Toon posts:

[mac mini] dvi/vga splitten naar losse dvi en vga

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er aan te denken om een mac mini core duo aan te schaffen. Ik zit alleen met het probleem, dat ik een beamer(sub-d) en een dell 24"(dvi) scherm heb, En ik wil ze beide aansluiten op de mini, zonder elke keer te wisselen(stekkers ompluggen)

De mac mini heeft voor beide(dvi en subd) aansluitingen support, ik weet alleen niet of ze alle 2 tegelijk beeld doorsturen.

Er zijn kabels te koop om dus het DVI signaal van vga te scheiden:
Ebay link

plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.ifnt.cn/images/stories/ins/dvi2vga/back_1_l.jpg

Nu is mijn vraag: gaat dit werken op een mac mini?

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-01 11:00

RD

focus

Dat zou ik ook wel eens willen weten? Wie o wie? Google vind niks toepasselijk...

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

Kul

Waarom niet?
je kan met een simpel overloop stukje een DVI omzeten naar een VGA poort (zit al bij de mini)
dan kun je het toch ook gewoon opsplitsen? Lijkt me wel iig.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:17

Hertog

Aut bibat, aut abeat

KuL schreef op maandag 22 mei 2006 @ 16:26:
Waarom niet?
je kan met een simpel overloop stukje een DVI omzeten naar een VGA poort (zit al bij de mini)
dan kun je het toch ook gewoon opsplitsen? Lijkt me wel iig.
Het zou bijvoorbeeld kunnen dat de Mac Mini alleen DVI-D uitstuurt als hij een DVI scherm detecteert en alleen VGA als hij een plugje detecteert. Dus het hoeft niet perse te werken.

TS: als het niet werkt (ik weet niet hoe duur die kabels zijn) kun je altijd nog een VGA of DVI-splitter overwegen.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-01 11:00

RD

focus

dvi-splitter? werkt dat dan....??? of krijg je dan 2x hetzelfde beeld?

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:17

Hertog

Aut bibat, aut abeat

RD schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:42:
dvi-splitter? werkt dat dan....??? of krijg je dan 2x hetzelfde beeld?
Dan krijg je twee keer hetzelfde beeld ja, het is een splitter tenslotte. Maar als die kabel werkt is dat ook twee keer hetzelfde beeld hoor.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Pagina: 1