Toon posts:

Laptop start niet meer op :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zat laats een spelletje te spelen op m'n laptop en ik ging toen effe een poosje naar het terras en liet me laptop aan. Toen ik terug kwam was m'n laptop uit en knipperde het groene lichte van de stroom adapter. M'n laptop gaat nu niet meer aan en als ik de stekker in de adapter doe en dan die connect met m'n laptop geeft ie vonkjes bij het aansluitings punt en knipperd het groene lichtje van de stroom adapter terwijl die normaal altijd gewoon brande.
Zou iemand enig idee hebben wat het zou kunnen zijn? Ik heb zelf al de accu en zo werkt ie ook niet...

P.S. sorry vanwege mijn slecht nederlands, ik woon al lang in Spanje en heb het een beetje verleerd 8)7 en aangezien er hier in niet zo'n goede site als GoT bestaat kan ik het niet in het spaans doen...

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoi,

wat voor laptop heb je, merk & type; daar hebben we iets aan...

offtopic:
Ik zie een gat in de markt; T.net migreren naar Espanol...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
klink als een powerconnector op je moederbord die defect is (losgelaten). De vonkjes komen door de dan optredende kortsluiting ;)

Enige remedie: Ding losslopen en connector opnieuw vastzetten. Als je daar te lang mee wacht en m zo blijft gebruiken (als ie nog wil) heb je kans op doorbranden van je moederbord (hitte van de vonkoverslag ed) en sloop je je moederbord definitief.

Kosten: nihil, als je het zelf doet, alleen aardig wat tijd (laptop moet helemaal uit elkaar), of zo'n 100 eur als je het door een bedrijfje laat doen. (uurtje of 2 arbeid: laptop uit elkaar halen, vastsolderen en weer helemaal in elkaar zetten, arbeids (=kosten)intensief geintje.

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-02 09:47
In spanje is het lekker weer dus misschein oververhit?

Verwijderd

Topicstarter
Op m'n laptop staat gewoon de naam van de winkel waar ik het heb gekocht twee jaar geleden (geen garantie meer :() maar het is volgens mij een CLEVO D4XEF (2,6ghz, 512mb, 60Gb...). Wat ik inderdaad heb gehoordt is dat het groene lichtje knippert omdat er kortsluiting is...
En hij start direct niet op, geeft geen signal van leven.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
dat is denk ik dan een promedion.
als je zelf handig/technisch aangelegd bent zelf openen en vastsolderen of toch maar laten maken voordat je hem helemaal sloopt
Pagina: 1