Toon posts:

Scsi Melding bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Misschien stel ik een hele domme vraag. Ik heb 0% verstand van Scsi, maar nu heb ik van mijn stageplek een computer gekregen om mee te knutselen en daarin zitten 2 scsi schijven.

Als ik de computer aanzet start hij gewoon (windows 2000 Server) alleen blijft de scsi kaart constant piepen.

Ook krijg ik de volgende melding bij het opstarten:

Failed to add slave device to drive. Raid 10 host device 0 installed (fail). Raid 1 drive 0:1 drive(s) missing. Turn of system and reconnect missing drives or press continue.

Wat heb ik voor een probleem?

Alvast bedankt

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Volgens mij is raid 10 altijd 4 schijven. ( 2 mirrors gestriped). Dus dan zou je 2 schijven missen.

specs

Verwijderd

Topicstarter
ooh oke, dat is inderdaad waar.. maar dan hebben ze me dus 2 schijven eruit gehaald. Maar zou iemand me kunnen zeggen hoe ik er dan voor kan zorgen dat ik bijvoorbeeld raid 0 ervan maak gewoon. Want met raid 0 heb je er maar 2 nodig.

Het probleem is. Ik heb geen diskette voor de Scsi drivers.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-uitzoeken wat voor raid controller het is.
-download drivers (duh :) )
-Ga de scsi controller bios in
-stel raid 0 in (maak array, en initialize / make bootable ofzo)

En lees je een beetje in iig.

[ Voor 9% gewijzigd door maratropa op 12-05-2006 10:31 ]

specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen, probeer idd een raid 0 (of raid 1) array te bouwen. En SCSI drivers zijn vast wel te vinden (wat voor controller gaat het om?)

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 10:33:
Ik zou zeggen, probeer idd een raid 0 (of raid 1) array te bouwen. En SCSI drivers zijn vast wel te vinden (wat voor controller gaat het om?)
Ik weet niet of het, het type controller is. Maar in die "bios" stond ICP Vortex GDT8523R.

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02 00:34

John2B

I Love RAID5..!!

GDT8523R? ik vermoed zelf dat het een GDT8523RZ is en staat voor:

8 = 64Bit/66MHz PCI Bus
5 = Onboard RAID 0-1-4-5-10
2 = here two I/O channels
3 = Ultra160 SCSI (160 MB/s)
RZ = 64Bit/66 MHz PCI -100MHz

http://www.icp-vortex.com...uct/pci/rz64u160/rz_e.htm

Dit model is wel End Of Live (EOL)

http://www.icp-vortex.com...pci/rz64u160/8523rz_e.htm

[ Voor 23% gewijzigd door John2B op 12-05-2006 10:55 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Verwijderd

kortom gooi de raid eruit, ga ermee spelen. leuke manier om kennis van zo`n raid kaartje op te doen, ik hoop alleen niet dat de piep te erg is watn sommige kaarten piepen harder dan een gemiddeld 5.1 surround system

Verwijderd

Topicstarter
Het was indd een andere. Het was een GDT8123RZ. Ik ga de drivers zoeken op de vortex site. Hopelijk is mijn probleem dan opgelost. Anders laat ik het weten.

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02 00:34

John2B

I Love RAID5..!!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 10:55:
Het was indd een andere. Het was een GDT8123RZ. Ik ga de drivers zoeken op de vortex site. Hopelijk is mijn probleem dan opgelost. Anders laat ik het weten.
http://www.vortex.de/english/download/rz_neu_e.htm#cd_dwnld

Download pagina

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 10:55:
kortom gooi de raid eruit, ga ermee spelen. leuke manier om kennis van zo`n raid kaartje op te doen, ik hoop alleen niet dat de piep te erg is watn sommige kaarten piepen harder dan een gemiddeld 5.1 surround system
haha daarom heb ik hem maar mee naar huis genomen. Op mijn stageplek vonden ze het niet zo plezierig. Ze dachten dat ik mijn vogel collectie mee had genomen.

Ik heb de driver gedownload. Alleen ik krijg een exe bestand. is dat normaal? Ik ben gewend bij Sata raid drivers dat je een bestandje krijgt waar je een diskette mee kunt maken.

Heb ik het foute gedownload of moet gewoon dat exe bestand op diskette?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2006 11:22 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Voer het eens uit? 8)7
Pagina: 1