sli probleem?

Pagina: 1
Acties:

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-07 11:48
beste,

heb hier een a8n-sle del met 3800 x2 en 2x een BFG 7900GTX kaarten in sli.
nu heb ik al van alles geprobeerd. (drivers,instellingen, bridge goedgezet, en bridge op de kaarten gedaan) heb ook de optie aangevinkt dat de pc gebruik maakt van sli. maar de 3dmark05 score blijft hangen op 10720. dat is wat aan de krappe kant... en daarbuiten haal ik ook die score met een kaart.

iemand nog een idee....

• TheTransporter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-07 14:27
7900 GTX zijn erg snelle kaarten en als je er dan 2 hebt krijgt je CPU veel te verwerken en aangezien jij 'maar' een x2 3800 hebt is dat volgens mij niet voldoende. Wat voor geheugen heb je? Als je langzaam geheugen hebt kan dat ook een probleem zijn.

Verwijderd

Probeer eens 400mhz bij je CPU op te klocken...ik denk dat het dan al een stuk beter wordt :)
Je moederbord kan redelijk goed overklocken dus dat moet wel gaan...

Misschien kun je ook nog wat met je geheugen prutsen?.... betere timings...

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-07 11:48
heb 2 gb twinx (2x1024) xms met latency's :2-3-3-7 (ddr400)

[ Voor 15% gewijzigd door CarJunkyXL op 12-05-2006 16:51 ]

• TheTransporter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-07 14:27
Ja je cpu overklokken is wel een idee ik heb zat mensen gezien hier op tweakers die met hun 3800 op 2.6 Ghz komen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk ook dat je CPU het niet kan bijhouden, klok je CPU eens een klein beetje over dan kan je zien of de score daarmee vooruit gaat.

Al klok je er maar 100MHz bij, dan zal de score denk ik wat vooruit gaan.

2x 7900GTX vind ik persoonlijk wel een beetje overkill.

Verwijderd

PilatuS schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 17:00:
Ik denk ook dat je CPU het niet kan bijhouden, klok je CPU eens een klein beetje over dan kan je zien of de score daarmee vooruit gaat.

Al klok je er maar 100MHz bij, dan zal de score denk ik wat vooruit gaan.

2x 7900GTX vind ik persoonlijk wel een beetje overkill.
Op DIT moment is het misschien nog overkill ja...maar over een half jaar of een jaartje niet meer!
Bijv. als UT2007 uitkomt >:) dan heb je wel wat aan die 2 kaarten denk ik....

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:58

Snippertje

Light up your life

Ook al is zijn CPU de bottleneck, 10k is nog steeds erg weinig voor 2 kaarten. Ik denk dat je sli niet goed enabled is.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07 12:02
Doe eens 3dMark06 draaien, die maakt meer gebruik van de Dual Core dan de '05 doet geloof ik.

3dmark05: 1x 2000MHz core, 2x 7900GTX (Totale overkill). <= Niet zeker over dit.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je CPU is de bottleneck, met een Amd 64 2,8GHz cpu zou je zo'n 12000 nietszeggende 3dmarks in 3dmark05 kunnen halen. Jouw cpu haalt met een frequentie van 2,0 GHz natuurlijk een lagere score.

Ander iets: 3Dmark 2005 maakt nauwelijks gebruik van je twee processor cores, net als zo'n beetje alle huidige spellen. Als je het gaaf vind om een hoger getal te krijgen dan de meeste mensen in 3Dmark, dan moet je de 2006 versie installeren. En uiteraard je cpu ver overklokken, maar dat spreekt voor zich.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 17:04:
[...]
Op DIT moment is het misschien nog overkill ja...maar over een half jaar of een jaartje niet meer!
Bijv. als UT2007 uitkomt >:) dan heb je wel wat aan die 2 kaarten denk ik....
Dan had je die videokaart beter pas over een half jaar kunnen kopen, dat scheelt echt bakken met geld. Maar goed, dat kost SLI toch al. Voor zover je nog kan spreken over nut en het argument over enorme geldverspilling achterwege laat, dan zou je kunnen zeggen dat een 7900GTX nu nut heeft in Oblivion.

[ Voor 20% gewijzigd door dr snuggles op 13-05-2006 14:07 ]

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

op dit moment is SLI idd nog steeds geldverspilling, al moet ik zeggen dat met de laatste drivers het allemaal wat beter lijkt te werken.
bij elk spel moet je een profiel instellen en doormeten, wat natuurlijk te belachelijk is voor woorden, maar mischien moet je dit ook doen bij 3dmark 2005.

een voorbeeld uit wat aantekeningen.(van tombraider legend dacht ik):

renderingmodus:
split 16 fps (deze pakte die automatisch en is normaal niet in te stellen via nvidia driver)
single 42 (dit zou dan met 1 kaart moeten zijn, klopt dan ook wel)
alt 74 fps (hier pakt ie duidelijk beide kaarten, dit heb ik moeten instellen met nhancer)

waarom split bijna onspeelbaar is terwijl dit een SLI modus is, is voor mij niet duidelijk. deze modus pakt ie automatisch dus een leek zal gewoon lekker met deze modus spelen.
en al merkt ie et wel (16 fps is best extreem), de renderingmodus is altijd "vooral gedefinieerd" en is niet te wijzigen.

ik stel de modus nu altijd in met nhancer (ragt er gewoon overheen) en de fps meet ik dmv een savegame en fraps.
een gammel geheel zo met die tooltjes, maar het werkt.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Pagina: 1