[win2k] programma's uit file-optie 'open with' verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Als je rechtsklikt op een file kun je via open with > Browse een programma opsporen om het bestand mee te openen. Als prettige bijwerking heeft dit dat dit programma vanaf dan iedere keer in de lijst staat als je een bestand met dezelfde extentie rechtsklikt en voor open width kiest, zodat je 'm niet nog een keer hoeft op te zoeken.
Dit heb ik net gedaan, maar per ongeluk de commandline-executable van een programma geselecteerd. vervolgens heb ik het herhaald en de gui-executable gepakt, maar nu staat ie dus 2x in dat lijstje en onder de zelfde naam. Daar valt opzich nog overheen te komen, zij het niet dat windows (2000) ze iedere keer in willekeurige volgorde neer zet :( Soms moet ik dus 5x gokken voordat ik eindelijk de juiste heb.
Nou ben ik al even aan het zoeken geweest hoe ik programma's uit dat lijstje kan verwijderen, maar ik kan het nergens vinden. Kom telkens bij tuts over de file associations uit, maar die reppen daar met geen woord over.

Iemand enige idee?

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-03 16:14
Heb je al even in de registry gezocht naar die naam van dat programma, grote kans dat je hem dan vind.

En kijk anders ff hier:

[rml][ Win2k] Open With in WinExp werkt vreemd[/rml]

Mooi he die search :Y)

[ Voor 41% gewijzigd door urk_forever op 12-05-2006 16:34 ]

Hail to the king baby!

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
ah, relaxed
ik had (uiteraard) al gezicht, maar ben dat topic gek genoeg niet tegen gekomen

de link bij microsoft waar de oplossing uiteindelijk staat is overigens:
http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q258860