Ik zit met een probleem, waar ik met mijn eigen kennis niet uit kom. Voor een site heb ik een container-div met daarin een tree (dmv javascript) en een divje met de inhoud.
Voor de tree te maken, gebruik ik het javascript van André die je ook hier kan vinden.
De indeling van mijn html:
In IE groeit de container mee als de tree groeit, maar in FF dus niet. Nu kan je natuurlijk de hoogte van de tree uitlezen, net als de hoogte van de content. De grootste van die twee wordt dan ook de hoogte van de container.
Als je namelijk alleen de hoogte van de tree uitleest, en die in de container zet, kan de content juist niet meer meegroeien.
Maar is er een elegantere oplossing?
Voor de tree te maken, gebruik ik het javascript van André die je ook hier kan vinden.
De indeling van mijn html:
HTML:
Als de content groeit, zal de container meegaan, dat werkt netjes met css. Als echter nu de grootte van de tree (dmv php opgebouwd) groeit, komt deze in Firefox buiten de container-div. Op zich best logisch, want in de tree-div staat maar 1 regel javascript. 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <div id="container"> <div id="tree"> <script src="./includes/treeview/astree.js"></script> <script src="./includes/treeview/tree.js.php"></script> <script type="text/javascript"> Initialize("astreeContainer"); </script> </div> <div id="content">Hier een heel verhaal</div> </div> |
In IE groeit de container mee als de tree groeit, maar in FF dus niet. Nu kan je natuurlijk de hoogte van de tree uitlezen, net als de hoogte van de content. De grootste van die twee wordt dan ook de hoogte van de container.
Als je namelijk alleen de hoogte van de tree uitleest, en die in de container zet, kan de content juist niet meer meegroeien.
Maar is er een elegantere oplossing?