Toon posts:

adsl wireless op 2 laptops

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
--------------------------------------------------------------------------------

Hallo, ik heb 2 nieuwe laptopjes.
Ik heb de eerste laptop goed kunnen configureren en verbinding gemaakt, maar met de tweede was ik zo dom om deze ook met de software van de wireless router modem te installeren( usrobotics 9108 ) dus de tweede heeft ook een verbinding. Maar wanneer ik terug op de eerste laptop zit heeft deze geen verbinding meer... weet iemand wat ik moet doen.... ?
Ksnap er niets meer van.

dank u

Verwijderd

iets meer info zou wel prettig zijn, bijvoorbeeld wat voor laptops gaat het om. wat voor router precies. of je encryptie gebruikt.(wep/wpa) mac-filtering. noem maar op. Zo vervelend dit soort topics altijd! :>

Verwijderd

In je router kijken of het MAC adress toegestaan of geblockt is.

Verwijderd

ik snap niks van je verhaal.

als jij gewoon een wlan hebt opgezet kunnen alle wifi apparaten aanmelden op jouw AP. je kan beter niet de software gebruiken want die heb je toch niet nodig.

- ga naar je webinterface
- zet wlan aan zonder encryptie
- configureer je wan
- kijk of je normaal kan internetten met alle apparaten
- zet nu een encryptie er op.

Verwijderd

Je kunt je router het best bedraad configureren, zonder beveiligings opties aan te zetten en dan WPA/WEP en/of Mac filters inschakelen.

Verwijderd

Kijk eens bij de services of Wireless Zero Configuration gestart is. Als je namelijk eigen software gebruikt kun je die service beter uitzetten.

Verwijderd

Topicstarter
het zijn 2 dells Inspirons
modemrouter is usrobotics 9108.

toch al bedankt voor de reacties !

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 10:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 11:45:
iets meer info zou wel prettig zijn, bijvoorbeeld wat voor laptops gaat het om. wat voor router precies. of je encryptie gebruikt.(wep/wpa) mac-filtering. noem maar op. Zo vervelend dit soort topics altijd! :>
Inderdaad vervelend :)

Modbreak:Zou je in het vervolg het edit-knopje kunnen gebruiken :?
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif Deze dus

[ Voor 22% gewijzigd door Equator op 16-05-2006 10:29 ]

Pagina: 1