Beste Tweakers,
Ik ben nu al 3 dagen bezig om een probleem op te lossen met mysqltcl (MySQL voor TCL).
Ik heb de volgende code:
Het is de bedoeling dat hij voor elk record een output geeft. Er staan 3 records in de database. Het probleem is, dat hij alleen het eerste record uit de database pakt. Bij andere voorbeelden / scripts staat het precies zo, maar bij mij werkt het niet.
Heeft iemand enig idee waarom het niet werkt en hoe ik het moet verbeteren om ze alle 3 te laten zien?
Alvast bedankt!
PS: De volgende code heb ik ook geprobeerd, maar laat ook alleen 1 (eerste) record zien:
Ik ben nu al 3 dagen bezig om een probleem op te lossen met mysqltcl (MySQL voor TCL).
Ik heb de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
| package require mysqltcl
set mysql(conn) [mysqlconnect -user user -db tbot -password pass]
foreach name [mysqlsel $mysql(conn) "SELECT name FROM channels" -list] {
putquick "PRIVMSG $chan :$name "
}
mysqlclose $mysql(conn) |
Het is de bedoeling dat hij voor elk record een output geeft. Er staan 3 records in de database. Het probleem is, dat hij alleen het eerste record uit de database pakt. Bij andere voorbeelden / scripts staat het precies zo, maar bij mij werkt het niet.
Heeft iemand enig idee waarom het niet werkt en hoe ik het moet verbeteren om ze alle 3 te laten zien?
Alvast bedankt!
PS: De volgende code heb ik ook geprobeerd, maar laat ook alleen 1 (eerste) record zien:
code:
1
2
3
4
5
6
| set query1 [mysqlquery $mysql(conn) {SELECT name FROM channels}]
while {[set row [mysqlnext $query1]]!=""} {
set name [lindex $row 0]
putquick "PRIVMSG $chan :$name"
}