Toon posts:

Nlite Unattended windows

Pagina: 1
Acties:
  • 765 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers

Ik ben bezig met het maken van een unattended Windows met enlight. Ik heb een versie van windows xp pro met SP2. Alleen na servicepack2 komen nog een aantal updates. Hoe kan ik deze handmatig downloaden bij microsoft? Want je moet bij het updates de Genuine laten lopen. Dus is het eigenlijk wel mogelijk?

Als het mogelijk is, moet je die dan bij Hotfixes erbij zetten in nlite?

Verwijderd

ja volgens mij zijn dat hotfixes ja.

en als het goed is kan je die downloaden bij microsoft:
http://www.microsoft.com/...splaylang=en&categoryid=7

k heb het al een tijd niet meer gedaan dus ik weet het niet 100% zeker.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 12:14:
ja volgens mij zijn dat hotfixes ja.

en als het goed is kan je die downloaden bij microsoft:
http://www.microsoft.com/...splaylang=en&categoryid=7

k heb het al een tijd niet meer gedaan dus ik weet het niet 100% zeker.
ai caramba, 1965 updates (zie die link van jouw)

heb trouwens zelfde vraag, 'k heb xp prof corp + slipstreamed sp2 en wmp10. als ik álle overige updates daarbij in wil hebben. hoe pak ik dat aan? moet ik gewoon alles van de MS site downloaden (hoe "opslaan als" voor later gebruik) en dan slipstreamen?

[ Voor 38% gewijzigd door Raven op 12-05-2006 12:19 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook mogelijk om al programma's toe te voegen? Bijvoorbeeld Winamp?

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-03 12:24
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 12:27:
Is het ook mogelijk om al programma's toe te voegen? Bijvoorbeeld Winamp?
http://unattended.msfn.org/unattended.xp/page/list/switch/

verder kan je hier even kijken voor meer informatie over programmatjes

hallo

Verwijderd

er loopt hier op GoT een heel topic over unattended installs en voorgeinstalleerde applicaties.

ik denk dat je daar een hoop info kan halen, voor consumenten is het programma ook wel bekend als "Barts PE" misschien helpt dat je aan meer info.

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 17:08

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Met BartPE is het niet handig om een unattended install te maken, deze is bedoelt om een windows-omgeving te laden van cd, zonder de wondows installatie van de harddisk te gebruiken, waarna je allerlij programma's kan draaien.
bartgrefte schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 12:15:
als ik álle overige updates daarbij in wil hebben. hoe pak ik dat aan?
Er is veel informatie over het maken van een unattended install te vinden op de site welke truegrit in zijn post heeft staan. zie voor jouw vraag dan ook deze link.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 12:40:
er loopt hier op GoT een heel topic over unattended installs en voorgeinstalleerde applicaties.

ik denk dat je daar een hoop info kan halen, voor consumenten is het programma ook wel bekend als "Barts PE" misschien helpt dat je aan meer info.
daar staat niet in hoe je álle updates na sp2 erin kunt verwerken. er staat wel zo'n site waar iemand van die update packs heeft, maar daar zit niet alles in en dat wil ik wel

kan ik niet gewoon zelf álle updates van update.ms.com (oid) downloaden, op de pc zetten (dus nog niet installeren), en dan slipstreamen?
Slipstreamen zal denk ik dan wel lukken, maar hoe krijg ik alle updates op me pc? heb (nog) geen optie gezien op de windowsupdate site om alles op te slaan ipv te installeren

[ Voor 30% gewijzigd door Raven op 12-05-2006 13:07 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oscar Wilde

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je kan RyanVM's post-SP2-pack gebruiken, er is ook iets anders (auto-updater, ofzo) welke je kan gebruiken, of je kan ze handmatig installeren en met een batch integreren.
(Overigens had je dit ook via Google en/of de search kunnen vinden)

Maar je vraag kan imho beter hier voortgezet worden:
[rml][ XP] Unattended CD Project deel 4[/rml]

edit:
Anders spuit11 ik even :P

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 12-05-2006 13:10 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Abomination

Abomination

bartgrefte schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 13:04:
Slipstreamen zal denk ik dan wel lukken, maar hoe krijg ik alle updates op me pc? heb (nog) geen optie gezien op de windowsupdate site om alles op te slaan ipv te installeren
Klik eens op de link van mijn post boven jouw post, en dan op "Getting the Hotfixes" klikken. daar worden 4 verschillende manieren gegeven voor jouw probleem.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Abomination schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 13:12:
[...]

Klik eens op de link van mijn post boven jouw post, en dan op "Getting the Hotfixes" klikken. daar worden 4 verschillende manieren gegeven voor jouw probleem.
als jij method 3 bedoeld.... volgensmij klopt der niks van van wat daar staat. ik ga naar die link, dan aangepaste updates-installatie, wachten........, krijg ik dit:
Windows Update

Als u de laatste versie van Windows Update wilt gebruiken, moet u een upgrade voor een aantal onderdelen uitvoeren. In deze versie zijn de volgende verbeteringen voor de service aangebracht:

Snelle en aangepaste installatie: Kies alleen de recentste essentiële updates of maak een keuze uit alle beschikbare updates.
Slimmere downloads: Als het downloaden wordt onderbroken, wordt de volgende keer wanneer u de update downloadt het downloadproces hervat op het punt waar het was gestopt.
Kleinere downloads: Alleen de bestanden die de computer nodig heeft worden gedownload. U bespaart downloadtijd en verbindingskosten.
Eén versie: U ziet alleen de recentste updates.
Overzichtelijker: U kunt de updates verbergen die u niet wilt zien.
Nieuws over updates: In het gedeelte News from Microsoft op de Windows Update-introductiepagina vindt u tips en de laatste informatie.

gaat ie nou updates installeren of wordt er iets anders bedoeld? :?

Oscar Wilde

• Abomination

Abomination

Errmmm nee. Ik bedoelde eigenlijk methode 2, daarmee zie je de nummers van de updates die jij nodig hebt (afhankelijk van taal en versie van de gebruikte installatie) welke je dan zelf kan downloaden. Dat wilde jij toch? de bestanden lokaal hebben, zodat je het zelf kan integreren.

Er bestaat wel een lijst van updates (zie optie 1) maar die is specefiek voor de engelse OS.

Je kan ook de programma uit optie 4 nemen, welke de nummers ook voor je laat zien.

[ Voor 10% gewijzigd door Abomination op 12-05-2006 13:46 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Abomination schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 13:43:
Errmmm nee. Ik bedoelde eigenlijk methode 2, daarmee zie je de nummers van de updates die jij nodig hebt (afhankelijk van taal en versie van de gebruikte installatie) welke je dan zelf kan downloaden. Dat wilde jij toch? de bestanden lokaal hebben, zodat je het zelf kan integreren.

Er bestaat wel een lijst van updates (zie optie 1) maar die is specefiek voor de engelse OS.

Je kan ook de programma uit optie 4 nemen, welke de nummers ook voor je laat zien.
hmm, zal morge of zondag (ga zo naar pa) als ik terug ben wel ff kijken

Oscar Wilde

Pagina: 1