Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:07

aex351

I am the one

Topicstarter
Ik zit eraan te denken om gewoon eens bij zo'n helpdesk te gaan werken, alleen ik zie praktisch bij alle vacatures dat een MBO diploma word gevraagd. Momenteel ben ik een HBO student afkomstig van HAVO zou dit voldoende zijn om aangenomen te worden ?

Ben een beetje opzoek naar ervaringen van mensen die ik niet van het internet heb kunnen afhalen met betrekking tot dit onderwerp. Ik begrijp natuurlijk dat mijn vraag niet direct te beantwoorden is, ben ook meer opzoek naar zijn algemeenheid.

[ Voor 14% gewijzigd door aex351 op 12-05-2006 11:11 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Soliciteer en hoop dat je op gesprek mag komen, dan merk je vanzelf of je voldoende geskilled bent. Lijkt mij? :?

Heb je je HBO-diploma al binnen? (Dan zou ik namelijk naar ander werk zoeken. :Y))

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Gewoon proberen, nooit geschoten is altijd mis.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:05

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Inderdaad wat pven zegt; ga gewoon solliciteren en kom er vanzelf achter. Houd er wel rekening mee dat je in feite niveau 3 werk doet, dus het is een behoorlijke stap terug zowel qua niveau als geld.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-11 19:37
Ik heb bij een aantal callcenters inbound gewerkt en daar werkten veel studenten dus het lijkt me geen probleem.

Verwijderd

Het komt er op neer dat ze MBO denkniveau vragen. Ik werk op de helpdesk van KPN ADSL, daar is MBO denkniveau vereist, en werken ook veel studenten. Ikzelf heb ook geen MBO diploma aangezien ikzelf ook nog studeer.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:43

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:27:
Het komt er op neer dat ze MBO denkniveau vragen. Ik werk op de helpdesk van KPN ADSL, daar is MBO denkniveau vereist, en werken ook veel studenten. Ikzelf heb ook geen MBO diploma aangezien ikzelf ook nog studeer.
:w collega!

Ik werk idd ook bij KPN, maar dan KPN Internet, en ben ook gewoon student. Er zitten idd heel veel studenten, en het MBO niveau is gewoon een minimaal denkniveau. In dit geval gaat het idee meer is beter wel op :P

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:26
nog een collega hier, van KPN InternetPlusBellen helpdesk!

Ik ben daarnaast student Nederlands Recht :)

Catch a smile out there!

Verwijderd

Ik denk dat als je op dit moment HBO doet je zeker wel word aangenomen.

Ik heb zelf bij een kabelinternet helpdesk in Enschede gewerkt en ik wil absoluut niet terug! Systemen die er om de zoveel tijd uitvallen waardoor je niemand meer kunt helpen en boze klanten krijgt.

Het lijkt heel wat maar je kunt vaak maar weinig echt 'doen' voor de klant.

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-10 13:08
Mijn ervaring is dat veel helpdesken met een uitvraagscript werken.
Als jij maar over het gewenste denkvermogen beschikt, dan zul je die baan vast en zeker prima aankunnen.
Ik heb die scripts in het verleden ook al eens geschreven, de eis die er aan gesteld werd door de superieur: "Als ik willekeurig iemand van de straat pluk, dan moet die dit kunnen uitvoeren zonder vragen te hebben...."

Carpe Diem

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:44

The Legend

*Plop*

* The Legend ook KPN :P

Er wordt idd MBO denkniveau gevraagd, geen MBO diploma :)

Ik ben toch malle pietje niet!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Werk ook bij KPN Internet in Enschede. Doe zelf HBO digitale communicatie. Werd gewoon doorgestuurd door randstad, en kon na twee weken al beginnen aan de training.
Van die training moet je je niet te veel voorstellen, gewoon heen gaan en geld verdienen. Daarna kom je in de kweekvijver terecht, en dan begint het pas echt :)

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Murcielago schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 11:32:
Van die training moet je je niet te veel voorstellen, gewoon heen gaan en geld verdienen. Daarna kom je in de kweekvijver terecht, en dan begint het pas echt :)
Precies, gewoon een week alles aanhoren. Ik zal dat kweekvijver even verduidelijken, dat is een week met extra begeleiding en minder verkeer bellen, je leert het zo. Voor de rest kan ik alleen maar bevestigen wat er eerder is gezegd.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 18:16 ]

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:46

ZieMaar!

