GeForce 6600 GT sloom.

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• stevenh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-07 10:37
Hallo. Ik had eerst veel problemen met mijn GeForce FX 5700.
Dus heb ik nu geupgrade naar een GeForce 6600GT.

Mijn volledige specs:

MB: GA8SGXLFS (van Gigabyte)
CPU: P4 3,2 GHZ
Geheugen: 1024MB DDR
HD: 2*160 GB
GPU: Nvidia GeForce 6600GT.
Monitor: Merkloos 17".
PSU: 500Watt.

Mijn probleem is dat nog steeds alles erg sloom loopt, zelfs de test van Dxdiag!!
ik heb al de 60,70 en 80 serie van de Nvidia drivers geprobeerd, ik heb de nieuwste bios update van Fujistsu-siemens geflashed, en mijn AGP driver is ook de meest recente. Ik heb (stond ergens op een nvidia forum) met riva tuner sis compatibility aangezet maar dit had ook geen zin.

Hoe kan ik dit oplossen?

Steven

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoe zit het met je chipset drivers - heb je die wel geinstalleerd? En zo ja, ook andere versies geprobeerd? (welke exact?)

Oslik blyat! Oslik!

• stevenh
Nou ik heb de officiele driver cd van mijn PC gebruikt, ik denk dat ze daar wel bijzitten. Weet het echter niet zeker. Ik zal een controleren.

• stevenh
Ik kan de GA8SGXLFS niet vinden op http://www.giga-byte.com/...t.aspx?Keyword=GA-8SGXLFS . Dus chipset drivers wordt misschien moeilijk.

• TYNOz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07-2023
misschien heel dom/slim

stroom stekkertje van 12 volt er ook ingedaan ?? :>

plaatje erbij:

Afbeeldingslocatie: http://www.martijnenannella.nl/forum/tweakers/6600.JPG

[ Voor 38% gewijzigd door TYNOz op 12-05-2006 13:17 ]

• djkorpo
  • Laatst online: 11-07 17:28
Inderdaad ff stekkertje controleren, anders drivers van je chipset opnieuw installeren en vga drivers erna

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

stevenh schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 13:08:
Nou ik heb de officiele driver cd van mijn PC gebruikt, ik denk dat ze daar wel bijzitten. Weet het echter niet zeker. Ik zal een controleren.
Een CD is meestal al verouderd op het moment dat het betreffende onderdeel in de winkel te koop is.

Ik zou, als ik jou was, eens grondig Tweakers doornemen maar ook de site van Gigabyte (zowel voor je mobo-drivers als voor de nieuwste BIOS) en ook de laatste versie van je NVidia-drivers downloaden. Ik denk dat je met de nieuwste drivers, nieuwste stabiele BIOS in ieder geval betere resultaten gaat halen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• stevenh
@TYNOz
Ja, stekkertje zit erin. Zal straks ff andere proberen.

@djkorpo & MAX3400
Ik kan mijn moederbord niet vinden op de gigabyte site! Dat is nou juist het gekke.

• MAX3400

MAX3400

stevenh schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 13:18:
@TYNOz
Ja, stekkertje zit erin. Zal straks ff andere proberen.

@djkorpo & MAX3400
Ik kan mijn moederbord niet vinden op de gigabyte site! Dat is nou juist het gekke.
Probeer dan http://www.gigabyte.com.t.../DownloadCenter_List.aspx
Lees wel goed de instructies!

*edit*
Over stekkertje gesproken; probeer in ieder geval niet dezelfde set stekkers te gebruiken die ook op je HDD's zitten aangesloten.

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 12-05-2006 13:23 ]

• stevenh
MAX3400 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 13:20:
[...]
*edit*
Over stekkertje gesproken; probeer in ieder geval niet dezelfde set stekkers te gebruiken die ook op je HDD's zitten aangesloten.
Geweldig! Daar heb ik wat aan. Hij lijkt nu geweldig te werken (dxdiag dan). Spellen zullen nu ook wel goed werken!

Bedankt.

• MAX3400

MAX3400

stevenh schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 14:02:
[...]

Geweldig! Daar heb ik wat aan. Hij lijkt nu geweldig te werken (dxdiag dan). Spellen zullen nu ook wel goed werken!

Bedankt.
Draai voor de gein even een 3DMark05-testje ofzo. Gewoon met de trial van www.futuremark.com

• stevenh
Zal ik doen.

• stevenh
Ik begin nou toch minder vrolijk te worden, 7 tot 8 fps en loopt vast tijdens de eerste test.
Momenteel deelt hij zijn stekker met één dvd-speler. Dat moet toch kunnen?

