Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wegwerkzaamheden, moet dat nou zo?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:55
Ik erger me de laatste tijd gigantisch aan de Nederlandse wegwerkzaamheden. Het mag duidelijk zijn dat ik graag over een goede weg rijd, en daarvoor is er inderdaad onderhoud nodig. Dat onderhoud kun je inderdaad ook het beste 's nachts doen als er in verhouding minder mensen van de weg gebruik maken.

Goed, ik reed dus gisternacht na een bruiloft terug naar Zierikzee, vanuit ~ Zwolle. Omstreke Rotterdam gingen er allerlei borden branden en knipperen dat de snelheid er eerst maar een uit moest, 90.. nouja, vooruit ik ben de slechtste niet weet je, 4-5 banen vrijwel leeg, maar toch 90, goed zal wel ergens goed voor zijn.

Als snel werd de 90, 70, maar ik moest toch de afslag hebben dus ik kan je niet vertellen waarom dat zo was. Halverwege de afslag zie ik een zee van rode lampjes voor me, en enkele snel opflitsende remlichten van de persoon voor me. Toen stond alles stil. Stil, dat wil zeggen, af en toe konden we 50 meter kachelen om vervolgens weer 3 minuten in de uitlaatgassen van 5-rijen dik, stationair draaiende auto's.

Nouja, vooruit het, als er hard aan de weg gewerkt wordt ontstaan er files, moet je maar een keertje voor over hebben om de volgende keer weer over een gloed nieuwe weg te rijden. Maarnee,

Na 1km, ging het van 5 --> 4 banen, daarna van 4 --> 3, daarna van 3-->2 en daarna van 2--> 1. Nu waren we al ruim 4 kilometer verder, en nog had ik niets gezien dan 4 aanhangwagens met matrixbord.

Na ruim anderhalf uur, en ~ 4 km zagen we 3 vrachtwagens, 1 asvalteer ding, 1 wals en 4 mensen. Er stonden ook nog 4 mensen te praten bij een auto......... wauw!

Waarom waren daar niet meer mensen aan het werk!?! Waarom zorgen die lui / overheid er niet voor dat er binnen 2 nachten 10km, 5 banen breed, nieuw wegdek ligt. Waarom laten ze 10 mensen tig nachten achter elkaar werken, ipv 250 mensen een paar nachten? Zet die weg 2x goed af, zodat er zo'n file staat, en zorg dan dat er keihard, met veel man, goed gewerkt wordt, zodat er in notime een prachtig nieuwe weg ligt. Waarom gebeurd dat niet?

• Opperhoof
nog even een rekensommetje.
4 km file, op gemiddeld 4 banen dik = 16 km / 1 baan. Iedere auto had zo'n 12 meter ruimte (meer was het echt niet!) Daar stonden dus 1333 auto's, met laten we zeggen gemiddeld 1,25 personen erin. Komt neer op, 1667 mensen die in de file stonden daarzo.
Als die mensen werken verdienen ze gemiddeld ~15 euro/uur. Komt al neer op 15*1667 = 25000 euro per uur!

daar kun je 1250 polen voor 20euro / uur voor laten werken! Met 1250 werkende polen, die 1op 5 uur pauze nemen, zijn er continue 1000 aan het werk. Met 1000 man kun je toch zeker wel in notime een weg neerleggen? right?

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

@ TS.
O dat gebeurt wel degelijk hoor. Alleen je weet niet dat het werk van dit jaar zoveel is dat de bedrijven die het moeten uitvoeren het nu al niet aankunnen. Vandaar misschien die paar man op dat stuk weg van jou.

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Blaat.

Het is 's nachts. Die mensen moeten op een tijd werken. Overdag zal je ook zitten kankeren dat ze aan het werk zijn. Dan liever 's nachts.
En wat betreft die polen....verdubbel je getalletjes maar, en halveer je salaris. Ik betwijfel of ze 20 euro/uur krijgen.

En waarom zouden er niet 4 banen dicht kunnen? Als er die nacht aan gewerkt moet worden, dan moeten die banen dicht. Simpel. Ik weet het, irritant, lijkt nutteloos, maar zal vast wel ergens voorr nodig zijn.