Moderator General Chat
Wat je hier ziet in dit topic zijn vooral SNT KCC medewerkers, dus dit schetst een wat eenzijdig beeld. Ik weet niet waar je woont, maar 't kan goed zijn dat je op een heel ander callcenter terecht komt waar het er anders aan toegaat...

Wat Patten zegt klopt redelijk, alleen wordt erbij de meeste SNT KCC projecten wel wat meer gevraagd, een portie pc kennis, geduld en je moet natuurlijk ook wel communicatief enigszins vaardig zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door ZieMaar! op 16-05-2006 18:21 ]

Verwijderd

ZieMaar! schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 18:21:
Wat je hier ziet in dit topic zijn vooral SNT KCC medewerkers, dus dit schetst een wat eenzijdig beeld. Ik weet niet waar je woont, maar 't kan goed zijn dat je op een heel ander callcenter terecht komt waar het er anders aan toegaat...
Vergeet niet te vermelden dat KCC staat voor KPN Contact.

Een huisgenoot van mij werkt voor Cendris BSC die nu nog (kort tijdje nog maar) de helpdesk doen van @Home, daar gaat het met training en vereiste voorkennis ongeveer net zo, daarnaast is bij KCC het wel wat relaxter als het gaat om pauzes, vooral omdat een deel 'van de zaak is', en bij Cendris BSC niet.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:46

ZieMaar!

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 18:51:
[...]

Vergeet niet te vermelden dat KCC staat voor KPN Contact.

Een huisgenoot van mij werkt voor Cendris BSC die nu nog (kort tijdje nog maar) de helpdesk doen van @Home, daar gaat het met training en vereiste voorkennis ongeveer net zo, daarnaast is bij KCC het wel wat relaxter als het gaat om pauzes, vooral omdat een deel 'van de zaak is', en bij Cendris BSC niet.
KPN Contact Center :).

Ik denk dat het over het algemeen gezien als bijbaan een erg relaxte baan is. Behoorlijk je eigen tijden indelen en ook lekker verdienen met af en toe leuke extra's.

• Mastermind
  • Laatst online: 19-11 19:37
Ik heb ook bij KPN ADSL gewerkt (SNT Groningen) heel erg leuk werk! :)

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Ga er gewoon voor. Mijn ervaring met helpdesk is dat je eigenlijk nauwelijks kennis nodig hebt (beetje weten hoe computers werken). Met die kennis heb je al een schat aan meer informatie dan de meeste mensen die de helpdesk bellen. Voor die paar die echt weten waar ze het over hebben, en waar jij niet uit komt, kan je doorverwijzen naar een andere collega, en leer je dan van hem/haar wat je volgende keer moet doen.

Copy.com

• Naresh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-09-2020
Gewoon soliciteren ik werk namelijk ook bij een helpdesk met veel studenten ..... 't is een leuke bij baantje

360 BLOG

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-11 17:38
Glenfiddich schreef op zondag 14 mei 2006 @ 09:17:
nog een collega hier, van KPN InternetPlusBellen helpdesk!

Ik ben daarnaast student Nederlands Recht :)
Collega! Ook technische helpdesk Internetplusbellen KPN!

Geen tot weinig technische kennis vereist, het werk an sich is leuk, ik weet wat voor opleiding je hiervoor gedaan hebt, maar als je ICT er bent, kan dit zelfs nog van pas komen, nl. computerlekentaal is een vak apart.

• Murcielago
Haijo schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 15:09:
[...]

Collega! Ook technische helpdesk Internetplusbellen KPN!

Geen tot weinig technische kennis vereist, het werk an sich is leuk, ik weet wat voor opleiding je hiervoor gedaan hebt, maar als je ICT er bent, kan dit zelfs nog van pas komen, nl. computerlekentaal is een vak apart.
Achja, als mensen een Speedtouch WLAN-adapter hebben is het altijd weer de vraag hoe dat ding heet, trappetje, boekenkast, wolkenkrabber, blokjes :P

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

crisis, tijd voor een mini-meet zo te zien in enschede :P

• Murcielago
_Mystikal_ schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 23:53:
crisis, tijd voor een mini-meet zo te zien in enschede :P
Whaha, het lijkt hier meer een KPN helpdeks topic te worden.