Verwijderd

Download "RivaTuner v2.0 RC 15.8" probeer deze even en veranderd de settings van je 6600GT die van mij draait op 500MHZ/1000mhz geen problemen verder.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:43
Heb je misschien een mogelijkheid om een andere voeding te proberen? Als de kaart niet genoeg stroom krijgt, gaat hij langzamer lopen of haperen. Ik weet niet wat voor merk voeding je hebt?

• stevenh
ja maar het moet zonder overclocken ook werken toch?

Verwijderd

stevenh schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 15:04:
ja maar het moet zonder overclocken ook werken toch?
Ik heb een 350 watt voeding en hij doet het als een speer lijkt me niet in de voeding te zitten (of het moet een goedkoop ding zijn)

• stevenh
Ik had eerst een 350 watt voeding. Toen wou hij helemaal geen beeld geven totdat ik mijn dvd speler en brander eraf trok...

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:33
heb je een sweex/qtec voeding ? :+

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• stevenh
Qtek ja... is dat heel erg?

[ Voor 4% gewijzigd door stevenh op 12-05-2006 15:13 ]

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-07 13:11
Mhhhwwaaa, het is geen aanrader, hou het daar maar op.

Welke score haal je in 3dMark05?

[ Voor 9% gewijzigd door Danielson op 12-05-2006 15:15 ]

• stevenh
geen score. hij loopt vast.

• stevenh
MAX3400 schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 13:20:
[...]

Probeer dan http://www.gigabyte.com.t.../DownloadCenter_List.aspx
Lees wel goed de instructies!

*edit*
Die link heb ik even geprobeerd, maar die heeft alleen maar een netwerkkaart driver geinstalleerd...

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

dan gok ik op te weinig vermogen...
Qtek/Sweex e.d. voedingen staan er nou niet echt bekend om dat ze veel vermogen leveren... de vermelde wattages zijn altijd de piekvermogens, terwijl bij een goede voeding het constant leverbare vermogen aangegeven wordt.

350watt voor een P4-3.2 met een GF6600GT lijkt mij iig aan de krappe kant, en helemaal als je een prutsvoeding zoals een Qtek hebt...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• stevenh
Nee ik had EERST 350 watt. Ik heb NU een 500watt Qtek voeding.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

stevenh schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 15:31:
Nogsteeds een prut ding dus :p
Je mag blij zijn als die een constant vermogen van 350 geeft.
And as said before: 350 watt (ongeacht het merk) lijkt me aan de krappe kant voor jouw systeem...

• stevenh
Nou dat is dan nu al in totaal 150 euro weggegooit, want met mijn oude voeding + fx5700 ging het beter. :(

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

stevenh schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 15:33:
Nou dat is dan nu al in totaal 150 euro weggegooit, want met mijn oude voeding + fx5700 ging het beter. :(
Dan breng je die voeding toch terug en ruil je hem voor een betere? of is dat al te lang geleden? (ivm garantie/8dagen niet-goed-geld-terug enzo)

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-07 23:37

TMC

Probeer je oude voeding nog eens... Ik denk alleen niet dat het aan de voeding ligt. Mijn broer heeft heel lang een 6600GT zonder problemen op een Sweex 300W gedraaid. :P

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 19:27

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Haal anders eens alle apparatuur die je niet perse nodig hebt van de voeding af (DVD spelers, extra hardeschijven, geluids- en netwerkkaaten, etc) en kijk of je 3D mark dan wel kan draaien zonder dat 'ie vast loopt.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

TMC schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 15:35:
Probeer je oude voeding nog eens... Ik denk alleen niet dat het aan de voeding ligt. Mijn broer heeft heel lang een 6600GT zonder problemen op een Sweex 300W gedraaid. :P
En ik trok een tijd geleden nog een 350 watt NoName (welke exact gelijk was aan een sweex/qtek) nog compleet naar de knoppen met mijn XP2600 met GF4Ti...
(en er staat een UPS bij mijn systeem, dus een powersurge kan het niet geweest zijn)

Uitendelijk gaat zo'n voeding echt wel over zijn nek omdattie gewoon constant meer moet leveren dan dattie eigenlijk kan.

Maargoed, om toch even te isoleren waar het probleem ligt (voor als je toch twijfelt of het de voeding is) zou ik je PC ff een schone installatie geven, als je dat nog niet gedaan hebt.
Bij grote veranderingen willen er nog wel eens fouten optreden namelijk (wat die vastloper tijdens 3Dmark tot gevolg kan hebben).

• stevenh
schone installatie heb ik al.

ik heb nu mijn tvkaart en 2 dvd's eruit gehaald en nog werkt ie niet.. :(

Verwijderd

:/ Ik heb zelf een 500W voeding (ook onbekend merk) werkt verder wel oke...

[ Voor 195% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2006 15:57 ]

• MAX3400

MAX3400

Even een stukje terug; want iedereen schuift het altijd snel af op de voeding maar vaak niet terecht.

