Toon posts:

16x DVDr schijfjes , branden maar op 6-8x

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb plextor dvdr 16x schijfjes, en op mijn Plextor 755a brand ie ze max op 8x.
ik heb net een nieuw systeem.. de brander is IDE, hd is SATA-2.
nieuwste firmware erop.

hoe kan dit, dat de snelheid steeds een stuk daalt?

Afbeeldingslocatie: http://webservr.xs4all.nl/bild1.JPG

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2006 16:01 ]

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-02 18:49
+R of -R? En is het niet gewoon de maximum brandsnelheid van je brander?

Verwijderd

Topicstarter
+R, mijn brander kan 16x, hij begint bij 6-7x en later 13x.. maar geen 16

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Pas op het einde wordt 16x gehaald, dat is normaal voor elke dvd-brander. 13x op het einde is iets te laag, maar dat kan aan van alles liggen, bijv mindere kwaliteit schijfjes, kabel etc.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-02 21:23

jotheman

Was like that when I got here!

Firmware updaten van je brander wil ook nog wel 's helpen :)

I see dead pixels...

Verwijderd

Topicstarter
heb de beste schifjjes, TAIYDO YUDEN000 T3

Verwijderd

kan je je firmware niet customizen (bij mijn sony lukt dat in ieder geval, met readspeeds van originele dvd's tot 20mb/s als gevolg) of aan je brandprogramma aangeven dat die op 16x MOET schrijven? je duidt nu waarschijnlijk maximum speed aan, daar je snelheid stijgt tijdens het branden. Kan je niet gewoon direct fixed 16x zetten, of blijft die dan nog te traag lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Zie Afbeeldingslocatie: http://webservr.xs4all.nl/bild1.JPG

Dit is toch niet goed? dat ie steeds weer daalt..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2006 15:51 ]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02 18:25
Heb je nu al de firmware geupdate ?

Verwijderd

Topicstarter
SandeR schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 15:51:
Heb je nu al de firmware geupdate ?
\
ja 1.02

• U.F.O
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Brander weggooien en een nieuwe kopen.

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:19
Ik wil niet een heel nieuw topic openen voor mijn vraag/probleem vandaar dat ik hoop dat iemand mij kan helpen in dit topic.

- Ik heb een NEC 3540 dvd brander.
- Ik gebruik dvd-r Platinum Plus 8x speed
- Branden doe ik met DVD Decrypter

Als ik aanklik speed: 8x dan brandt hij de eerste minuten steevast op 4.1x. Na verloop van tijd versnelt hij naar 6.2x en na de helft gebrand te hebben versneld hij pas na 8x en na dit een tijdje gedaan te hebben zakt hij weer af.

Is dit gewoonlijk of klopt er iets niet?

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-02 20:35

EnnaN

Toys in the attic

is de brandsnelheid niet sowieso afhankelijk van de plek op de cd? draaisnelheid is hoger hoe 'verder' je op de cd bent.

verder, hoe snel 'voert' je systeem data aan je cd? mijn netwerk wil iig niet meer de een paar keer (4? 6?) branden vanaf de server

sig

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Misschien even aan "de achterkant kijken"; is je systeem wel slim/snel/stabiel genoeg om 22MB/s over je kabel te pompen naar je DVD-brander (ervanuitgaande dat je de 16x gaat halen op een bepaald moment).

En toen was ik spuit11... Thanks, EnnaN... ;)

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 12-05-2006 18:33 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• drfruit
  • Niet online
Aan de topicstarter:
Voordat je de 'slimme' raad opvolgt om je brander maar weg te gooien, er is niets mee aan de hand. Je haalt gewoon de normale snelheid. De 'inzinkingen' zijn punten waarop de brander heel snel even kalibreert (het lijkt misschien langer vanwege de resolutie van de grafiek) en dienen om de kwaliteit te waarborgen. Een brandtijd van 6 minuten is prachtig.
Misschien kun je met een andere brandmethode (zoals P-CAV ipv CAV) nog een paar seconden winnen. Kijk eens op club.cdfreaks.com in het forum over Plextor branders of jouw brander en firmware dat ondersteunen.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:36
Voor de NEC 3540 , indien hij op het einde langzamer wordt dan zijn de dvd's meestal slechte kwaliteit.
Kwaliteit testen, ga naar www.cdfreaks.com, ga naar forum, daar staat uitleg.
Platinum dvd's varieren zeer sterk in kwaliteit, deze koop ik dus niet meer.

Voor plextor brander, dit lijkt mij normaal.
Indien je brand programma zegt dat je max maar 8x mag branden, dat ligt aan de firmware van je
brander, daar staat ingesteld dat deze dvd maar 8x mag branden.
Plextor dvd's de + zijn zeer hoge kwaliteit, heb ik nu zelf ook.