Verwijderd

Jammer dat er geen medewerkers van andere helpdesken posten, en nu alleen maar medewerkers van KCC (vooral uit Enschede) onder werktijd lopen te spammen.

• Christiano007
  • Laatst online: 15:36

Christiano007

Ich bin der champion

Moet je bij KPN ook tickets aanmaken zoals bij BSC (Daar heb ik gezeten, ja ook Enschede :)).
Trainingsweek?
Wat verdien je daar?
En daar zijn ze dus wel soepel met pauzes, bij BSC moest je echt op je tenen lopen had ik het gevoel.

En hoeveel uur minimum in de week?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Verwijderd

Christiano007 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 17:30:
Moet je bij KPN ook tickets aanmaken zoals bij BSC (Daar heb ik gezeten, ja ook Enschede :)).
Trainingsweek?
Wat verdien je daar?
En daar zijn ze dus wel soepel met pauzes, bij BSC moest je echt op je tenen lopen had ik het gevoel.

En hoeveel uur minimum in de week?
Wij maken ook tickets (dat wil inhouden meldingen voor een achterliggende afdeling die problemen oplost die wij niet kunnen oplossen).
Ik had een trainingsweek met allemaal info en veel pauzes (kerel die training gaf rookte nl als een ketter), daarna een weekje wennen (minder verkeer en extra begeleiding).
Ik verdiende in het begin iets van 7 euro nog wat per maand (was toen 20).
We zijn bij ons wel soepel met pauzes, als al je percentages per week maar kloppen is het goed.
Per afdeling wisselt je minimum aantal uur van 12-20

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 17:36 ]

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
7 euro per maand, wat een gieren :+)

Mijn interesse is inmiddels ook gewekt, iemand bekend met een leuke (ICT gerelateerde) helpdesk in Rotterdam?

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Christiano007: loop eens bij randstad, manpower, olympia of tempoteam binnen. Daar kunnen ze je alles vertellen :P inclusief t loon dat je gaat verdienen/.
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:29:
Jammer dat er geen medewerkers van andere helpdesken posten, en nu alleen maar medewerkers van KCC (vooral uit Enschede) onder werktijd lopen te spammen.
ej, ik post altijd netjes buiten werktijd, onder werktijd ben je.... eh... ja... aan t werk he :Y)

[ Voor 55% gewijzigd door _Mystikal_ op 20-05-2006 18:11 ]

Verwijderd

D4V3 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 17:52:
7 euro en nog wat per uur, wat een gieren :+)

Mijn interesse is inmiddels ook gewekt, iemand bekend met een leuke (ICT gerelateerde) helpdesk in Rotterdam?
OK, 7 euro nog wat per uur. Maar het verdient niet slecht. Er zijn overal in het land wel helpdesken te vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2006 18:25 ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Mijn vriendin heeft stage gelopen bij SNT Utrecht en werkt nu bij Tiscali technische helpdesk, het werk is erg leuk, de arbeidsomstandigheden een stuk minder, ben bang dat bij de rest van de callcentre's ook is.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Mx. Alba
  • Laatst online: 20-11 17:10

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

* Mx. Alba heeft in zijn studententijd een paar jaar bij Xtrasource (nu Sento) in Enschede gewerkt. Slecht betaalde slavenarbeid ;) maar leuke werksfeer en gezellige collega's, en achteraf gezien is het de voorbereding geweest voor mijn verdere leven: ik heb er mijn vrouw ontmoet, en ik heb er mijn Frans opgehaald alvorens naar Frankrijk te verhuizen... 7 jaar later doe ik nu nog steeds meertalig helpdeskwerk, maar dan nu wel goed betaald en eindelijk met leuke doorgroeimogelijkheden op de (middel)langetermijnhorizon (richting systeembeheer, management, communicatie, of werken op het terrein in West- of Oost-Europa of Afrika). Helpdesk is uiteraard geen carrière-keuze, maar het is een goed opstapje.

[ Voor 7% gewijzigd door Mx. Alba op 21-05-2006 11:40 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

echt iedereen kan er werken. ik heb hier mensen werken waarvan ik zoiets heb van "omg, als zij dit kan, kan iedereen het".

