[Firefox] Zoekmachine's zijn zoek

Pagina: 1
Acties:

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

Topicstarter
Al sinds een paar maand zit ik met een heel erg irritant probleem. Op mijn laptop werk ik altijd al met Firefox maar, opeens waren alle zoekmachine's weg uit het lijstje naast mijn adresbalk. Er staat op dit moment alleenmaar een icoontje van een vergrootglas.

Het probleem is zo ineens ontstaan, ik zou niet weten waardoor maar opeens merkte ik dat alle zoekmachines uit het lijstje waren verdwenen. Toen ben ik maar eens op zoek gegaan hoe ik deze weer kon toevoegen. Alleen geen resultaat. Zoeken op Google en hier op Tweakers gaf geen oplossing. Is het zo'n onbekend probleem?

Ook het toevoegen van sleutelwoorden voor een 'zoektocht' werkt niet meer. En beide opties vond ik toch echt superhandig.

Ook heb ik een volledige herinstallatie van Firefox geprobeerd en dat werkt ook niet. Daar ik weinig zin heb om voor dit probleem heel Windows opnieuw te gaan installeren probeer ik het hier, hopelijk mét succes!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Rechter muisknop op de balk, en dan aanpassen, en je moet dan ff "zoeken"(als je nerderlandse versie gebruikt ;) ) naar je werkbalk slepen.

Als het niet lukt hoor ik het wel weer.

[ Voor 38% gewijzigd door mad_max234 op 12-05-2006 14:27 ]

• hannos

hannos

pardon me

Topicstarter
Nee dat is het niet, die staat wel in mijn werkbalk alleen alle zoekmachines zijn eruit verdwenen.

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Staan ze wel in C:\Program Files\Mozilla Firefox\searchplugins ?

500 "The server made a boo boo"

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook. Bij mij staan ze er wel nog iig. Heel vreemd.

• Thexder
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09-2020
hannos schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 14:20:
[...]

Ook heb ik een volledige herinstallatie van Firefox geprobeerd en dat werkt ook niet. Daar ik weinig zin heb om voor dit probleem heel Windows opnieuw te gaan installeren probeer ik het hier, hopelijk mét succes!
Windows opnieuw installeren is in ieder geval zéker niet nodig hier.

Voor een volledige herinstallatie van Firefox dien je wél ook je profile-map te verwijderen! In je profile-map staan zaken als (nieuwe) extensies en thema's. Of daarin ook de zoekmachines staan geparkeerd durf ik niet te zeggen.

Maar wanneer je je Firefox profile-map níet verwijderd bij een herinstallatie, en ik vermoed ook dát je dat niet gedaan hebt ;), dan kan 't zijn dat Firefox bij een nieuwe installatie teruggrijpt naar de oude profile-map en dat zou kunnen verklaren waarom je niet van je probleem afkomt.

Zo'n Firefox profile-map vind je standaard/meestal in de map "C:\Documents and Settings\<eigen_naam>\Application Data\Mozilla" en verder. Tref je hier meedere profile-mappen aan, verwijder dan eerst Firefox zelf via uninstall en delete daarna handmatig alle profile-mappen die je in "C:\Documents and Settings\<eigen_naam>\Application Data\Mozilla" tegenkomt.

Succes!

[ Voor 8% gewijzigd door Thexder op 12-05-2006 16:21 ]

• hannos

hannos

pardon me

Topicstarter
Vaan_Banaan schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 15:38:
Staan ze wel in C:\Program Files\Mozilla Firefox\searchplugins ?
Ja daar staan alle searchengines die ik er voorheen in had wel in. (ook diegene die ik handmatig had toegevoegd zoals de Nederlandse VanDale onlinesearch)
Thexder schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 15:43:
[...]
Windows opnieuw installeren is in ieder geval zéker niet nodig hier.

Voor een volledige herinstallatie van Firefox dien je wél ook je profile-map te verwijderen! In je profile-map staan zaken als (nieuwe) extensies en thema's. Of daarin ook de zoekmachines staan geparkeerd durf ik niet te zeggen.

Maar wanneer je je Firefox profile-map níet verwijderd bij een herinstallatie, en ik vermoed ook dát je dat niet gedaan hebt ;), dan kan 't zijn dat Firefox bij een nieuwe installatie teruggrijpt naar de oude profile-map en dat zou kunnen verklaren waarom je niet van je probleem afkomt.

Zo'n Firefox profile-map vind je standaard/meestal in de map "C:\Documents and Settings\<eigen_naam>\Application Data\Mozilla" en verder. Tref je hier meedere profile-mappen aan, verwijder dan eerst Firefox zelf via uninstall en delete daarna handmatig alle profile-mappen die je in "C:\Documents and Settings\<eigen_naam>\Application Data\Mozilla" tegenkomt.

Succes!
Haha, dat opnieuw Windows installeren was bij wijze van spreke, dat was ik hiervoor ook niet van plan te gaan doen ;)

Maar ik zal je tips opvolgen en ook alle profile mappen verwijderen. Hopen dat dit werkt!

[edit]

Werkt! Dankje. Bij de vorige herinstallatie heb ik niet de Profile mappen verwijderd. Door deze na de uninstall te verwijderen en vervolgens Firefox opnieuw te installeren is alles weer terug bij het oude.

[ Voor 12% gewijzigd door hannos op 12-05-2006 16:38 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:10

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Je kan beginnen met het starten van Firefox in profiel-edit-mode:
<Start> --> Uitvoeren --> <FF-map>\firefox.exe -p
Dan kan je een nieuw profiel aanmaken, hoef je niet FF te deÏnstalleren.
Pagina: 1