Ik heb niet de indruk dat de PC voorzien is van recente drivers & BIOS maar ook niet van een schone Windows-installatie (oftewel; resten van drivers en dergelijke nog aanwezig). Ik weet verder niet wat de mogelijkheden zijn, maar ik zou er tijdelijk een andere schijf intrappen met 10GB vrij ofzo; snel even Windows installeren, daarna die update-link van Gigabyte bezoeken en kijken wat er daarna gebeurt met je prestaties.

*edit*
Sorry, ik lees niet goed...

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 12-05-2006 16:23 ]

Verwijderd

Ik heb een 550 Watt q-tek voeding gehad, maar die gaf te weinig vermogen op de 12volt lijn. Die had namelijk maar 15 Ampere. Wat te weinig is gezien mijn zware overgeklokte processor en videokaart. Ik heb toen een Aerocool aeropower 450 Watt( http://www.aerocool.us/p-psu/BS%20line/bs%20line.htm ) gekocht met 26 Ampere op de 12 volt, en toen werkte mijn pc fatsoenlijk!

Mijn systeem: http://tweakers.net/gallery/sys/11128

• stevenh
Ik heb hem terug gebracht, ze gaan hem doormeten en als ie niet goed is krijg ik een nieuwe.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 14:59:
Download "RivaTuner v2.0 RC 15.8" probeer deze even en veranderd de settings van je 6600GT die van mij draait op 500MHZ/1000mhz geen problemen verder.
draait mijn xfx 6600 GT 256 mb ddr3 ook al op

met de AUTOoverclock functie met de nvidia forceware v84.nogwat draait die op
521 mhz en 1060 mhz

Verwijderd

eventjes ter vergelijking, ik heb hier een 300w Tybotech (zelfde kwaliteit), en die kan maximaal 165w leveren (staat er zelfs op). Als je dezelfde verhouding neemt, geeft de jouwe zowat 275w, wat niet echt schitterend is...

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

stevenh schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 16:47:
Ik heb hem terug gebracht, ze gaan hem doormeten en als ie niet goed is krijg ik een nieuwe.
Opzich zallie wel goed zijn hoor... hij is nog niet stuk. Doormeten zal aangeven dattie op alle lijnen nog de gewenste voltages geeft, maar het zijn de amps die niet voldoende zijn voor je systeem.
En een nieuwe zelfde krijgen helpt dus geen zak. Je houd net zo weinig amps als de oude gaf.
Qtek blijft Qtek en dat blijft dus brak.

Je hebt een goede voeding nodig. Enermax, Antec, Zalman, Fortron, Asus, Aopen, Thermaltake, etc etc.
Dat zijn goede merken die voedingen verkopen die netjes de constant power rating aangeven, en niet het piekvermogen.
Als je van 1 van die merken een 350 watt voeding koopt, zal die dus ook echt 350 watt geven, in tegenstelling tot die Qtek 500watt die maar 275watt constant doet.

Om het nog even in perspectief te zetten:
Pasgeleden is nog een 600 watt model van Qtek getest. Na 300 watt zakten de volts hard omlaag (wat al slecht is), en bij rond de 400 watt begon het ding te piepen. Nog eens 50 watt verder en het hele ding veranderde in een bal rook en smeulende elektronica...

Zakkende voltagelijnen zorgen al voor vastlopers, en kunnen je harddisks mollen (die zijn daar nogal gevoelig voor).
Er even rekening mee houdend dat je PC zoveel vermogen met gemak zal opslurpen als hij hard bezig is, snap je al snel waarom die vast loopt...

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Qtek ja.... hah.

Kijk eens naar de temperatuur van je videokaart tijdens 3Dmark. Misschien dat hij daarom vast loopt. (Een slechte stroomaanvoer van de voeding kan ook voor te hoge temperatuur zorgen).

En je processor is dat een Prescott?
Zoja, let dan ook even op die temperatuur.

6600GTtjes worden iig erg warm.

Daarnaast kan je Everest downloaden en kijken naar de voltages van je voeding.
(Het beste is om op het moment dat je gaat 3Dmarken met een multimeter te kijken hoe ver de spanning inzakt).

Nog genoeg opties dus.

Daarnaast zou je geen BIOS flash nodig moeten hebben, wat je wel kan proberen is:
- nVidia drivers deinstalleren.
- rebooten
- Driver cleaner pro gebruiken en alles van nvidia eraf pleuren.
- rebooten
- nieuwste drivers van nvidia installeren.

--
McKaamos schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 23:36:
[...]