*SureZal werkt ook nog eens bij KPN ADSL :)

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 11:49:
echt iedereen kan er werken. ik heb hier mensen werken waarvan ik zoiets heb van "omg, als zij dit kan, kan iedereen het".
Op de helpdesks waar je 1000€ bruto per maand verdient is dat inderdaad zo. Maar zodra je op een helpdesk zit waar 120% meer verdient kom je echt niet meer van die types tegen ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Mx. Alba op 21-05-2006 11:58 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• JvS
  • Laatst online: 17:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 12:29:
Helpt het als ik ook bij de helpdesk van Tiscali heb gewerkt? Daar wordt overigens een stevige portie computerkennis wel vereist (terecht naar mijn mening) en werk je 100% script-loos. Ik vind de helpdesk van tiscali wel vrij ok, maar de werksfeer niet. Het is echt hokjes zitten en regeltjes regeltjes regeltjes. Regels zijn normaal in een callcenter, maar dit was echt regels to the max. :o

Ik heb ook eeuwen bij kpn-adsl (toen het in Utrecht zat) op de helpdesk (2e lijn en aanspreekpunt voor 1e lijn met vragen) gewerkt. Ik moet zeggen dat ik het bij kpn erg leuk vond. Dat was echt een relaxte sfeer, leuke collega's, zwaar matig betaald, maar wel lachen werk! Heb er ook een paar vrienden aan overgehouden :). Maar de helpdesk in Utrecht (de beste! :P) werd opgedoekt en nu schijnen er allemaal domme mensen in enschede de zaak te runnen ;).

In Den Haag zit volgens mij nu de helpdesk van Casema, daar werkt een kennis van me en dat schijnt ook wel leuk te zijn :).

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 21-05-2006 12:25 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Ben er bijna :9~ . Helpdesk van @home schijnt ergens in Amsterdam Sloterdijk te zitten. Weet iemand hoe het zit met reis vergoedingen ?

Voor de geinteresseerden, verdient iets van 10 a 11 euro per uur bruto.

[ Voor 22% gewijzigd door aex351 op 06-06-2006 20:40 ]

• Naresh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-09-2020
BSC medewerker uit Groningen hiero ik werk bij de voorheen Versatelhelpdesk...

heet tegenwoordig Tele 2.

360 BLOG

Verwijderd

aex351 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:36:
Ben er bijna :9~ . Helpdesk van @home schijnt ergens in Amsterdam Sloterdijk te zitten. Weet iemand hoe het zit met reis vergoedingen ?

Mag ik vragen hoe je daar binnen bent gekomen? Ben namelijk ook geinteresseerd...

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

aex351 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 20:36:

Dat is wel aardig wat meer in de tijd dat ik nog bij BSC werkte. :P

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Same here, nu nog hopen dat de kwaliteit nog omhoog gaat ;)

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tatsu schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 22:45:
[...]

Dat is wel aardig wat meer in de tijd dat ik nog bij BSC werkte. :P
Bedoel je nou:
Dat is was wel aardig wat meer in de tijd dat ik nog bij BSC werkte. :P
of:
Dat is wel aardig wat meer dan in de tijd dat ik nog bij BSC werkte. :P
Comme quoi, het zijn de kleine woordjes die het belangrijkst zijn :D

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 22:02:
[...]
Mag ik vragen hoe je daar binnen bent gekomen? Ben namelijk ook geinteresseerd...
Via Vedior. Bij Amsterdamse poort dus, zit voor het trein station. Maar er schijnt ook nog een ander bureau mensen te recruiteren voor dit zelfde baan.

[ Voor 4% gewijzigd door aex351 op 04-07-2006 13:37 ]

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:47
Ik werk al bij @home.

Als je jonger bent dan 21 verdien je 1500 euro bruto in een 40 uur werk week.
Maar goed, er worden inderdaad veel mensen aangenomen en de meeste gaan net zo hard weer weg.

Verwijderd

Zijn er effectief mensen die WILLEN werken op een helpdesk ? :?
Alle mensen die ik ken die op de support zitten, doen dat enkel uit noodzaak, en willen er zo snel mogelijk weg.
Eentonig werk, veel pressure, en de slechtst betaalde positie in IT.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2006 12:35 ]

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:35:
Zijn er effectief mensen die WILLEN werken op een helpdesk ? :?
Alle mensen die ik ken die op de support zitten, doen dat enkel uit noodzaak, en willen er zo snel mogelijk weg.
Eentonig werk, veel pressure, en de slechtst betaalde positie in IT.
Dan heb je dus een slechte helpdesk.