Copy.com

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:41
Het economische verlies is veel kleiner dan jij nu berekend. Bovendien heb je niet alleen 250 man nodig, maar ook 31 walsen, 91 vrachtwagens en 31 asfalteermachines. Dat past niet op een stukje weg van 4 kilometer, omdat ze elkaar dan in de weg rijden.

Overigens gebeurt het vaak genoeg dat verkeer wordt omgeleid. Zo is twee jaar geleden de A15 een aantal weekenden volledig afgesloten geweest om nieuw asfalt te leggen, viaducten aan te leggen, et cetera. Dat werkte wel, ook al moesten mensen 40 kilometer omrijden...

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vind het een beetje zeuren om niets.
Er werd aan de weg gewerkt. Het was 's nachts. En je stond in de file.

So what? :)

Het is bekend dat er ongelooflijk veel wegwerkzaamheden zijn en er zullen nog veel meer komen, dus wees gewaarschuwd de volgende keer ;)

Misschien dat er ergens een site is waar je kan zien waar de werkzaamheden zijn, zodat je de volgende keer beter voorbereid bent? :)

Overigens slaat dat rekensommetje nergens op, alsof al die mensen 's nachts moesten werken en dus geld mislopen 8)7

* anandus plijt voor een vergroting van het nachtnet naar het Zuiden, Oosten en Noorden :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Inderdaad, dat economisch verlies lijkt mij vooral 's nachts te verwaarlozen. De meeste mensen die daar dan rijden doen dat in eigen tijd, tijd waar niemand iets op verliest - hooguit een uurtje slaap ;)

Intentionally left blank

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
anandus schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 17:06:
Misschien dat er ergens een site is waar je kan zien waar de werkzaamheden zijn, zodat je de volgende keer beter voorbereid bent? :)
http://www.vananaarbeter.nl/

• Opperhoof
Het geeft ook dat er banen dicht waren, en het geeft ook niet dat er file stond, allemaal begrijpelijk, maar het is gewoon stom dat ze de weg dichtgooien en vervolgens niets doen. Ik ben dan geen deskundige, maar ik iedereen kon zien dat er best een aantal meer mensen daar aan het werk konden. Ik wil best in de file staan, maar dan wel voor iets zinnigs, niet voor 10 mensen die op tig kilometer weg aan het werk zijn. En ik snap eigenlijk ook niet waarom jullie, en dus eeen groot deel van nederland wel domweg voor niets in de file gaat staan?

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Ik heb toevallig gisteravond hetzelfde traject gereden, en het was echt erg..

Werkzaamheden, fijn, prima, moeten gebeuren en zijn in ieders belang.. maar waarom gaan ze dan al "90Km" borden "aanzetten" 15Km VOOR de werkzaamheden.. dat is echt onzin.. Dat kan je ook 2 km van te voren doen, baan voor baan afsluiten (steeds ritsen),

[ Voor 5% gewijzigd door SyS_ErroR op 12-05-2006 17:15 ]

• Bestla

Bestla

Kvinne

Typisch Nederlands, k*nkeren op alles wat met verkeer te maken heeft. Wees blij dat er gewerkt wordt.

Ja ik heb in de Grond Weg en Waterbouw gezeten en meermaals met boze automobilisten van doen gehad. Gelukkig gaan ze vanzelf weg als je dreigt je shovelbak op een andere manier te gebruiken >:)

• Opperhoof
Ja, asjeblief, Laat ze dat doen! ja, eindelijk, er komt zelfs een shovel in de weer, al dan niet zinnig. NEE ze zijn te beroerd ook maar iets met die weg te doen. Dichtgooien een aapjes kijken, niets werken!

Zoals ik al vaker zei: Het is PRIMA dat er aan de weg gewerkt wordt, het geeft NIKS dat file staat, ALS er maaar gewerkt wordt! Ik ga toch niet anderhalf uur, voor NIETS in de file staan!
Wie staat er hier graag voor niets, ander half uur in de file? ik in iedergeval niet, ik weet zeker dat jij er ook niet graag voor NIETS in staat.

