Excel output via HPGL?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crewlz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04-2024
Ik heb me al helemaal lens gegoogled en gezocht maar ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. We hebben hier op mijn werk een gebruiker en die heeft een excel bestand wat zo groot is dat hij niet kan bewerken wat hij wil. Ik weet niet hoe het precies zit maar hij wil graag een output van dat excel werkblad in HPGL formaat. Hij had het over en selectie maken die te groot is.

Nu weet ik dat er voor autocad een mooie plugin is die plt bestanden kan exporteren in HPGL formaat. Ik kan alleen niks vinden voor Excel. Het gaat hier om de HPGL en niet de HPGL/2. Ik hoop dat iemand mij kan helpen of dat iemand een andere oplossing weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03 22:06

KingRichard

former Duke of Gloucester

offtopic:
Je verhaal is een beetje wazig en klinkt als een typisch geval van de verkeerde tools for the job. Je moet aardig je best doen om Excel onwerkbaar te krijgen en niemand kiest Excel voor de high res printfunctionaliteiten.
Maar goed, je schijnt met Plotmaker (gedeelten van) Excel-bestanden te kunnen importeren. Je kunt dan weer exporteren als HPGL.

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crewlz
Helaas is het voor mij net zo'n wazig verhaal als het hier misschien doet overkomen. De gebruiker is helaas iemand waar je niet mee kunt werken. Hij weet het altijd beter en klaagt constand. Als we hem z'n gang laten gaan krijgen we van hogeraf weer gezeik dus het moet zo maar. Ik ga eens kijken wat Plotmaker voor ons kan betekenen. Iig bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als een excel-bestand zo groot is dat het ding vastloopt als je het wilt bewerken, dan komt dat in 99% van de gevallen door te weinig RAM in zijn PC (of hij heeft teveel programma's tegelijk open staan, kan ook nog :P ). Dus ik zou als ik jou was gewoon meer geheugen in zijn PC bijprikken, ben je van het hele geemmer af.
Scheelt je ook weer een problem als ie het vanaf HPGL bewerkt heeft en het vervolgens weer richting Excel wil ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crewlz
@ KingRichard Van welke distibuteur komt dat? Ik kan alleen een versie voor Mac vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03 22:06

KingRichard

former Duke of Gloucester

Dat komt vast doordat het een Mac-applicatie is :9 . Wat wil je gebruiker nou eigenlijk? Wil 'ie printen of bewerken?

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Pagina: 1