Bij ons is het werk echt niet eentonig, er is heel weinig management-druk, en we zijn vrij goed betaald: de best betaalde helpdesker verdient evenveel als de slechtst betaalde systeembeheerder.

• Killion
Als student, en dat @home open is tot 10 u. 's avonds kun je lekker bij verdienen.

Verwijderd

Ik moet zeggen ik heb er zelf geen ervaring mee, maar enkele mensen die ik ken werken bij HP Eindhoven (interne support, en externe business support) en sommigen bij Telenet en Skynet (Belgische ISP's).
En die doen niets dan klagen.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-11 22:51
aex351 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:34:
[...]

Via Vedior in Amsterdam Zuid, Bijlmer. Bij Amsterdamse poort dus, zit voor het trein station. Maar er schijnt ook nog een ander bureau mensen te recruiteren voor dit zelfde baan.
Da's tier2, wel leip om daar te werken. Hier ook voormalig Cendris-BSC-er in Enschede, deed daar @home helpdesk. Behalve de debiele collega's is het wel leuk werk, mensen helpen :)

Maar heb het toen een tijdje full time als inkomstenbron gedaan, maar ze wilden dat je >20 uur per week werkte minimaal, da's niet relaxt naast studie en sociaal leven.

Maar tier2 is wel leuk volgens mij, je zit wat dichter op het vuur, minder kans op major fuckups van @home.

Kleine zonnepaneleninstallateur

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:44

The Legend

*Plop*

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:44:
Ik moet zeggen ik heb er zelf geen ervaring mee, maar enkele mensen die ik ken werken bij HP Eindhoven (interne support, en externe business support) en sommigen bij Telenet en Skynet (Belgische ISP's).
En die doen niets dan klagen.
Zijn dat fulltimers of studenten die bijverdienen? Als het de 2e groep is zijn het gewoon zeikerds. Bij KCC zit een grote groep studenten die parttime werken. Parttime een beetje mensen helpen in een werkgebied die de meesten ook nog wel enigzins interesseert tegen een vergoeding die meer dan 200% minimumloon is.. en dat zonder enig aantoonbare opleiding vereist is. Als je dan klaagt kun je je beter voorbereiden op de rest van je leven in de WW 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door The Legend op 23-06-2006 13:53 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

• Killion
cryforhelp schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:07:
[...]

Da's tier2, wel leip om daar te werken. Hier ook voormalig Cendris-BSC-er in Enschede, deed daar @home helpdesk. Behalve de debiele collega's is het wel leuk werk, mensen helpen :)

Maar heb het toen een tijdje full time als inkomstenbron gedaan, maar ze wilden dat je >20 uur per week werkte minimaal, da's niet relaxt naast studie en sociaal leven.

Maar tier2 is wel leuk volgens mij, je zit wat dichter op het vuur, minder kans op major fuckups van @home.
Eerstelijns is de eerste die een lel krijgt van de klant als T2 de MAJOR fuckup maakt.
Eerstelijns kan dat namelijk niet; omdat wij alleen tickets + updates mogen geven.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik werk op de helpdesk van Tele2/Versatel (ADSL2). Doe het als bijbaan naast school, daarvoor is het wel geschikt al zit het aantal uren (20) wel aan de hoge kant voor een bijbaan. Fulltime zou ik er niet aan beginnen. Het verdient natuurlijk een stuk beter dan vakken vullen, kranten bezorgen en dat soort dingen.

Als het niet druk is kun je ook nog eens betaald uit je neus vreten :P (al is dat hier wel minder de laatste tijd omdat ze minder mensen aan het werk hebben dan eerst)

Verwijderd

Oke, mijn ervaringen.

ergens eind 2004/2005 begonnen bij, toen nog, Bsc (werd later CendrisBSC) op de helpdesk van @home. ik was toen 18, en verdiende er aardig, 5,80 per uur
Heb daar altijd met plezier gewerkt alleen de verdiensten waren waardeloos 18-20 jr was 1 salaris groep en dat was 5,80. Wanneer ik dus 19/20 werd bleef ik op hetzelfde loon.
Na 8mnd bellen ben ik daar bij @home begonnen als SA (senior Agent) toen begon het luizenleventje pas echt.
Je deed ondersteuning van mensen aan de telefoon wanneer ze er niet uitkwamen.
Ticketpercentages en extra administratieve handelingen.
Ik zat dus (bijna) niet meer aan de telefoon.

