Externe harddisk op Compaq Armada E500

Pagina: 1
Acties:

• renmoo
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-10-2022
Hallo,

Ik heb een notebook, een Compaq Armada E500 met een 6 gig harde schijf. Maximaal kan er een hd van 12 Gig in het notebook. Dat schiet natuurlijk niet echt op. Nu wil ik via de usb-poort een grote externe harde schijf ( 60 gig of meer) aansluiten voor opslag van muziek, foto's, e.d.

Mijn vraag is: Zou dit notebook die grote harde schijf wel aankunnen. Of zou ie van de eventuele 60GB maar 12GB "zien" ?? En kan een USB2 schijf wel op de usb1-poorten van het notebook??

Bedankt,

René

Verwijderd

Zelf heb ik ook nog een Armada E500 staan. Deze ondersteund prima USB2.0 via een USB1.1 poortje en ziet de externe harderschijf gewoon als een 2e (verwisselbare) harderschijf. Houdt alleen rekening
met het OS of die de externe harderschijf gelijk ziet of dmv een driver. Vanaf Windows ME cq Windows 2000, moet dat geen probleem opleveren.

• renmoo
Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb onlangs WinXP geinstalleerd, dus de herkenning zal software-matig wel lukken. Ik zie eigenlijk pas net, dat er ook een topic is over de Armada E500 waarin wel een interne grote HD zou passen. Dat ga ik ook 'ns even volgen hoe dat afloopt...

Thnx

René

[ Voor 14% gewijzigd door renmoo op 12-05-2006 10:49 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
Externe hdd kan prima op usb1, alleen is het niet vooruit te branden (700-800k/sec MAX)

Koop dan een USB2 kaartje PCMCIA erbij als je nog enigszins snelheid wil.

Overigens kan er wel meer dan 12Gb in, 20 is zoiezo geen probleem, denk dat ie tot 32Gb wel wil (misschien nog wel hoger)

Verwijderd

Ik heb in mijn Armada V300, volgens mij het goedkopere broertje van de E500, een 60 GB harddisk. Draait zonder problemen hoor....

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:16

Lief Adje

Love is in the air

Ik heb hier een 80Gb in een Compaq Armada E500 zitten en dat werkt perfect, niks geen trage usb 1.1 dus :)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• renmoo
Bedankt voor alle reactie's...

Al ik het zo lees is een andere -grotere- interne hd dus wel mogelijk.

Thnx _/-\o_ ,

René
Pagina: 1