Verwijderd

Topicstarter
drfruit schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 18:58:
Aan de topicstarter:
Voordat je de 'slimme' raad opvolgt om je brander maar weg te gooien, er is niets mee aan de hand. Je haalt gewoon de normale snelheid. De 'inzinkingen' zijn punten waarop de brander heel snel even kalibreert (het lijkt misschien langer vanwege de resolutie van de grafiek) en dienen om de kwaliteit te waarborgen. Een brandtijd van 6 minuten is prachtig.
Misschien kun je met een andere brandmethode (zoals P-CAV ipv CAV) nog een paar seconden winnen. Kijk eens op club.cdfreaks.com in het forum over Plextor branders of jouw brander en firmware dat ondersteunen.
Bedankt, aan jou heb ik wat;=)

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-02 15:24
Persoonlijk vind ik die pieken en dalen wel wat veel, zeker voor een plextor met TY schijfjes.
Maar die plextor moet ook nog "leren", check eens wat er in de database staat bij autostrategy via plextool.
Heb je ook andere software geprobeerd?
Zelf brand ik iso's en on the fly copy's met Padus Discjuggler, dvd files met Imgtool burn en al het overige met Nero 6 nog wat.
Staat de brander ook netjes op Ultra DMA?
Heb zelf de 760 op ide en bij mij staat die op Ultra DMA mode 4 (staat verder niets anders op de controller).

[ Voor 20% gewijzigd door Rhodan op 12-05-2006 23:41 ]

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem ook op Ultra DMA 4..

Verwijderd

Topicstarter
Cd-r's komen er wel met glans uit, geen downs...

• Rhodan
Welk software gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Alcohol 120% (daar kun je ook de actuele speed zien,.. deze varieert dus constant van hoog naar laag)

Nero 6.x (kun je geen actuele speed zien)

• Rhodan
Zoals ik al eerder zei, ben zelf nogal weg van Discjuggler.
http://www.padus.com Zou zeggen, vergelijk de resultaten eens met elkaar.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Roncom schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 18:22:
Ik wil niet een heel nieuw topic openen voor mijn vraag/probleem vandaar dat ik hoop dat iemand mij kan helpen in dit topic.

- Ik heb een NEC 3540 dvd brander.
- Ik gebruik dvd-r Platinum Plus 8x speed
- Branden doe ik met DVD Decrypter

Als ik aanklik speed: 8x dan brandt hij de eerste minuten steevast op 4.1x. Na verloop van tijd versnelt hij naar 6.2x en na de helft gebrand te hebben versneld hij pas na 8x en na dit een tijdje gedaan te hebben zakt hij weer af.

Is dit gewoonlijk of klopt er iets niet?
afgezien van het afzakken na het op 8* branden klopt het, ging ook zo bij mij. eerst +-4*, dan 6,nogwat en dan 8*

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 00:52
U.F.O schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 18:17:
Brander weggooien en een nieuwe kopen.
whuahaha.. jammer van je geld... als je daar zo makkelijk mee om gaat!

TS, heb je trouwens nog een 2e apparaat, CD/DVDrom op diezelfde IDE kabel? En heel misschien is de kabel niet in orde? Ik gebruik altijd de nieuwe meegeleverde maar heb 1x meegemaakt dat de nieuwe brander helemaal niet werd herkend, oude kabel erop en hij deed het weer..

verder 6 min is inderdaad netjes...veel winst kun je niet halen want pas op het einde zal hij 16x halen. Niet alle branders halen werkelijk 16x. Maarja van een Plextor zou je dat wel verwachten. Bovendien, die 16x doet hij dus pas aan de buitenkant van het schijfje, als je geen volle schijf brand zal hij die 16x dus niet halen.

heb de NEC 3540 en die doet 8-9 min voor een volle dvd+r op 8x branden.
Hoewel mijn schijfjes en brander wel 16x aankunnen trekt mijn pc dat niet, moet hij steeds zn buffer-underrun-proof techniek raadplegen en dan duurt het branden langer dan op 8x...
Maar als je een Sata schijf heb zal je systeem vastwel snel genoeg zijn.

edit: als het werkelijk aan de kabel zou liggen had je vast niet succesvol kunnen branden dus dat zal het niet zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 14-05-2006 23:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rhodan schreef op zondag 14 mei 2006 @ 22:57:
Zoals ik al eerder zei, ben zelf nogal weg van Discjuggler.
http://www.padus.com Zou zeggen, vergelijk de resultaten eens met elkaar.
Brand goed, heb Taiydo Yuden 000 T3 schijfjes 16x, staat deze nu goed?

