[2003] Fout bij dynamische update eigen A records server*

Pagina: 1
Acties:

• benprint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-02 14:12
Hallo mensen
heb een windows server 2003 met 5 clients windows xp
alcatel 510 adsl modem

soms ligt internet er uit dan kijk ik in de dns event viewer
dan zie ik:
de dns server heeft zijn eigen A-records bijgewerkt. Om ervoor te zorgen dat de dns-peerservers (met active directory geintergreerd) van deze server met de dns-server kunnen repliceren, is er een poging gedaan deze peerservers via een dynamische update bij te werken met de nieuwe records. Tijdens deze update is er een fout opgetreden. Deze fout word beschreven in de recordgegevens. Als deze dns server geen met active directory geintergreerde peer-servers heeft, kan deze fout worden genegeerd.

Heeft iemand een oplossing hiervoor?
bij voorbat dank

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je zelf zoal voor oplossingen gevonden? Heb je misschien al eens gekeken of je een oplossing kon vinden met bijvoorbeeld google?

Heb je in dns mmc > de zone > rechtermuisknop > Properties, op het tabje zonetransfers, knopje notify misschien servers ingevuld?
Heb je ooit een tweede domaincontroller gehad?
Heb je misschien een dnsserver ingesteld op een van de netwerkkaarten van je server?

Overigens zou ik me er tenzij er meerdere dnsservers zijn niet al te druk om maken, zoals het event zelf ook al stelt.

Titel aangepast, "Internet probleem" lijkt natuurlijk nergens op. We verwachten heel wat meer inzet van jouw kant dan je hier laat zien. Lees daarover de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog maar eens na.

[ Voor 28% gewijzigd door sanfranjake op 12-05-2006 21:31 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je hebt maar een Windows 2003 DNS server maar toch probeert jouw DNS server te repliceren met DNS-peer servers? Dat klinkt al raar ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan zou ik bijna denken dat ie op z'n NIC een tweede DNS server naast z'n eigen 10.0.0.x adres heeft staan (wellicht de speed-drol als forwarder).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device