Waren ze maar bezig met shovels en weet ik veel wat, dan gebeurde er nog iets, maar nu stonden er pionnetjes, kilmeters van die dingen.... verder vrijwel niets :|

Het is natuurlijk niet raar dat nederlanders gaan k*nkeren als er op zo'n manier met hun gek*nkerd wordt, om het maar zo uit te drukken :/

[ Voor 11% gewijzigd door Opperhoof op 12-05-2006 17:35 ]

• Bestla

Bestla

Kvinne

Je had het over 1 asfaltteerploeg die bezig was. Misschien waren die bezig vele reparatieplekken te doen en geen 4 banen tegelijk. Wat wil je dan? 1 asfaltmachine en 20 asfaltwagens en 100 man erbij? dat gaat ook niet werken.

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Wat heb je liever? Dat ze 50% van hun tijd bezig zijn met het verplaatsen van hun afzetting, waardoor de daadwerkelijke werkzaamheden weer langer duren.. of dat ze ruim afzetten en daadwerkelijk kunnen doorwerken?

Ik geef ze groot gelijk.. volgens mij zijn er weinig banen zwaarder dan wegwerker zijn.. altijd 's nachts en altijd automobilisten die (te) hard voorbij scheuren en soms nog onbeschoft zijn ook

iRacing Profiel

• MAX3400
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sorry hoor, maar als ik de reakties hier een beetje lees lijkt het wel of de ene helft de 3 meest linkse banen beschouwt als prive-racebaan en de andere helft in de bouw werkt, nofi...

Het is vervelend inderdaad dat op vreemde tijdstippen er files komen omdat er wordt gewerkt aan de weg. Vraag jezelf dan 2 dingen af:

- had ik een langere file willen hebben in de spits als ze dan zouden werken?

- waarom heeft de Nederlandse bevolking het kabinet laten begaan en lopen ze jaren achter met onderhoud op sommige plekken?

Om beide vragen voor mezelf te beantwoorden: Ik heb liever wat vertraging om 3 uur 's nachts dan dat ik naar een klant moet voor een order en moet bellen dat ik met onbekende vertraging achter 19km aan medeweggebruikers sta op de A2 ofzo. En voor wat betreft de regering; het lijkt (met nadruk op "lijkt") erop dat we inderdaad flink genaaid worden door de staat. Het jarenlange proces van toenemend verkeer en afnemend beleid, hebben nu eindelijk ervoor gezorgd dat de ministers niet meer ongestoord over de vluchtstrook kunnen racen en moeten ze wel gaan asfalteren/onderhouden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 12:11
Het is jammer dat ik niet in de weg en water bouw zit, anders had ik je uitgenodigd om een nachtje mee te lopen/helpen dan kon je zien wat er allemaal meespeeld. Maarja zitten mopperen op iets waar je eigenlijk geen verstand van hebt is veel minder vermoeiend.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SyS_ErroR schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 17:15:

Werkzaamheden, fijn, prima, moeten gebeuren en zijn in ieders belang.. maar waarom gaan ze dan al "90Km" borden "aanzetten" 15Km VOOR de werkzaamheden.. dat is echt onzin.. Dat kan je ook 2 km van te voren doen, baan voor baan afsluiten (steeds ritsen),
Waarom dat moet? Nou, heel simpel. 15 km is hoelang de gemiddelde auitomobilist nodig heeft om te beseffen dat "90" ook écht "90" betekent, en geen "120", "150" etc.

Als iedereen nou eens dééd wat die matixborden zeggen, zou het allemaal al een stuk beter gaan. Maar ja, zie dat maar eens door die plank te rammen die de meeste automobilisten voor hun hoofd hebben, en daarna moet je nog eens langs de daarachter hangende (forse) oogkleppen.

O, ja, en een ander reden is dit: http://www.telegraaf.nl/binnenland/article35596891.ece?rss

Men moet dus wel om zichzelf te beschermen. Helaas is dat nu eenmaal nodig in de huidige "het recht van de sterkste"-mentaliteit op de snelwegen.

Virussen? Scan ze hier!

• MAX3400
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SyS_ErroR schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 17:15:

Omdat de gemiddelde automobilist minstens 5 minuten nodig heeft om te realiseren dat er een beperking gaat gelden, dan nog 4 minuten nodig heeft om in het donker zich te realiseren waar de overige weggebruikers zijn en dan eigenlijk minder dan een minuut heeft om x banen op te schuiven.

