Promise EX8350 op een A8N-SLI Deluxe of A8N32-SLI Deluxe

Pagina: 1
Acties:

• Asperientje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-03-2015
hallo iedereen,

ik vroeg mij af (gezien het topic: http://forums.storagerevi...gopid=228681&#entry228681) of ik een promise ex8350 (of een areca 1120 of welke raidcontroller dan ook) in het tweede pci-e x16 slot kan doen, waarbij ik het eerste pci-e x16 slot voor een videokaart kan gebruiken

wat ik zelf al gelezen had was dat de promisekaart waarschijnlijk niet op de a8n32-sli deluxe kan, vanwege de heatpipe contructie die op het moederbord zit.

ik wil dit graag weten omdat ik een nieuwe server/workstation wil kopen met die promise ex8350 als raidcontroller.

btw, het voordeel van de a8n32-sli vond ik dat er een pci-e x4 slot op zit wat ook echt deze snelheid levert..

iemand die hier een antwoord op heeft???

Everything's got a meaning

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:22
Waarom zou dat niet kunnen door de heatpipe constructie? En heb je uberhaupt al gezocht, dit soort vragen is vaker langsgekomen.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik kan je wel vertellen dat hij op een Asus P5WD2 non-premium in het tweede slot werkt. Dus grote kans dat het werkt. Essentieel verschil tussen jouw en mijn bord is natuurlijk wel de manier waarop de chipset het tweede slot aanstuurd. Op mijn bord is de eerste altijd 16x en de tweede kan max 4x worden ingesteld.

Prima keuze qua Raid controller :Y) , ik gebruik hem nu een paar maanden zonder problemen en der hangen nu 7 schijven aan.

Overigens moet ik wel vermelden dat ik de ICH7R niet icm de promise kan gebruiken op mijn moederbord. Maar dat is bij Nvidia chipsets niet meer het geval (is gefixed in laatste bios/firmware/drivers van Promise).

[ Voor 24% gewijzigd door Dukey op 12-05-2006 13:20 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Asperientje
hmmz ja ik heb gezocht en niet gevonden behalve in dat forum waar ik dus op gelezen heb (zie 1e post link).
daar stonden dus wel mensen op die de kaart gebruikten, maar alleen dan in combinatie met een pci vga kaartjuh en dan in de pci-e x16 slot de controller.

ik was dus zelf benieuwd naar de mogelijkheid om de kaart te plaatsen in combinatie met een gewone pci-e grafische kaart

btw een post van degene die zei dat de kaart niet paste op de a8n32-sli (en ik gemaild heb maar nog niet geantwoord heeft): http://forums.storagerevi...19&view=findpost&p=219395

en gezien ik niet een paar honderd euro wil vergooien aan een kaart die niet met een moederbord samen gaat werken... dacht ik even te checken of andere mensen mss dit werkend hadden gekregen

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Asperientje schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 13:27:
hmmz ja ik heb gezocht en niet gevonden behalve in dat forum waar ik dus op gelezen heb (zie 1e post link).
daar stonden dus wel mensen op die de kaart gebruikten, maar alleen dan in combinatie met een pci vga kaartjuh en dan in de pci-e x16 slot de controller.

ik was dus zelf benieuwd naar de mogelijkheid om de kaart te plaatsen in combinatie met een gewone pci-e grafische kaart

btw een post van degene die zei dat de kaart niet paste op de a8n32-sli (en ik gemaild heb maar nog niet geantwoord heeft): http://forums.storagerevi...19&view=findpost&p=219395

en gezien ik niet een paar honderd euro wil vergooien aan een kaart die niet met een moederbord samen gaat werken... dacht ik even te checken of andere mensen mss dit werkend hadden gekregen
Het zal nooit optimaal zijn op jouw moederbord. Probleem is namelijk dat als je het tweede slot gebruikt en je de sli instelt op tweemaal 8x dan beperk je je videokaart. Zet je hem niet op sli dan blijft het eerste slot 16x en het tweede slot wordt 1x dan beperk je weer je raid controller.

Dit is dus een probleem dat los staat of het UBERHAUPT gaat werken op jouw bord.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Asperientje
hmmz niet als je um op x8 zet beide (vidkaart wordt een 7900gt geen id of die x16 nodig heeft...) en ik vroeg me dus af of als je ze in x8 zet (sli mode) of je dan gewoon in de 2e een raidcontroller akn zetten die dan ook x8 krijgt???

Ook is bij de a8n32-sli een pci-e x4 slot apart, maar daar schijnt de heatpipe in de weg te zitten, waarbij ik me dus afvroeg of iemand dat kan bevestigen...

btw het bord heb ik ook nog niet gekocht hoor ;)

en als er iemand is met een a8n32-sli, die weet hoever de heatpipe uitsteekt, kan je het zo zien, gezien de promise kaart 167,65 bij 68,9 mm is...

[ Voor 26% gewijzigd door Asperientje op 12-05-2006 14:28 ]

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02 00:34

John2B

I Love RAID5..!!

Asperientje schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 13:55:
hmmz niet als je um op x8 zet beide (vidkaart wordt een 7900gt geen id of die x16 nodig heeft...) en ik vroeg me dus af of als je ze in x8 zet (sli mode) of je dan gewoon in de 2e een raidcontroller akn zetten die dan ook x8 krijgt???
Als je in SLI Modes draait heb je met twee grafische kaarten 2x 8 lanes ter beschikking en dus 8 lanes per kaart, dus heb je met 1 grafisch kaart in SLI genoeg aan 8 lanes.

Met 1 grafische kaart en in SLI Modes draaien biede sloten op x8, en dus kan je een RAID controller in plaatsen in het andere slot met meer dan genoeg aan bandbreedte.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:22
A8N32 SLI heb je dat probleem helemaal niet, die heeft 38 PCI-E lanes, dus beide PCI-E sloten hebben altijd 16 lanes tot hun beschikking. Er hoeft daarvoor dus niets ingesteld te worden.

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02 00:34

John2B

I Love RAID5..!!

The__Virus schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 21:11:
A8N32 SLI heb je dat probleem helemaal niet, die heeft 38 PCI-E lanes, dus beide PCI-E sloten hebben altijd 16 lanes tot hun beschikking. Er hoeft daarvoor dus niets ingesteld te worden.
2 x PCI-E x16 with SLI™ support at full x16, x16 mode

Beetje overkill, maar kan je wel even vooruit ;-) 8 GB/s (Duplex)

[ Voor 19% gewijzigd door John2B op 12-05-2006 21:17 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Pagina: 1