Eind 2005, ging @home over naar 24support te amsterdam en nee, ik ga niet mee :)
ik ben vervolgens begonnen bij KCC waar ik aanzienlijk in loon omhoog ging, 8,50 p/u ong.

Kcc en @home kennen veel vergelijkingen maar ook heeeel veel verschillen.
Zo zijn de pauzes en de tijden etc bij kcc beter, maar wat je voor de klant kon doen, de hoeveelheid verandwoordelijkheid en inzicht van het netwerk bij @home vele malen beter

elk bedrijf heeft zijn voor en nadelen, ligt er alleen aan waar jij de meeste waarde aan hecht.

Het enigste nadeel is dat ik nu weer aan de telefoon zit :P

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-10 18:23

Alternativ

4 8 15 16 23 42

cryforhelp schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:07:
[...]

En bedankt :P

Ik zag jammer genoeg ook echt een boel prut-tickets, mensen die windows me niet ondersteunen (jah het is een kutos maar er wordt wel ondersteuning gegeven) en mensen die dichtklappen zodra er ook maar iets weerstand door de klant wordt geboden.

In mijn laatste week als helpdesker heb ik me voorgenomen dat werk nooit meer te doen op een gegeven moment wordt je er zo zat van al die domme en nog eens domme vragen. Ik heb klanten aan de lijn gehad waarbij ik zoiets had van, goh als ik echt zo dom zou zijn zou ik mezelf van kant maken maar dat maakt het werk ook wel weer divers :+

alternativ

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik wil even replyen in dit topic.
Zijn er hier mensen met recente (werk) ervaring op de helpdesk bij Tiscali?
Daar ga ik namelijk binnenkort parttime werken. (als bijbaan naast m'n studie)
Ik ben benieuwd naar werksfeer,do en don'ts,etc.

Alvast bedankt. :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb er jan-feb 2006 gewerkt. Wat ik toen leuk vond: Mensen weten echt wat van techniek. Er was toen geen script, maar meer een soort database van oplossingen. Er wordt veel van je verwacht (voor zo'n functie, in principe zoeken ze MBO3/4 ICT niveau, dat haal je niet met alleen HAVO, je moet echt wat van netwerken en adsl snappen).

Minder leuk: Werken volgens strakke stramiens. Niet zelf kiezen waar je gaat zitten, hou ik niet van. Ik vind de hele inrichting van die helpdesk niet klantgericht (ben KPN gewend, slechter op technisch gebied, maar intentie van bedrijf is wel: klant zo goed mogelijk helpen).

Verder vond ik de scheiding tech / info erg stom. Als je bi jtech werkt, wordt je gelijk als nerd weggezet (die zitten er ook zeker). Bij info zaten best wel een hoop uvsv typetjes. Leuk voor tiscali (lekker intelligent, bijdehand en commercieel ingesteld, goed voor zo'n afdeling), maar niet echt bevordelijk voor de sfeer.

Was er matig positief over dus. KPN is veel gezelliger (maar die hebben geen helpdesk in Utrecht). Ik zou zeggen, bekijk het eens. Het is alweer een jaar gelden dus wellicht is het nu totaal anders :).

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
JvS schreef op donderdag 13 september 2007 @ 01:25:
Minder leuk: Werken volgens strakke stramiens. Niet zelf kiezen waar je gaat zitten, hou ik niet van. Ik vind de hele inrichting van die helpdesk niet klantgericht (ben KPN gewend, slechter op technisch gebied, maar intentie van bedrijf is wel: klant zo goed mogelijk helpen).
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, ik heb 3 jaar geleden ook bij kpn (SNT) gewerkt en ik had niet het idee dat ik de klant zo goed mogenlijk kon helpen. Je moest precies het script volgen en enige eigen inbreng mocht niet ( Ik weet dat dat bij de 2e lijns beter was ). Zeker aangezien het in die tijd heel erg druk was bij de 2e lijns duurde het daarom ook nog erg lang voordat ze die konden bereiken.

