NEC 4570 testen

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 22:19
Ik heb bij iemand een NEC 4570 geinstalleerd, deze is aangesloten als primary master. Jumpers zitten, en het apparaat wordt goed herkend in bios en windows.
Maar wanneeer ik er een DVD+R in doe, dan krijg ik altijd last van lees fouten. Doe ik de DVD in mijn eigen NEC 1300A dan laast het wel goed.
Nu zou ik zeggen, goed de NEC 4570 is defect, lees niet goed DVD+R. Maar ik wil graag weten hoe kan ik dit zeker stellen.
Ik heb namelijk al 16 euro kwijt aan garantie omdat 4Launch niet vond dat het garantie is.
Vraag hoe weet je wanneer een DVD-Drive kapot is?

[ Voor 5% gewijzigd door Termi op 12-05-2006 19:17 ]

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Probeer eens een andere kabel?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Termi
Gedaan, geen succes.
Ja die Nec ja :).

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:56

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Nieuwe firmware geprobeerd?
Voor gehackte firmwares moet je eens hier kijken. (Gehackte firmwares ondersteunen over het algemeen meer dvd-media en kunnen op ze op hogere snelheden branden.)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:57
FlipFluitketel schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:10:
Nieuwe firmware geprobeerd?
Voor gehackte firmwares moet je eens hier kijken. (Gehackte firmwares ondersteunen over het algemeen meer dvd-media en kunnen op ze op hogere snelheden branden.)
Maar jah, alstie dan tog echt naar de klote is. Ben je helemaal je garantie kwijt.

En waarom valt dit niet onder de garantie dan :? Tis tog een duidelijk defect :o

Verwijderd

kan zijn dat zij hem getest hebben in een ander systeem, en dat die daar wel perfect wil draaien / dat ze kunnen uitlezen hoeveel ermee gebrand is, en dat ze hem daarom niet meer in garantie accepteren (ik steek mijn branders zelfs niet meer in garantie. Als je er genoeg mee gebrand hebt (meer dan 1000 stuks), vind ik niet dat je de producent nog eens kunt laten opdraaien voor doodnormale slijtage van je toestel...)

• Termi
TrIsTaN_tDb15 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:16:
[...]

Maar jah, alstie dan tog echt naar de klote is. Ben je helemaal je garantie kwijt.

En waarom valt dit niet onder de garantie dan :? Tis tog een duidelijk defect :o
Ja, dat heeft de baas van 4Launch mij ook verteld. In de zin van: Stuur de drive maar op, we zullen er naar kijken. En daarbij kreeg ik dus een paar dagen later te horen dat het geen garantie is, hun vinden de drive dus capabel genoeg voor het lezen van DVD's.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:23:
kan zijn dat zij hem getest hebben in een ander systeem, en dat die daar wel perfect wil draaien / dat ze kunnen uitlezen hoeveel ermee gebrand is, en dat ze hem daarom niet meer in garantie accepteren (ik steek mijn branders zelfs niet meer in garantie. Als je er genoeg mee gebrand hebt (meer dan 1000 stuks), vind ik niet dat je de producent nog eens kunt laten opdraaien voor doodnormale slijtage van je toestel...)
Brander is welgeteld nog geen week oud toen die werd opgestuurd! En het is toch vreemd dat mijn Nec1300A wel die dvd leest en de nieuwste NEC 4570 het gewoon niet kan 8)7 .

[ Voor 12% gewijzigd door Termi op 12-05-2006 22:52 ]

Verwijderd

Termi schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 22:50:
Brander is welgeteld nog geen week oud toen die werd opgestuurd!
heb je hem eens kunnen testen in een ander systeem? misschien is het specifiek jouw systeem die deze brander niet wil hebben (wat uiteraard hun standpunt zou rechtvaardigen, als het toestel in een andere pc wel werkt ligt het niet aan het toestel), anders zie ik namelijk geen enkele reden om die garantie af te wijzen...

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:36
Sluit hem eens aan, maar dan alleen op de kabel(op 1 ide poort), de andere dus leeg laten.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:36
Heb je wel diversen dvd's geprobeerd, dus verschillende merken en originelen van de winkel, want indien je slecht gebrande dvd's gebruikt dan is het mogelijk dat hij slecht leest.

• Termi
NEC hoef je dus geen support van te verwachten (Duitsland), en 4 launch verwijs me van het kastje naar de muur ;(.
Maar ik zal eff testen met een paar verschillende DVD's van verschillende branders.

Verwijderd

*bump*

heb onlangs een nieuwe pc gebouwd met deze brander erin. Het branden werkt gewoon vloeiend, zonder buffer underruns, etc. Echter, als ik deze gebrandde cds ga lezen of een nero C1/C2 test draai loopt deze na 500-700 mb totaal de ellende in. Er worden metingen gedaan van velen duizenden fouten, terwijl PIF daarvoor bijvoorbeeld op 0.18 zit (een redelijk net resultaat als je het mij vraagt). Ook bij het lezen gaat het fout, alleen de bestanden "aan het begin" werken. Op andere pcs worden de dvd's echter prima gelezen en vertonen ze weinig fouten.

Is er inmiddels al meer bekend over dit probleem? er zijn diverse topics over gestart, dus t lijkt me niet dat het hier om "gewoon wat pech" gaat, maar allicht om een productiefout.

Ik heb al:
- verschillende merken dvds geprobeert (ookal vind ik niet dat dat echt ZO veel hoort uit te maken bij een goede brander)
- andere dvd/cd drives losgekoppeld
- andere kabel gebruikt
- andere IDE channel gebruikt
- andere (verder ongebruikte) voedingsstekker gebruikt

niets hielp (wat ik ook wel verwachtte, aangezien branden wel gewoon werkt). Heeft er inmiddels nog iemand ideën over dit probleem? RMA, of andere oplossing?

Mijn specs:
Asus A8N-SLI Premium
AMD Athlon 64 3700
1 GB ddr400
Asus Geforce 7600 GT
160 gig SATA schijf van WD
en dus de nd-4570

Verwijderd

niemand?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:56

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Het is dus echt alleen een leesprobleem en geen brandprobleem of lees ik het alsnog fout?
Er zit me namelijk iets bij dat bij een bepaald type NEC dvdbrander er inderdaad enorm veel leesfouten waren. Oplossing daarvoor was toen een firmware update, dus als je nog niet de nieuwste hebt probeer dat eens. (Op www.micheldeboer.nl kun je officiele en gehackte firmwares vinden.)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

het gaat inderdaad alleen om lezen.
Hoe het met onofficiele firmware zit weet ik niet precies, maar ik weet niet of mijn garantie nog geld als ik deze op mijn drive zet. Daarom vroeg ik me dan ook af of iemand ervaring had met dit station ;)

Verwijderd

inmiddels diverse firmwares geprobeert, maar niets helpt... toch maar een RMA dan :/
Pagina: 1