dat niet het geval, dan moet 'ie per einde van de maand opzeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen is het dus duidelijk geworden
Vandaag mn opzeg gegeven (op mn oude werk dus), vanaf morgen gaat mn periode van 7 dagen in en dus ben ik hier volgende maandag buiten.
De opzegtermijn gaat dus in de dag nadat je de brief afgeeft (in de proefperiode dus)

• StevenK
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 19:04:
Ondertussen is het dus duidelijk geworden
Vandaag mn opzeg gegeven (op mn oude werk dus), vanaf morgen gaat mn periode van 7 dagen in en dus ben ik hier volgende maandag buiten.
De opzegtermijn gaat dus in de dag nadat je de brief afgeeft (in de proefperiode dus)
Dat klopt zeker niet ! Opzeggen in de proeftijd kan *per direct*. Een opzegtermijn die in de proeftijd in acht genomen wordt, is *niet* geldig.

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:53

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

* Mx. Alba is het eens met StevenK. Het nut van een proeftijd is juist dat er géén opzegtermijn is. De "tegenpartij" een termijn gunnen is uiteraard wel zo schappelijk, maar niet noodzakelijk.

[ Voor 33% gewijzigd door Mx. Alba op 21-05-2006 11:43 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Het klinkt als de opzegtermijn in een arbeidscontract van een uitzendbureau/detacheerder. Daar teken je vaak voor een gestaffelde opzegtermijn naar mate het contract langer duurt.(bijv. binnen 3 maanden 7 dagen opzegtermijn van 3-6 maanden 14 dagen etc).

Wanneer het een proeftijd is in een direkt dienstverband dan is opzeggen per direkt mogelijk.
Pagina: 1