Klinkt bot, maar daar komt het ongeveer op neer; ik rij dagelijks over de A4 waar ik 3 rits-stukjes tegenkom: Nieuw-Vennep richting Den Haag, Knooppunt de Hoek richting Den Haag en Nieuwe Meer richting A'dam... Zelfs als het NIET druk is, staan mensen te kutten om in te voegen... :( |:( 8)7

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 10:51
Ik ben het helemaal met de TS eens! Ik kom zelf geregeld in Zweden en daar word geasfalteerd als een sneltrein! Ze doen daar echt honderden kilometers over alle banen in een week, en alles snachts he. Daar zou nederland nog weleens een voorbeeld aan kunnen nemen.

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-11 07:36
Ik kan de TS wel gedeeltelijk gelijk geven.
Woensdag reed ik vanuit Utrecht naar de Zaanstreek, vertrok om 22:30 uit Utrecht, kostte me bijna anderhalf uur (50km)
Eerst wegwerkzaamheden van 3 naar 1 baan tussen Maarssen en Breukelen. Ze waren op de vluchtstrook achter de vangrail bezig.

Toen op de A2 bij het AMC, 1 baan dicht voor (echt waar) 200 meter), niets aan de hand, geen file, maar toch raar.

Toen de A10 bij Diemen. Van 3 naar 1 baan. En inderdaad, alles stond echt gigantisch stil. Ze waren op de Zeeburgerbrug aan de achterkant van de matrixborden bezig.

Toen op de A8, gelukkig kon ik daarvoor eraf.

Uiteraard: werkzaamheden zijn goed, maar ik vermoed als ze om 2400 beginnen het allemaal wat minder druk is.

Verwijderd

tjah, wees blij dat er nog gewerkt wordt. De baan tussen Gent en Eeklo mag je normaal 90 rijden (of 70 weet het eigenlijk niet goed :X), en vorig jaar ben ik er verschillende keren gepasseerd dat er tot 3a4 maand NA de werken bordjes van 50/u stonden.
(niet dat die bordjes veel invloed hadden op het verkeer op de linkerrijstrook, maar toch, zoiets is gewoon irritant, je zal er maar geflitst worden omdat die stukjes metaal er nog staan...)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:09
Ik denk dat je een heleboel over het hoofd ziet. Ze gaan echt niet express meer tijd nemen om jou te pesten hoor :*

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 23:54
Opperhoof schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 16:51:
Goed, ik reed dus gisternacht na een bruiloft terug naar Zierikzee, vanuit ~ Zwolle. Omstreke Rotterdam gingen er allerlei borden branden en knipperen dat de snelheid er eerst maar een uit moest, 90.. nouja, vooruit ik ben de slechtste niet weet je, 4-5 banen vrijwel leeg, maar toch 90, goed zal wel ergens goed voor zijn.
Op het traject wat jij bedoelt (zeg maar voor de brug en na de tunnel -heel grof gezegd-) zijn ze al een tijdje bezig dus je kan dan ook wel af en toe een opstopping verwachten, ik dacht dat je op de website van rijkswaterstaat kunt zien waar ze bezig zijn, ikzelf was dan "gewoon" even via de brouwsersdam gegaan daar kun je tenminste nog door rijden :)

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-11 21:14

MBV

als ze dat nou op de matrixborden zouden zetten, 's nachts kan je écht van Schiedam naar Capelle binnendoor rijden in 1,5 uur :/
edit:
als langste voorbeeld voor een willekeurige blokkade op de ruit van R'dam

[ Voor 27% gewijzigd door MBV op 16-05-2006 01:31 ]

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Metro2002

Memento mori

De TS heeft tenminste nog uberhaupt mensen gezien.
in 90% vd gevallen dat er 's avonds en overdag snelheidsbeperkingen zijn vanwege wegwerkzaamheden is er geen helemaal NIEMAND aan het werk.
vreemd he dat mensen op een gegeven moment de snelheidslimieten aan hun laars lappen.
:/

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Misschien reed de TS wel langs toen het koffiepauze was :?

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-11 10:20
Waarom heeft iedereen dan altijd zoveel haast. En dan heb ik het niet eens over de werktijden (mo - vr 7:00 - 18:00), maar vooral over de zaterdag. Alle mensen haasten je voorbij en maken zich vreselijk druk. Zo er is het toch niet om een eindje 70 te rijden en 10 minuten later thuis te zijn. Door het asociale gedrag van een deel van de automobilisten nemen de wegwerkers extra veiligheidsmaatregelen, waardoor je dus een kuil voor jezelf graaft als je te hard rijdt.

