zalman cnps7700 op asrock dual-sata2

Pagina: 1
Acties:

• Schapie123
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06-2021
Ik heb vandaag vol enthousiasme een Zalman CNPS7700-AlCu gekocht, en thuis uiteraard meteen de doos opengescheurd om aan het werk gedaan. De koelpasta heb ik eveneens in gebruik genomen, alleen de koeler zelf wilde niet meewerken.
Die Zalman wil graag met 2 boltjes en een backplate bevestigd worden, maar dit wil niet door de retention module van m'n moederbord dat in de weg zit. En die zit met plastic plug-achtige dingen vast aan de achterkant van het moederbord.
Is iemand anders dit probleem tegengekomen, en er een oplossing gevonden? Ik ben een beejte bang dat ik m'n moederbord sloop als ik geweld ga gebruiken, en ik denk ook niet dat ik de koeler nog terug kan brengen met kapotte doos en koelpasta :'(

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Zomaar uit interesse welk Asrock MoBo heb je precies?
Ik ga vanavond mijn ASRock 775i65PE 865PE AGP S775 ophalen, en daar wil ik ook de CNPS7700-Cu op zetten.(eerst maar even droom monteren dus)

Ik kan je dus nu nog geen advies geven.

(waarom heb je niet voor twee euro meer de volledig kopere variant gekocht :? )

[ Voor 28% gewijzigd door 911GT2 op 12-05-2006 16:10 ]

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-02 13:10
gebruik je wel de goede instructies bij de goede socket :+ Ik was de eerste keer namelijk ook zo blind dayt ik de instructies voor Intel volgde ipv die van AMD... dus dat schiet niet op

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Schapie123
Ik gebruik de 939dual-sata2. Ja ik heb wel bij de juiste instructies gekeken ;) Ik wist niet dat er voor 2 euro meer een volledige koperen variant was, impulsieve aankopen weet je :P
Ik heb ook gekeken of ik iets kon doen als ik die retention module zou laten zitten, maar die kwam veel hoger dan de meegeleverde 'nipples' (warm weer, buiten zie je er genoeg, dus geen grappen graag) uit waardoor ik bang was dat de koeler niet stevig vast zou zitten. Er zaten op de vereiste plaatsen wel gaten in de retention module, maar door afwezigheid van schroefdraad lukte het me niet echt om daar iets aan vast te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Schapie123 op 12-05-2006 16:37 ]

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:19

McGryphon

Veul vrouwkes!

moertjes :?

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 18:11

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Zit er geen "normale" backplate bij de koeler? Want die dual sata2 heeft idd een "domme" bracket met 4 gaten op de hoeken ipv 2 gaten in het midden. Ik zou heel hard na moeten denken of ik hem met mijn eigen, of de bijgeleverde backplate heb geinstalleerd. Koste me iig geen moeite om hem te installeren. Die fan-bracket die erop zit moet je er iig voorzichtig af slopen (denk dat je van de achterkant van het bord met een platbek de "wigjes" uit de plugjes moet drukken).

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-02 23:22
Als je goed kijkt zie je dat aan de zijkant van die witte plugjes inkepingen zitten. Zelf heb ik hier een speciaal tangetje voor maar als je er een platte schroevendraaier onder drukt kan je ze prima omhoog wippen. Als dan de witte pinnetjes eruit zijn kan je aan de achterkant die drukpennetjes samenknijpen zodat de retention module loslaat. Daarna gewoon installeren volgens de zalman handleiding. Ik heb danwel een CNPS7000 maar dat werkt volgens hetzelfde princiepe. Succes in ieder geval!

• Schapie123
Bedankt! Het is gelukt, alles lekker koel en stil nu. Ik schrok ervan hoe eenvoudig het eigenlijk was ;)
Pagina: 1