Opzich zallie wel goed zijn hoor... hij is nog niet stuk. Doormeten zal aangeven dattie op alle lijnen nog de gewenste voltages geeft, maar het zijn de amps die niet voldoende zijn voor je systeem.
En een nieuwe zelfde krijgen helpt dus geen zak. Je houd net zo weinig amps als de oude gaf.
Qtek blijft Qtek en dat blijft dus brak.
Het inzakken van de spanningen is nou net gerelateerd aan het te zwaar belasten (dus te veel stroom vragen) van de voeding, dus je kan dit zo wel degelijk zien.

[ Voor 29% gewijzigd door Da_maniaC op 12-05-2006 23:47 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

In die Fujitsu pc'tjes zitten toch FSP Group (Fortron/Source) voedingen orgineel? Ik heb hier 2 van zulke pctjes, 1tje van 6 jaar oud en 1tje van 1 jaar oud, en dit zijn geen slechte voedingen dus ik snap ook niet waarom je hem hebt vervangen?

(Beide voedingen zijn 400 watt)

Goedkoop bellen via VoIP

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

DJ_The_SP schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 23:46:
Qtek ja.... hah.

Kijk eens naar de temperatuur van je videokaart tijdens 3Dmark. Misschien dat hij daarom vast loopt. (Een slechte stroomaanvoer van de voeding kan ook voor te hoge temperatuur zorgen).

En je processor is dat een Prescott?
Zoja, let dan ook even op die temperatuur.

6600GTtjes worden iig erg warm.

Daarnaast kan je Everest downloaden en kijken naar de voltages van je voeding.
(Het beste is om op het moment dat je gaat 3Dmarken met een multimeter te kijken hoe ver de spanning inzakt).

Nog genoeg opties dus.

Daarnaast zou je geen BIOS flash nodig moeten hebben, wat je wel kan proberen is:
- nVidia drivers deinstalleren.
- rebooten
- Driver cleaner pro gebruiken en alles van nvidia eraf pleuren.
- rebooten
- nieuwste drivers van nvidia installeren.

--

[...]

Het inzakken van de spanningen is nou net gerelateerd aan het te zwaar belasten (dus te veel stroom vragen) van de voeding, dus je kan dit zo wel degelijk zien.
klopt, maar als ze in de winkel gaan meten offie het nog doet, hangen ze em echt niet in een PC.
Dan is het gewoon ff de pwr-on naar ground jumperen en dan de multimeter er in. Dan krijg je er nette voltages uit, maar onder belasting zakken ze hard in.
Ik zeg ook al dat als de lijnen inzakken de boel vastloopt. Daarnaast is dat ook nog funest voor je harddisks omdat die nogal gevoelig zijn voor zakkende volts.

Another thing: voedingen gaan minder presteren naarmate ze ouder worden.
Na een jaar ben je al gauw 10 a 15% vermogen kwijt.
MensionXL schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 20:18:
In die Fujitsu pc'tjes zitten toch FSP Group (Fortron/Source) voedingen orgineel? Ik heb hier 2 van zulke pctjes, 1tje van 6 jaar oud en 1tje van 1 jaar oud, en dit zijn geen slechte voedingen dus ik snap ook niet waarom je hem hebt vervangen?

Zal vast stuk zijn gegaan ofzo...
Of hij heeft de PC gekregen met wat non-originele onderdelen er in

[ Voor 22% gewijzigd door McKaamos op 14-05-2006 00:35 ]

• stevenh
MensionXL schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 20:18:

Dat zak ik je vertelllen, bij mij zit er namelijk een 300 watt voeding in origineel. Ik heb er trouwens (met o.a. dit topic in de hand) voor gezorgt dat ik mijn geld terug krijg.

Ik zit nu te denken aan deze voeding:
http://www.alternate.nl/h...rue&artno=TN4Z04&#tecData

Er zitten jammer genoeg geen technische details bij dus ik weet niet of ie wel krachtig genoeg is met zijn 400w.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

stevenh schreef op zondag 14 mei 2006 @ 19:04:
[...]

Dat zak ik je vertelllen, bij mij zit er namelijk een 300 watt voeding in origineel. Ik heb er trouwens (met o.a. dit topic in de hand) voor gezorgt dat ik mijn geld terug krijg.

Ik zit nu te denken aan deze voeding:
http://www.alternate.nl/h...rue&artno=TN4Z04&#tecData

Er zitten jammer genoeg geen technische details bij dus ik weet niet of ie wel krachtig genoeg is met zijn 400w.
Dat is meer dan genoeg aangezien ik met ongeveer dezelfde setup als jij alleen dan met een 9800xt op 300watt heb gedraait zonder problemen.

Om precies te zijn:
P4 3.0 GHz
1024 MB Ram
1x 160gb, 1x 250gb
Dvd lezer, dvd fikker
9800xt
300watt Tagan

Voltages waren altijd stable dus dan moet jou het zeker lukken.

[ Voor 13% gewijzigd door MensionXL op 14-05-2006 22:22 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1