En kijk ook eens hoeveel van die 8 uur dat jezelf per dag moet werken daadwerkelijk werkt. Als een wegwerker 5 minuten stilstaat zeikt heel nederland, en als een directeur een uur koffie drinkt hoor je niks. :X

• AcIDeR
  • Laatst online: 17:38
Metro2002 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:30:
De TS heeft tenminste nog uberhaupt mensen gezien.
in 90% vd gevallen dat er 's avonds en overdag snelheidsbeperkingen zijn vanwege wegwerkzaamheden is er geen helemaal NIEMAND aan het werk.
vreemd he dat mensen op een gegeven moment de snelheidslimieten aan hun laars lappen.
:/
Nederlands wegdek is ook niet groot en lang?En ze kunnen niet overal tegelijk zijn toch?
Hoe vind jij het overgens om onder "gevaarlijke omstandigheden" te worden blootgesteld?

Niet fijn toch???

Bedenk je dan eens hoe zo iemand zich moet voelen als er een auto met 120 langs raast..

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:21
Meestal is het hun eigen uitvoerder die met 140 langsraasd... Wegwerkzaamheden in het buitenland gaan over het algemeen veel vlotter en sneller dan hier.

Maandje geleden. A4, donderdagavond.richting Amsterdam. Dikke file met alles op 1 strook na afgezet. Bij elkaar 10km ofzo. Alleen omdat ze halverwege onder een tunneltje met een dilitatieprofiel bezig waren. Het afzetten van zoveel rijbanen is zo kansloos.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Verwijderd

Sunder schreef op zondag 21 mei 2006 @ 02:48:
Meestal is het hun eigen uitvoerder die met 140 langsraasd... Wegwerkzaamheden in het buitenland gaan over het algemeen veel vlotter en sneller dan hier.

Maandje geleden. A4, donderdagavond.richting Amsterdam. Dikke file met alles op 1 strook na afgezet. Bij elkaar 10km ofzo. Alleen omdat ze halverwege onder een tunneltje met een dilitatieprofiel bezig waren. Het afzetten van zoveel rijbanen is zo kansloos.
Maar wel noodzakelijk. We kennen in nederland ARBO. Wees blij daarmee, daarom heb jij ook een veilige en verantwoorde werkplek. Dus dit is echt zo'n reactie van klokken en klepels en nog wat er tussenin.

Momenteel zijn ze de aA12 tussen Utrecht en Woerden aan het doen. Daar zag ik gister dus tg vrachtwagen 3 asfaltmachines en een heleboel mannetjes lopen. Maar het moet gepland worden, materieel en personeel moeten beschikbaar zijn en ook de deadline speelt een rol.
Het vervangen van een vangrail levert ook 2 afgesloten rijstroken op, en het enige wat je ziet is een materiaalwagen en 20 mensen. so what, om die afzetting van 2 kilometer gedurende de nacht 3x te verzetten kost meer ijd dan een afstand van 5 kilometer ineens te doen. En je weet zelf ook dat je makkelijkst werkt als je alles in één keer kunt doen. Sommige mensen begrijpen niet al te veel van plannen en als ze dan ook niet weten wat de wegwerkers aan het doen zijn krijg je van dit soort zinloze topics....

• Señor Sjon
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 13:13:
[...]

Maar wel noodzakelijk. We kennen in nederland ARBO. Wees blij daarmee, daarom heb jij ook een veilige en verantwoorde werkplek. Dus dit is echt zo'n reactie van klokken en klepels en nog wat er tussenin.