Het was dan ook dat ik het als bij baan deed naast mijn studie, maar toch ik heb het niet lang uit gehouden omdat er gewoon totaal geen uitdaging was, en ik niet het idee had dat ik mensen echt kon helpen. Het was echt zo ingericht dat bijna iedere debiel ( en die zater er zeker ;) ) de eerste lijns helpdesk kon doen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Een aantal jaar geleden heb ik dat ook tijdens mn studie gedaan bij een outsourced bureau die onderandere @Home, UPC maar ok bv MS verzorgde. Ik kwam terecht bij de UPC afdeling en op zich is het wel relaxed werk. Maar na 2 maanden had ik toch wel lichtelijk de neiging om mn hoofd dagelijks 20 keer door het bureau heen te slaan. Ik kreeg daar steeds vaker te maken met klanten die ervoor een onervaren/domme collega aan de lijn hadden, en visa versa onervaren/domme klanten tot het absurde toe. Daarnaast ergerder ik me ook dood aan de stijfheid van de organisatie zelf.
Gelukkig kon ik op termijn me meer bezig houden met specfieke probleem gevallen en het monitoren van de collega´s dat was iets beter. Maar om te zeggen dat ik zoiets altijd zou willen doen.. nee. Al liepen daar wel MBO/HTS´ers rond die echt wel een betere baan konden krijgen maar die er allang tevreden waren. Tevens collega´s die gewoon heel sociaal waren dus voor mij was het eerder een sociale aangelegenheid dan werken. Verder het loon is voor een student leuk en met name in de avonduren (die goed te combineren zijn met de studie) en weekenden betalen wel aardig. Maar als afstudeerder kun je echt wel beter werk krijgen mocht je het willen. Ik ben dan ook op een vrij kort termijn werk wezen zoeken in mn eigen vakgebied en daar begonnen. Dat staat beduidend beter op je cv, daar staat wel tegenover dat je dan vaak tijdens kantoor uren aan het werken komt.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 19:34

Metro2002

Memento mori

Ik werk ook op een helpdesk. In mijn geval een helpdesk van een bedrijf wat automatiseringssoftware maakt. Nu verdien ik momenteel 10 euro bruto per uur en ben 26 jaar (doe dit werk nu 2 jaar) en heb niet echt de indruk dat dit veel hoger gaat worden :/
Ben benieuwd wat anderen hier verdienen eigenlijk met helpdeskwerk of dat ik toch beter naar een andere job kan uitkijken :P op zich is het relatief makkelijk geld verdienen, beetje vraagjes beantwoorden (vaak heeeeele domme simpele vragen, soms ook ingewikkelde problemen) en kleine werkzaamheden als databases nakijken ed ernaast.

• Ryceck
  • Laatst online: 20-11 10:46

Ryceck

Constants and Variables

Metro2002 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:31:
Ik werk ook op een helpdesk. In mijn geval een helpdesk van een bedrijf wat automatiseringssoftware maakt. Nu verdien ik momenteel 10 euro bruto per uur en ben 26 jaar (doe dit werk nu 2 jaar) en heb niet echt de indruk dat dit veel hoger gaat worden :/
Ben benieuwd wat anderen hier verdienen eigenlijk met helpdeskwerk of dat ik toch beter naar een andere job kan uitkijken :P
Simpele wedervraag: wil je dit tot je 60e blijven doen? Zo ja dan zit je daar goed, zo nee dan zou ik op mijn 26e (nu het nog kan) herscholen en een echt vak gaan leren :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 19:34

Metro2002

Memento mori

Ryceck schreef op donderdag 13 september 2007 @ 13:46:
[...]

Simpele wedervraag: wil je dit tot je 60e blijven doen? Zo ja dan zit je daar goed, zo nee dan zou ik op mijn 26e (nu het nog kan) herscholen en een echt vak gaan leren :)
Ik wil dit absoluut niet tot mijn 60e blijven doen. Wil best graag werk gaan doen met wat meer uitdaging. Of dat nou bij dit bedrijf is of niet maakt me vrij weinig uit maar ik wil gewoon meer kunnen en doen dan dit. Bijscholen is een optie die ik zeker overweeg maar er zijn tegenwoordig zóveel opleidingen en cursussen dat ik door de bomen het bos niet meer zie :/ en een vol of deeltijd opleiding gaat helaas niet ivm vaste lasten die ik heb dus het zal toch een avondstudie of cursus worden.