Afbeeldingslocatie: http://webservr.xs4all.nl/bild2.jpg

• Rhodan
Zo te zien wel, zelf vink altijd optimize speed aan.
Hoe zijn de resultaten nu?

Verwijderd

Topicstarter
Rhodan schreef op maandag 15 mei 2006 @ 13:26:
Zo te zien wel, zelf vink altijd optimize speed aan.
Hoe zijn de resultaten nu?
Klopt het dat je nu geen kleurverschil meer hebt aan de achterkant? en bij nero etc wel?

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:19
Ik heb gisteren in plaats van een iso file gewoon via Nero een Audio/Video Ts film proberen te branden. Deze leek in plaats tot decrypter wel voluit te willen branden. Met nero deed ik er 6 minuten over en met dvd decrypter 12 minuten ongeveer. Nu is alleen de dvd via Nero mislukt... ik snap er niets van. Hij gaf geen foutmeldingen aan maar ik kan hem niet afspelen, zowel op de computer niet als in de dvd speler. Als ik de dvd verken vind hij ook niks op de dvd. Hoe kan dit? Heeft iemand misschien alternatieven om Audio/Video TS te branden? Ik gebruik overigens Nero 6.6.0.8

• Rhodan
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2006 @ 15:28:
[...]

Klopt het dat je nu geen kleurverschil meer hebt aan de achterkant? en bij nero etc wel?
Je bedoelt de lichte overgangen? Zoja, die heb ik nog wel maar dan moet ik het schijfje alleen wel onder een lamp bekijken, anders is het niet te zien.
Geld by the weg niet alleen voor schijfjes gebrand met Discjuggler, hetzelfde is bij mij ook met de andere software.

[ Voor 15% gewijzigd door Rhodan op 15-05-2006 19:44 ]

• Rhodan
Roncom schreef op maandag 15 mei 2006 @ 19:27:
Ik heb gisteren in plaats van een iso file gewoon via Nero een Audio/Video Ts film proberen te branden. Deze leek in plaats tot decrypter wel voluit te willen branden. Met nero deed ik er 6 minuten over en met dvd decrypter 12 minuten ongeveer. Nu is alleen de dvd via Nero mislukt... ik snap er niets van. Hij gaf geen foutmeldingen aan maar ik kan hem niet afspelen, zowel op de computer niet als in de dvd speler. Als ik de dvd verken vind hij ook niks op de dvd. Hoe kan dit? Heeft iemand misschien alternatieven om Audio/Video TS te branden? Ik gebruik overigens Nero 6.6.0.8
Als je losse dvd files, vob etc, wilt branden, probeer ImgTool eens http://www.coujo.de/ deze gebruikt spullen van Nero:
ImgTool Burn uses the Nero API to burn DVD root directories directly to DVD. Because the Nero API is used, you need an installed version of Nero Burning ROM.

Verwijderd

Topicstarter
DiscJuggler bevalt goed, ik zie dat het een ander systeem gebruikt om te branden ofniet? hij cached eerst veel..

• Rhodan
Hij cache inderdaad in het begin wat meer, die indruk had ik wel.
Slow starter, maar daarna gaat die lekker.
Cache kan je eventueel nog vergroten ergens in options, heb ik zelf niet gedaan.
Krijg ook de indruk dat Juggler wat beter de extra optie's, zoals powerrec, aanspreekt dan andere proggies. Misschien wel verbeelding, maar, don't change a winning team.

• drfruit
  • Niet online
Video_ts branden heb ik al honderden keren gedaan zonder problemen door eerst met Nero via de image recorder een image te maken en dat dan te branden met ImgBurn (vroeger met DVD Decrypter). Als je in Nero Voorkeuren, Expertfuncties de optie 'Schakel alle ondersteunde recorder-formats in voor de image-recorder' activeert, kun je behalve NRG ook ISO images maken.
(Bij mij blijft de image recorder soms hangen, maar dan 'brand' ik gewoon opnieuw, het kost alleen wat extra tijd maar op HDD valt dat wel mee.)

Verwijderd

Topicstarter
Als je met DiscJuggler een dvd maakt, toch gewoon handmatig die video_ts en audio_ts mapjes maken ofniet?

• Rhodan
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 14:03:
Als je met DiscJuggler een dvd maakt, toch gewoon handmatig die video_ts en audio_ts mapjes maken ofniet?
Daar gebruik ik Imgtool Burn voor, simpel, gratis proggie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel als ik losse vob, ifo files heb.. je moet toch gewoon een video_ts en audio_ts hebben.

• drfruit
  • Niet online
Een video_ts map is genoeg.
Pagina: 1