Momenteel zijn ze de aA12 tussen Utrecht en Woerden aan het doen. Daar zag ik gister dus tg vrachtwagen 3 asfaltmachines en een heleboel mannetjes lopen. Maar het moet gepland worden, materieel en personeel moeten beschikbaar zijn en ook de deadline speelt een rol.
Het vervangen van een vangrail levert ook 2 afgesloten rijstroken op, en het enige wat je ziet is een materiaalwagen en 20 mensen. so what, om die afzetting van 2 kilometer gedurende de nacht 3x te verzetten kost meer ijd dan een afstand van 5 kilometer ineens te doen. En je weet zelf ook dat je makkelijkst werkt als je alles in één keer kunt doen. Sommige mensen begrijpen niet al te veel van plannen en als ze dan ook niet weten wat de wegwerkers aan het doen zijn krijg je van dit soort zinloze topics....
Op de A12 wordt er ook daadwerkelijk gewerkt. ;)

Elders lijkt het meer file kweken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sunder schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:00:
Elders lijkt het meer file kweken.
Dan mag jij even kijken hoe de A28 tussen Hoevelaken en Nijkerk er nu weer bijligt, en het stuk bij 't Harde.

Daar hebben ze ook 6, 7 km achter elkaar afgezet, maar werkt men gedurende de nacht van het ene eind naar het andere door.

Dat zie je alleen niet als je er alleen maar langsrijdt.
Beetje respect tegenover de wegwerkers mag ook wel hoor..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Inderdaad.

Overigens waarom denk jij dat het sneller gaat als je er 250 man opzet? Als jij ik weet niet hoeveel machine's erop zet en mensen gaat dat elkaar alleen maar in de weg zitten waardoor het uiteindelijk niks sneller gaat en alleen maar meer frustratie oplevert.

Bovendien moet het materiaal ook zo snel aangevoerd kunnen worden etc. Ik zeg niet dat het altijd zo snel gaat als het zou kunnen dat niet.

edit: overigens toen ik afgelopen zomer uit Duitsland van vakantie terug kwam en dus vlakbij de grens was (eindelijk dacht ik nog!) bleken die duitsers opeens een hele snelweg te hebben afgezet naar nederland toe (beide kanten) en je werd omgeleid door de stad....

En ik verzeker je totaal geen omleidingsborden etc nee zoek het lekker zelf maar uit. En dat zonder navigatie etc en echt enorm druk.

[ Voor 44% gewijzigd door schnumi op 21-05-2006 20:11 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ik ben het ook wel met de TS eens, 2 jaar terug waren we in Frankrijk op een camping, langs de camping lag een oude asfaltweg.

Wordt ik op een ochtend wakker, wij van de camping af en echt zo van WTF :?. Hadden ze in 1 nacht die hele weg even voorzien van nieuw asfalt en belijning :*).

• Señor Sjon
Ricardo87 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:09:
Ik ben het ook wel met de TS eens, 2 jaar terug waren we in Frankrijk op een camping, langs de camping lag een oude asfaltweg.

Wordt ik op een ochtend wakker, wij van de camping af en echt zo van WTF :?. Hadden ze in 1 nacht die hele weg even voorzien van nieuw asfalt en belijning :*).
Dat heb ik ook een keer meegemaakt in Frankrijk. Overnight een halve bergweg vervangen. _/-\o_

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Metro2002

Memento mori

AcIDeR schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 15:48:
[...]

Nederlands wegdek is ook niet groot en lang?En ze kunnen niet overal tegelijk zijn toch?
Hoe vind jij het overgens om onder "gevaarlijke omstandigheden" te worden blootgesteld?

Niet fijn toch???

Bedenk je dan eens hoe zo iemand zich moet voelen als er een auto met 120 langs raast..
Ik hou me altijd aan de snelheden bij wegwerkzaamheden! Feit is echter wel dat er heel vaak helemaal niemand aan het werk is en dat men al 3 weken van te voren bordjes en snelheidsbeperkingen in gaat voeren. Dat is gewoon niet slim. Mensen zien op een gegeven moment borden en verwachten wéér niemand te zien, tot er een keer wel iemand aan het werk was.... :/

Mijn tip: Zet die matrixborden pas aan als mensen aan het werk zijn, en niet eerder.
Mensen gaan vanzelf wel verbanden leggen van hee -> matrixborden aan = wegwerkzaamheden
Nu is datlang niet altijd duidelijk.

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-11 10:15
schnumi schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:08:

edit: overigens toen ik afgelopen zomer uit Duitsland van vakantie terug kwam en dus vlakbij de grens was (eindelijk dacht ik nog!) bleken die duitsers opeens een hele snelweg te hebben afgezet naar nederland toe (beide kanten) en je werd omgeleid door de stad....