Maar moet eerst voor mezelf bepalen of ik in de IT wil blijven of dat ik heel wat anders wil gaan doen :)

Verwijderd

Oi, even wat UPC betreft:

Eigen contactcenters:
- Nijmegen
- Leeuwarden
- Capelle a/d IJssel (Alleen klant informatie volgens mij)

Outsources:
- Twenty4help Maastricht
- Teleperformance Zoetermeer/Tilburg
- Sitel Eindhoven

Werving bij eigen contactcenters gaat vaak via Tempoteam/Cirrus Staffing, de outsources weet ik zo niet, doen het misschien zelf?
Uurloon bij uitzendcontract is 8,37 bruto beneden de 21, daarboven bijna 9 euro ofzo.
Je moet minimaal 24 uur maken, elke dag open van 8 tot 10 (UPC contactcenters wel om de beurt zondag dicht tegenwoordig), na 6 uur 125%, zaterdag en zondag 150%.
Na een half jaar kun je op contract komen bij UPC en krijg je ook wat meer.
Werkdruk is vrij hoog: gemiddelde gesprekstijd/inbound sales/gesprekstructuur/nog meer irritante dingen.
Reiskosten vergoeding is 0,19 c per km of op basis van OV bewijzen oid.
Je begint met Analoge/Digitale TV (2 weken betaalde cursus), na 2 maanden Internet cursus (3 dagen) en 2 maanden daarna Telefonie (ook 3 dagen ofzo).
Na elke cursus volgt een periode van intensieve begeleiding, heb je de kans meer vragen te stellen aan een floorwalker.

Verwijderd

Dank voor de reacties.
Ik ben van plan ongeveer 20 a 24 uur per week te gaan werken.
Aanstaande dinsdag moet ik voor het eerst langs bij Tiscali.

Verwijderd

Ik ben aangenomen bij Tiscali en begin volgende week. :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

rwb schreef op donderdag 13 september 2007 @ 09:18:
[...]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, ik heb 3 jaar geleden ook bij kpn (SNT) gewerkt en ik had niet het idee dat ik de klant zo goed mogenlijk kon helpen. Je moest precies het script volgen en enige eigen inbreng mocht niet ( Ik weet dat dat bij de 2e lijns beter was ). Zeker aangezien het in die tijd heel erg druk was bij de 2e lijns duurde het daarom ook nog erg lang voordat ze die konden bereiken.

Het was dan ook dat ik het als bij baan deed naast mijn studie, maar toch ik heb het niet lang uit gehouden omdat er gewoon totaal geen uitdaging was, en ik niet het idee had dat ik mensen echt kon helpen. Het was echt zo ingericht dat bijna iedere debiel ( en die zater er zeker ;) ) de eerste lijns helpdesk kon doen.
Dat jij als enigszins technisch onderlegd persoon meer kan dan een ander is natuurlijk harstikke mooi, maar dat was niet iedereen. De inrichting was volledig op helpen ingericht. De scripts zouden zeker 80% van alle problemen moeten verhelpen. Voor de rest is er de (duurdere) 2e lijn, Door eenlijnigheid (en altijd doorverwijzen naar 2e lijn, niet met een kluitje in het riet sturen) worden alle klanten wel geholpen.

Ik moet toegeven dat de uitvoering van de helpdesk soms best weleens te wensen over liet (ondercapaciteit op een 2e lijn, verbod om klachten aan te maken van SNT). Maar de intentie van KPN is altijd klantvriendelijk. Een ticket met totaal geen info wordt bijvoorbeeld wél in behandeling genomen (met een terugkoppeling naar degene die hem aanmaakte). Iets wat ik bij tiscali (in 2006) weleens anders heb meegemaakt. Daar laten ze een klant liever testen tot-ie een ons weegt ("doe anders nog een keer die firmware upgrade!") voordat Tiscali eens zelf wat zaken gaat checken.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
JvS schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 18:19:
[...]
Ik moet toegeven dat de uitvoering van de helpdesk soms best weleens te wensen over liet (ondercapaciteit op een 2e lijn, verbod om klachten aan te maken van SNT).
Ja ik snap wel dat de 2e lijn daar voor is, maar ik ervaarde het ieder geval als erg de-motiverend als ik een klant moest vertellen dat hij een week moet wachten totdat hij terug gebeld, terwijl ik zelf het probleem hoogst waarschijnlijk ook wel kon verhelpen.

Waarschijnlijk zat ik daar dan ook gewoon niet op mijn plek, maarja het was ook gewoon om wat geld te verdienen tijdens mijn studie ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1