[2003 / SPS] Login werkt in FireFox, niet in IE?

Pagina: 1
Acties:

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Beste,

We hebben hier een SharePoint Portal server draaien welke in princiepe gewoon werkt máár:

Wanneer ik in FireFox inlog werkt het, maar kan ik een aantal pagina's niet bekijken omdat daar Internet Explorer voor nodig is. Niet echt een optie dus. Wanneer ik in Internet Explorer probeer in te loggen krijg ik gewoon 3 keer het login scherm (foutieve login zou je denken) om daarna de melding te krijgen dat ik er niet in mag ;)

Ik weet zeker dat ik mijn username en password goed typ. Username als domein\username werkt niet, en gewoon username zonder toevoegingen ook niet. Caps-lock staat niet aan o.i.d :) Iemand hier ervaring mee? Of nog beter, een oplossing?

edit: Toen ik op verstuur bericht douwde bedacht ik me dat ik met mijn blonde hoofd nog helemaal nie top een andere PC getest heb, wat ik nu even ga doen ;)

edit2: Op andere PC precies hetzelfde probleem :( Lijkt me toch een instelling op de server (account o.i.d?) maar waar..

[ Voor 20% gewijzigd door m33p op 12-05-2006 10:16 ]

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:28
Zet die url eens in je intranetzone, als de credentials hetzelfde zijn zoals je aanlogt op je systeem dan pakt hij die automatisch die credentials, en kijk dan eens of het werkt.

Hoe staat de authenticatie op IIS ingeregeld? Op Windows Integrated?

• m33p
URL in de intranetzone is geen oplossing. Ik ben vergeten te vermelden dat ik de IE settings al gerestored heb naar defaults.Ook heb ik de url in de intranet zone gezet met beveiliging op z'n minst. Tenslotte nog geprobeer met de IE7 beta. Verder is mijn username / password hetzelfde aangezien we groepen in de AD aangemaakt hebben met rechten waarin ik zit. Deze groepen staan weer in SharePoint.

Ik ben ook de enigste waar het niet werkt. Uit de groep halen en er opnieuw in douwen was de oplossing ook niet :(

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
Welk os draai je op de pc?
Log je met een domain account in op de pc?
zit deze in het zelfde of een trusted domain als de sharepoint server?
Als je integrated windows authentication uitzet binnnen internet explorer werkt het dan wel?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• m33p
Mijn eigen PC is XP Prof SP 2, de server is 2003 Enterprise SP1. Ik log met mijn domein account in op de PC welke ook in het trusted domain zit als de sharepoint server. Er is hier maar 1 domein waar alles in hangt. Intergrated authentication uitzetten in internet explorer maakt geen verschil :(

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:28
En je account is niet gelocked oid?

• m33p
Account is niet gelocked. Probleem bestaat nog steeds maar heb er in de tussentijd nog niet echt naar gekeken. Ik kan er wel van uit gaan dat het een instelling is die anders is dan bij de andere users (de logica...) aangezien de accounts allemaal hetzelfde aangemaakt zijn. Ik ben dan wel lid van de administrator groep, maar een collega (waarvan mijn account een kopie is) heeft alles hetzelfde en bij hem werkt het wel :(
Pagina: 1