Toon posts:

[fc5] Weergeven afbeelding met VSFTP server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een FTP server opgezet op een Fedora Core 5 machine. Met de MAN-pages, de website en wat queries op got ben ik daar helemaal uitgekomen en de FTP server draait dan ook naar alle tevredenheid.

Echter houd ik een vraagje over waar ik geen antwoord op kan vinden.

Als de FTP server via een browser bezocht wordt krijg je nu boven de filelisting de standaard welkomst tekst in plain-text te zien. Dit zou ik graag vervangen door een mooi plaatje ofzo.

Man, Online-html-man, got-search, google... ik heb niets kunnen vinden hierover (in combinatie met vsftpd zowiezo niet). Mischien weet hier iemand hoe het moet?!?!

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dan ga je toch een webserver moeten opzetten en de files serven via het HTTP-protocol in combinatie met een index-html-pagina of iets dergelijks. Het FTP-protocol dient alleen maar om bestanden te versturen, het feit dat je browser dat presenteert op die manier, is een keuze van de browser, niet van de FTP-server (het zal er allicht dan ook anders uitzien wanneer je het adres opent in een andere browser).

Verwijderd

Topicstarter
gadsie :)

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

mjah, ik weet niet hoor maar welke gek gaat nou ftp sites bezoeken met een WEB browser :?

| Hardcore - Terror |

Verwijderd

Topicstarter
Pfff... je zal ze te kost moeten geven zeg :P

Verwijderd

Dat wordt ASCII-art vrees ik.

• ZuBat
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-03-2022

ZuBat

Huh?

Hellraizer schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 15:31:
mjah, ik weet niet hoor maar welke gek gaat nou ftp sites bezoeken met een WEB browser :?
Vaak kan het niet anders, helaas...... mijn werkgever zal het niet op prijs stellen als er hiervoor overal een FTPclient op komt.

help :?

Pagina: 1