[ALG] Vraagje betreffende plaatje uploaden

Pagina: 1
Acties:

• Denga
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-11-2022

Denga

The riding never stops....

Topicstarter
Ik wist niet waar dit neer te zetten dus heb ik het hier neer gezet.

Ik heb een soort configurator gebouwd in flash om zelf pruducten samen te kunne stellen in een e-shop. Een soort shirt configurator zoals shirtshop.nl maar dan voor andere producten.
Dit ging probleemloos en werkt ook perfect.

Alleen nu wil ik dus ook net als bij shirtshop.nl afbeeldingen (tijdelijk) upload zodat menen die op hun product kunnen zien en dan mee kunnen sturen met hun bestellign zodat dat ook verwerkt kan worden.
Nu is het niet zo moeilijk een upload scriptje hieraan te hangen maar a) hoe krijg je ´m meteen te zien op je scherm want het kan zijn dat 2 mensen tegelijkertijd dingen uploaden naar de map. En hoe weet het programma dan welke te kiezen.
En b) wat nou als 2 mensen dezelfde bestandsnaam uploaden, welke kiest ie dan? of beter gezegd, hoe zorg je ervoor dat ie dan de juiste afbeelding kiest die die persoon ook heeft geupload.

Ik hoop dat m´n vraag een beetje duidelijk is... O-)

Never eat yellow snow...

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:03
je zorgt dat je tijdens het uploaden de naam veranderd naar een session id oid.

je maakt dus een temp id aan in je flash app. die stuur je mee met de form vars. en je noemt de afbeelding <temp id>.<jpg> (bijvoorbeeld) aan de hand van het ID kun je dan dus de afbeelding selecteren (bijv. /images/<temp id>.<jpg>)

Doordat je een oplopend id gebruikt heb je ook nooit dezelfde bestandsnamen.

heb je beide problemen opgelost ;)

[ Voor 59% gewijzigd door messi op 12-05-2006 11:52 ]

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Verwijderd

Ik ben niet bekend met flash, maar goed.

a) Er wordt een bestand geupload, daarna kan je toch gewoon het bestandje gebruiken? Je moet alleen onthouden hoe het bestand heet.

b) Je werkt toch al met logins. Bij het opslaan van het bestand gewoon een uid of zo in de bestandsnaam verwerken. Op die manier kan het niet fout gaan (tenzij 1 gebruiker meerdere keren is ingelogd, maar dat is makkelijk af te vangen).

• Denga
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-11-2022

Denga

The riding never stops....

Topicstarter
In tegenstelling wat Dominique als aanname doet werk ik niet met logins... Dus dat zal niet gaan werken.

Alleen begrijp ik de oplossing van Messi niet geheel. Zou je een voorbeeld online voor me hebben waar je oplossing wordt beschreven.

Never eat yellow snow...

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:03
Ik heb geen voorbeeld online.

het komt er op neer dat je elke afbeelding een unieke waarde geeft, daarmee voorkom je dubbele afbeelding namen en je hebt altijd de goede afbeelding.

wat voor id je gebruikt maakt niet uit, als ie maar uniek is.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Verwijderd

messi schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 13:30:
Ik heb geen voorbeeld online.

het komt er op neer dat je elke afbeelding een unieke waarde geeft, daarmee voorkom je dubbele afbeelding namen en je hebt altijd de goede afbeelding.

wat voor id je gebruikt maakt niet uit, als ie maar uniek is.
Dit wordt ook wel een GUID genoemd. Icm. die term kan vast wel wat informatie worden gevonden.
Pagina: 1