Open office blijft nederlandse spellings controle uitvoeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 18:46
Na wat zoeken tussen 18.000 resulataten op mijn query kwam ik nog geen oplossing tegen voor mijn probleem. Mijn probleem is als volgt

Ik heb een document geschreven in het engels. Het document is gebaseerd op een template gemaakt in MS office en deze heeft de taal van die pagina's in het nederlands ingesteld. In MS-office kon je dan onderin ergens specificeren dat de pagina in het engels was. Maar dit kan ik niet vinden voor openoffice waardoor tijdens spellingscontrole hij IEDER woord fout rekend wat niet in het nederlands voor komt.

Het volgende heb ik al gedaan
-Default language van Open office is engels
-Default spellingscontrole van OO is engels
-OO taal is engels.

niets veranderd dus het probleem.. heeft iemand suggesties? als last-resort kan ik het opslaan als .doc, het openen ergens anders in office (heb ik hier niet) taal veranderen, terug sturen, hier openen en weer opslaan als .odt.... gaat niet werken dus :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 12:43
Als je in OO.org de taal van een stukje tekst wilt aanpassen, moet dat via Format/Character. Dus eerst alles selecteren en dan bij Format/Character de juiste taal kiezen.
Wat je zelf aangepast hebt is alleen van toepassing op nieuwe documenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 18:46
je-zus (hehehe) daar had ik nou echt nooit gezocht... characters... niet echt logisch...

namens de feest commisie hartelijk bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Wat ook kan is in de options gewoon de taal instellingen maken maar dan wel even een vinkje zetten bij de optie "for this document only". Deze optie vindt je onder de language settings en wel in "Languages" waar bijna helemaal onderaan deze optie staat. Hiermee pak je in 1x het hele document wat veel beter is dan met die character. Dan kun je wel alles selecteren maar dan wordt het alleen toegepast op de selectie. Tik je daarna verder dan zal alles weer vrolijk in Nederlands zijn. Met de hier boven beschreven methode zet je die taal voorgoed naar een andere en heb je van bovenstaand probleem geen last.