Momenteel ben ik in het bezit van een Hp Designjet 755Cm A0, maar wil binnenkort een nieuwe printer gaan aanschaffen omdat ik de huidige resolutie te grof vind (300 DPI) en ook niet helemaal tevreden ben over de kleuren.
Ik heb via marktplaats een aantal modellen gezien:
Epson 9000
Resolutie: max. 1440 x 720 dpi
Maximaal papierformaat: 44"
Ongeveer 6.000 m2 geprint
Epson 9600
Resolutie: max. 2880 x 1440 dpi
Postscript
Ongeveer 45.000 m2 geprint
(mijn voorkeur gaat uit naar de laatste printer maar ik vind dat hij erg intensief is gebruikt)
Dit weekend ga ik alvast kijken bij 1 van de printers en mijn vraag is nu: waar kan ik het beste op letten. Ik kan uiteraard een proefprint draaien, maar heb geen idee of er truckjes zijn die ik kan toepassen om te zien of de printer helemaal top funtioneert of dat hij een week na aankoop in elkaar stort.
Misschien dat iemand me advies kan geven
Ik heb via marktplaats een aantal modellen gezien:
Epson 9000
Resolutie: max. 1440 x 720 dpi
Ongeveer 6.000 m2 geprint
Epson 9600
Resolutie: max. 2880 x 1440 dpi
Postscript
Ongeveer 45.000 m2 geprint
(mijn voorkeur gaat uit naar de laatste printer maar ik vind dat hij erg intensief is gebruikt)
Dit weekend ga ik alvast kijken bij 1 van de printers en mijn vraag is nu: waar kan ik het beste op letten. Ik kan uiteraard een proefprint draaien, maar heb geen idee of er truckjes zijn die ik kan toepassen om te zien of de printer helemaal top funtioneert of dat hij een week na aankoop in elkaar stort.
Misschien dat iemand me advies kan geven