En ik verzeker je totaal geen omleidingsborden etc nee zoek het lekker zelf maar uit. En dat zonder navigatie etc en echt enorm druk.
borden leren lezen dan, want in duitsland geven ze dus echt wel omleidingen aan..........gewoon de oranje pijl volgen.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-11 12:08
Ik ben van mening dat als er aan een 4/5 baans snelweg geknutseld wordt, er gewoon over het gehele traject van die snelweg banen afgesloten moeten worden, hoef je ook niet overmatig veel te risten. Dus het hele stuk tweebaans en waar er gewerkt wordt naar 1 baan. Haalt ook gigantisch de snelheid eruit en dat is nou net het gewenste effect.

[ Voor 3% gewijzigd door ConZito op 22-05-2006 15:19 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ConZito schreef op maandag 22 mei 2006 @ 15:19:
Ik ben van mening dat als er aan een 4/5 baans snelweg geknutseld wordt, er gewoon over het gehele traject van die snelweg banen afgesloten moeten worden, hoef je ook niet overmatig veel te risten. Dus het hele stuk tweebaans en waar er gewerkt wordt naar 1 baan. Haalt ook gigantisch de snelheid eruit en dat is nou net het gewenste effect.
Op zich ben ik het daar wel mee eens, maar ook dan krijg je huilies die zeggen "ja, maar ze pesten ons, nu heb ik minder banen". In die zin lost het dus niks op.

Laatst hoorde ik op de radio dat ze van plan zijn nu vaker de hele snelweg af te sluiten bij werkzaamheden, ipv versmalde rijbanen of een gesloten rijbaan, zoals nu. Dit om het geweld (zowel verbaal als fysfiek) tegen wegwerkers tegen te gaan. Dat lijkt me dus een beter plan.

Triest dat het nodig is, maar dat krijg je met een stel opgeblazen ego's op de weg die alleen aan zichzelf denken, en niet aan wegwerkers.

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 22-05-2006 17:54 ]

Virussen? Scan ze hier!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-11 12:08
wildhagen schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:53:
[...]

Op zich ben ik het daar wel mee eens, maar ook dan krijg je huilies die zeggen "ja, maar ze pesten ons, nu heb ik minder banen". In die zin lost het dus niks op.

Laatst hoorde ik op de radio dat ze van plan zijn nu vaker de hele snelweg af te sluiten bij werkzaamheden, ipv versmalde rijbanen of een gesloten rijbaan, zoals nu. Dit om het geweld (zowel verbaal als fysfiek) tegen wegwerkers tegen te gaan. Dat lijkt me dus een beter plan.

Triest dat het nodig is, maar dat krijg je met een stel opgeblazen ego's op de weg die alleen aan zichzelf denken, en niet aan wegwerkers.
Fuck huilies, treurige mensen, bedoel het moet nu eenmaal. Zie het als downtime met een server voor onderhoud dat moet ook gewoon, dit dus ook.

Het volledige afsluiten van snelwegen ben ik het niet altijd helemaal mee eens, dat kan nog wel eens heel veel kilometers omrijden veroorzaken en gezien de huidige benzineprijzen vind ik dat ook niet geheel schappelijk. Ik ben een tankpasdieselrijder, dus mijn hebben ze daar niet zo zeer mee, maar ik voel wel met de andere mee ;)

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Ik erger me ook enigszins aan kilometers lang, de hele nacht afgezette weg (3 banen afgezet, 70 km/u) voor één lullig busje dat de vangrail controleert...

Maar ik zie de laatste tijd juist precies het tegenovergestelde.. ik woon in Leidsche Rijn (bij Utrecht) en de laatste 4 weken is elk weekend afrit 'De Meern' afgesloten geweest voor grootschalige renovatiewerkzaamheden bij knooppunt ouderijn. En ik kan je verzekeren - daar werd echt goed uitgepakt. Kilometerslang tientallen vrachtwagens, stoomwalsen, asfalteermachines, busjes, etc.. misschien wel honderd voertuigen en een veelvoud aan mensen.

Zo hebben ze in een paar weekenden over een paar kilometer 6 banen breed een volledig nieuw wegdek, nieuwe belijning, nieuwe portalen en nieuwe vangrail geregeld...

Het kan dus ook wel goed ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Burat op 23-05-2006 09:46 ]

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Pagina: 1