Technics SU7300 Rechter kanaal Stuk.

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 18:25
Na tijden plezier te hebben gehad van mijn vintage technics su 7300 versterker , zette ik hem dus vandaag aan , en kwam er tot mijn verbazing achter , dat het hele rechter kanaal dood is.

Dus ik gelijk andere speakers gebprobeerd , andere bekabeling , maar helaas , het rechter kanaal is helemaal dood , zowel op speakers A als op speakers B .

Nu heb ik hem al open geschroefd , maar alle zekeringen zijn nog 100% oke.

Mijn vraag is nu eigenlijk , is mijn rechter eindtrap stuk :? En waar is dit eventueel te laten repararen en heeft iemand een idee wat dat zou gaan kosten :?

Nog wat info van de versterke :

RMS Power Per Channel 41 watts
Damping Factor @ Load Impedance 40
Total Harmonic Distortion (THD) 0.08% at full power, 0.02% at 1/2 power
Power Bandwidth 20 Hz to 20 kHz
Frequency Response 20 Hz to 20 kHz +/- 0.5 dB from aux
Signal to Noise Ratio 97 dB from aux

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-01 12:44
Mijn voorversterker kraakte behoorlijk wat in 1 kanaal, en dat was met een schoonmaakbeurt zo opgelost. Dit heb ik laten doen bij een kleine lokale reparateur, kostte me in totaal 10 euro voor zowel mijn voor als eindversterker, en ze klinken weer als nieuw! Als je in het oosten des lands woont is dit bedrijfje misschien wel een optie?

uncle_sjohie

• Galaxis
Inmiddels al een ruime tijd verder, maar nog steeds geen oplossing gevonden , de lokale audio boer ken het niet maken omdat tie de juiste onderdelen niet kan bestellen zegt tie .

iemand nog een oplossing ?

• Galaxis
Nog steeds niemand met een oplossing :( . misschien een handige tweaker die eens een keer tijd heb dan :+

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

en als je de volumeknop voluit zet en alleen het rechter kanaal aansluit met een speaker en een radio? als je dan heeeeeeel zacht iets hoort denk ik dat je je volumeknop eens in moet spuiten met contactspray ;)

Misschien ook eens een idee om de print na te lopen op losse soldeer verbindingen ( met een loep natuurlijk)

[ Voor 23% gewijzigd door keur0000 op 30-06-2006 10:47 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Galaxis
keur0000 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 10:45:
en als je de volumeknop voluit zet en alleen het rechter kanaal aansluit met een speaker en een radio? als je dan heeeeeeel zacht iets hoort denk ik dat je je volumeknop eens in moet spuiten met contactspray ;)

Misschien ook eens een idee om de print na te lopen op losse soldeer verbindingen ( met een loep natuurlijk)
Er komt helemaal niks qua geluid uit uit het rechter kanaal als ik de volume op 100% zet. zelfs geen ruis. printplaat la nagelopen , kan helemaal niks vinden wat er op kan duiden dat het stuk is.

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:50

Xanax959

relax...

Er is vast een transistor doorgefikt. Waarschijnlijk één van die waar zo'n groot koelblok aan vast zit.
Kan je die doormeten?

Atari portfolio Dos 2.11

Pagina: 1