Grootformaat printer kopen - waar op letten

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• Sebastiaan_2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-08-2021
Momenteel ben ik in het bezit van een Hp Designjet 755Cm A0, maar wil binnenkort een nieuwe printer gaan aanschaffen omdat ik de huidige resolutie te grof vind (300 DPI) en ook niet helemaal tevreden ben over de kleuren.

Ik heb via marktplaats een aantal modellen gezien:

Epson 9000
Resolutie: max. 1440 x 720 dpi
Maximaal papierformaat: 44"
Ongeveer 6.000 m2 geprint

Epson 9600
Resolutie: max. 2880 x 1440 dpi
Maximaal papierformaat: 44"
Postscript
Ongeveer 45.000 m2 geprint

(mijn voorkeur gaat uit naar de laatste printer maar ik vind dat hij erg intensief is gebruikt)

Dit weekend ga ik alvast kijken bij 1 van de printers en mijn vraag is nu: waar kan ik het beste op letten. Ik kan uiteraard een proefprint draaien, maar heb geen idee of er truckjes zijn die ik kan toepassen om te zien of de printer helemaal top funtioneert of dat hij een week na aankoop in elkaar stort.

Misschien dat iemand me advies kan geven :)

• Sebastiaan_2005
subtiel skopje

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07-2025

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^ Wilt u niet mer skoppen binnen 24 uur? Is not done, dank u :)

Maar waar je op moet lettej...tsja, die dingen zijn in principe professioneel dus ze kunnen aardig wat aan. Maar waarom kijk je niet op de site van Epson en kijk of je daar iets kunt vinden m.b.t. de levensduur van die dingen. Of check google even op de printernaam en de term "known errors"...denk dat je dan al een hel stuk verder komt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Sebastiaan_2005
Dat geeft bijna geen resultaten: http://www.google.nl/sear...rors%22&btnG=Zoeken&meta=

Ik vind 45.000 m2 gewoon klinken als heftig verbuik, maar misschien valt het in voor zo'n printer inderdaad wel mee.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Schoppen van je topic binnen 24u is asociaal (waarom is jouw topic belangrijker dan die van anderen?) en wordt beschouwd als solliciteren naar een slotje. Bij deze :o

Overigens, als we het over asociaal hebben: GoT is geen helpdesk maar een community. Dat heb je blijkbaar niet bepaald begrepen - in de ruime jaar dat jij hier post, post je alleen maar eigen vragen of hier en daar een minder serieuze opmerking. Waarom zou iemand jou helpen als jij nooit iets voor een ander doet :?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.